Programajánló
Október 2014
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a hónapban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllőn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelőit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerős ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldől, az ország merre halad tovább
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi műsorán
Magazin
Zenei hírek
Guano Apes a SZINpadon!
!Deladap: hamisítatlan elektronikus cigányzene
Uccai dumák
Változó világ
Bulvár
Kreatív drogcsempészeket fogtak Barcelonában
Visszavihetik Franciaországba Ophelie holttestét
Játék
Kivirágzás vezényszóra
South Park Rally
Buli
HunDeep
DOMYAN
Autók
Ezentúl Bugatti Veyronnal is üldözik a bűnt Dubaiban
Jog Jog
Costa Concordia - Nagyösszegű kártérítési pert indított a hajókataszrófa négy magyar túlélője
Munkatársunktól   2012 May 05, Saturday  

Kétszázmillió dollár, azaz mintegy negyvenkétmilliárd forint összegű kártérítést követel a Costa Concordia elnevezésű óceánjáró katasztrófájának négy magyar túlélője a New York-i szövetségi bíróságon.
Olvasói értékelés:starstarstarstarstar / 0
Értékelje Ön is! starstarstarstarstar
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
(MTI) - Kétszázmillió dollár, azaz mintegy negyvenkétmilliárd forint összegű kártérítést követel a Costa Concordia elnevezésű óceánjáró katasztrófájának négy magyar túlélője a New York-i szövetségi bíróságon - közölte a felperesek ügyvédje, Ronai Péter szombaton az MTI-vel.

A hatalmas luxushajó január 13-án ütközött zátonynak Olaszország nyugati, toszkán partjainál, nem messze Giglio szigetétől, 32-en életüket vesztették, köztük egy zenészként ott dolgozó magyar. A fedélzeten mintegy 60 országból összesen 4229 ember, köztük 3200 turista tartózkodott.
   
Ronai Péter tájékoztatása szerint a Costa Concordia négy magyar dolgozója - három férfi és egy nő - nevében május 3-án beadott kereset alapján súlyos gondatlanság miatt követelnek összesen 200 millió dollárt a hajó üzemeltetőitől, melyek a Carnival PLC, Carnival Corporation és a Costa Crociere S.P.A. A felperesek keresete többek között hivatkozik a hajó kapitányának felelőtlen manőverezésére, továbbá arra, hogy a személyzet nem részesült előzőleg megfelelő kiképzésben, nem volt a fedélzeten érvényben biztonságirányítási és ellenőrzési rendszer és nem volt hasonló vészhelyzetek esetére biztonsági forgatókönyv, illetve megfelelő mentési terv.
   
"A keresetet csak azután adtuk be, hogy a hajótársasággal holtpontra jutottak az egyeztetések. A jelentős összegű kártérítéssel az a célunk, hogy az érintett cégek szembesüljenek mulasztásaik súlyával és következményeivel. Ezeknek a társaságoknak fizetniük kell a katasztrófa miatt, de cégeket nem lehet börtönbe küldeni, így ez csakis anyagi úton történhet meg, és további életeket követelhet, ha ezeket az alpereseket nem büntetik meg!" - fogalmazott Ronai Péter.
   
Arra a felvetésre, hogy az olasz hajó katasztrófájának magyar túlélői miért egy New York-i bíróságon indították meg a kártérítési pert, az ügyvéd közölte: a Costa Concordián dolgozókkal a munkaadók többnyire aláírattak egy papírt arról, hogy az esetleges jogvitáikat olasz bíróság előtt kell lefolytatni, ám ez a négy magyar esetében nem történt meg, miután közvetítő cég révén kerültek a hajóra.
   
Hozzáfűzte: bár nem kételkedik az olasz bíróságok pártatlanságában, de köztudott, hogy egyfelől ott elhúzódhatnak a perek, egy ilyen bonyolult jogvita, akár tíz-tizenöt évig is tarthat, másfelől az ottani ítélkezési gyakorlatban a kártérítések összege lényegesen alacsonyabb, mint például az Egyesült Államok bíróságain.
   
Ronai Péter kérdésre válaszolva közölte, hogy a per érdemi szakasza előtt újabb egyeztetések kezdődnek a felek között, ami akár évekig is eltarthat, ezért egyelőre még csak megjósolni sem lehet, hogy mikor kerül sor az első tárgyalásra. Az ügyvédi iroda azonban már vállalta a négy magyar túlélő peres eljárással kapcsolatos költségeinek megelőlegezését.
   
Azt azonban az ügyvéd leszögezte: megítélése szerint az ügy sikeres lezárása érdekében kulcsfontosságú, hogy az Egyesült Államokban maradjon a per, ezért is lehet még nagy jelentősége a joghatóság kérdésének, azaz, hogy mely bíróság illetékes a jogvitában.
   
Rónai Péter kitért arra is: álláspontja szerint a munkáltatónak tudnia kellett, hogy Francesco Schettino, a Costa Concordia kapitánya a múltban is követett el a katasztrófánál alkalmazott manőverekhez hasonlóakat, hiszen ilyesmiért már korábban is megrótták. Továbbá tudtak az érintett cégek a személyzet viselkedéséről és arról is, hogy a fedélzeten prostituáltakat alkalmaznak.
   
Az ügyvéd a perben bizonyítani kívánja, hogy a kapitánynak elégtelen volt a felkészültsége és nem rendelkezett megfelelő képesítéssel a hajó irányításához, továbbá, hogy a hajót rosszul tervezték.
   
A Costa Concordia katasztrófája után Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Államokban egymás után indultak kártérítési perek a túlélők és az áldozatok rokonai részéről a luxushajót tulajdonló vállalat, a Costa Crociere és ennek tulajdonosa, a Carnival hajótársaság ellen. Az Egyesült Államokban több tucatnyi utas indított már pert az amerikai székhelyű Carnivallal szemben, sok százmillió millió dollárnak megfelelő kártérítést követelve.
   
Az olasz hatóságok a katasztrófával összefüggésben a hajótársaság kilenc tagja ellen emeltek vádat gondatlanság, emberölés és mulasztás miatt. A 114 500 tonna súlyú, 290 méter hosszú, 25-35 méter széles, 52 méter magas üdülőhajó a katasztrófa óta az oldalára dőlve, félig elmerülve rostokol a zátonyon Giglio sziget partjainál. A hajóroncs kiemelése és elszállítása akár egy évig is eltarthat.


Hozzászólások Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!



Webradio.hu - Szegedi, országos és sport hírek a nap 24 órájában!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player