Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Magazin
Uccai dumák
Változó világ
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Minden idõk legbiztonságosabb autója a Tesla "S"
Jog Jog
Costa Concordia - Nagyösszegû kártérítési pert indított a hajókataszrófa négy magyar túlélõje
Munkatársunktól   2012 May 05, Saturday  

Kétszázmillió dollár, azaz mintegy negyvenkétmilliárd forint összegû kártérítést követel a Costa Concordia elnevezésû óceánjáró katasztrófájának négy magyar túlélõje a New York-i szövetségi bíróságon.
Olvas�i �rt�kel�s:starstarstarstarstar / 0
�rt�kelje �n is! starstarstarstarstar
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF
(MTI) - Kétszázmillió dollár, azaz mintegy negyvenkétmilliárd forint összegû kártérítést követel a Costa Concordia elnevezésû óceánjáró katasztrófájának négy magyar túlélõje a New York-i szövetségi bíróságon - közölte a felperesek ügyvédje, Ronai Péter szombaton az MTI-vel.

A hatalmas luxushajó január 13-án ütközött zátonynak Olaszország nyugati, toszkán partjainál, nem messze Giglio szigetétõl, 32-en életüket vesztették, köztük egy zenészként ott dolgozó magyar. A fedélzeten mintegy 60 országból összesen 4229 ember, köztük 3200 turista tartózkodott.
   
Ronai Péter tájékoztatása szerint a Costa Concordia négy magyar dolgozója - három férfi és egy nõ - nevében május 3-án beadott kereset alapján súlyos gondatlanság miatt követelnek összesen 200 millió dollárt a hajó üzemeltetõitõl, melyek a Carnival PLC, Carnival Corporation és a Costa Crociere S.P.A. A felperesek keresete többek között hivatkozik a hajó kapitányának felelõtlen manõverezésére, továbbá arra, hogy a személyzet nem részesült elõzõleg megfelelõ kiképzésben, nem volt a fedélzeten érvényben biztonságirányítási és ellenõrzési rendszer és nem volt hasonló vészhelyzetek esetére biztonsági forgatókönyv, illetve megfelelõ mentési terv.
   
"A keresetet csak azután adtuk be, hogy a hajótársasággal holtpontra jutottak az egyeztetések. A jelentõs összegû kártérítéssel az a célunk, hogy az érintett cégek szembesüljenek mulasztásaik súlyával és következményeivel. Ezeknek a társaságoknak fizetniük kell a katasztrófa miatt, de cégeket nem lehet börtönbe küldeni, így ez csakis anyagi úton történhet meg, és további életeket követelhet, ha ezeket az alpereseket nem büntetik meg!" - fogalmazott Ronai Péter.
   
Arra a felvetésre, hogy az olasz hajó katasztrófájának magyar túlélõi miért egy New York-i bíróságon indították meg a kártérítési pert, az ügyvéd közölte: a Costa Concordián dolgozókkal a munkaadók többnyire aláírattak egy papírt arról, hogy az esetleges jogvitáikat olasz bíróság elõtt kell lefolytatni, ám ez a négy magyar esetében nem történt meg, miután közvetítõ cég révén kerültek a hajóra.
   
Hozzáfûzte: bár nem kételkedik az olasz bíróságok pártatlanságában, de köztudott, hogy egyfelõl ott elhúzódhatnak a perek, egy ilyen bonyolult jogvita, akár tíz-tizenöt évig is tarthat, másfelõl az ottani ítélkezési gyakorlatban a kártérítések összege lényegesen alacsonyabb, mint például az Egyesült Államok bíróságain.
   
Ronai Péter kérdésre válaszolva közölte, hogy a per érdemi szakasza elõtt újabb egyeztetések kezdõdnek a felek között, ami akár évekig is eltarthat, ezért egyelõre még csak megjósolni sem lehet, hogy mikor kerül sor az elsõ tárgyalásra. Az ügyvédi iroda azonban már vállalta a négy magyar túlélõ peres eljárással kapcsolatos költségeinek megelõlegezését.
   
Azt azonban az ügyvéd leszögezte: megítélése szerint az ügy sikeres lezárása érdekében kulcsfontosságú, hogy az Egyesült Államokban maradjon a per, ezért is lehet még nagy jelentõsége a joghatóság kérdésének, azaz, hogy mely bíróság illetékes a jogvitában.
   
Rónai Péter kitért arra is: álláspontja szerint a munkáltatónak tudnia kellett, hogy Francesco Schettino, a Costa Concordia kapitánya a múltban is követett el a katasztrófánál alkalmazott manõverekhez hasonlóakat, hiszen ilyesmiért már korábban is megrótták. Továbbá tudtak az érintett cégek a személyzet viselkedésérõl és arról is, hogy a fedélzeten prostituáltakat alkalmaznak.
   
Az ügyvéd a perben bizonyítani kívánja, hogy a kapitánynak elégtelen volt a felkészültsége és nem rendelkezett megfelelõ képesítéssel a hajó irányításához, továbbá, hogy a hajót rosszul tervezték.
   
A Costa Concordia katasztrófája után Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Államokban egymás után indultak kártérítési perek a túlélõk és az áldozatok rokonai részérõl a luxushajót tulajdonló vállalat, a Costa Crociere és ennek tulajdonosa, a Carnival hajótársaság ellen. Az Egyesült Államokban több tucatnyi utas indított már pert az amerikai székhelyû Carnivallal szemben, sok százmillió millió dollárnak megfelelõ kártérítést követelve.
   
Az olasz hatóságok a katasztrófával összefüggésben a hajótársaság kilenc tagja ellen emeltek vádat gondatlanság, emberölés és mulasztás miatt. A 114 500 tonna súlyú, 290 méter hosszú, 25-35 méter széles, 52 méter magas üdülõhajó a katasztrófa óta az oldalára dõlve, félig elmerülve rostokol a zátonyon Giglio sziget partjainál. A hajóroncs kiemelése és elszállítása akár egy évig is eltarthat.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player