Kipróbáltuk
Szegedi autósiskolák a neten
ImageNem könnyû olcsó, megbízható autósiskolát találni, amely használható, biztos gyakorlatot ad. Feltérképeztük a szegedi autósiskolákat, és felmértük kínálatukat. Általában a teljes árat egyik iskola sem teszi fel a honlapra, úgyhogy számolgathatunk.
Esõben csendesebb a borfesztivál
Dél-Alföldi szolgáltatók a neten
Sziki, kori
Kipróbáltuk: Az I. Belklinika honlapja
Szõke kapitány és a tízjegyû ügyfélkód
Könyv
Hírlevél
Hírlevél
Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
Színikínálat
Gyüjtemény
WebKozmo
Kissné Novák Éva: Az ember nem magányra született
Relax
Vidám képek
A hõskor hõsei 2
Filmleírások
Szex, csajok, Ibiza
Kipróbáltuk Kipróbáltuk
Kipróbáltuk: Split-Budapest a MÁV-val
-külsõ-   2004 September 07, Tuesday  

Az ember azt várná, hogy a nemzetközi gyorsvonaton majd lehetõsége lesz kipihenni magát, és az utazás 18 órájában lehunyhatja szemét, ellazulhat. Ez nem így történt. Minden helyre legalább 2 ember jutott, mert duplán, sõt triplán adták el a helyjegyeket. Sokan pedig anélkül szálltak fel a kocsikra, ami növelte a tumultust. Így aztán a 18 órás útvonalat sokan a földön töltötték.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

Nyár, napsütés, tengerpart gondoltuk magunkban, és nekivágtunk a mediterrán Horvátországnak. Persze nem csak úgy fejvesztve, hanem gondosan megterveztük minden lépésünket. Hogy ne legyen semmire gondunk, ne kelljen fáradtan vezetni a nagy hegyi szerpentineken, a MÁV-nál foglaltunk oda - vissza helyjegyet, és jegyet a Budapest Keleti P.U. - Split útvonalra. Mivel többször megjártuk ezt az utat, és viszonylag kellemesen éreztük magunkat minden alkalommal, bíztunk a MÁV-ban is.
A vonatút 16-18 órás, eddig a nemzetközi viszonyoknak, és a hosszú útvonalnak mindig megfeleltek a székek, és a kocsik is. Az odafelé utazásunk rendben is ment. A nyaralás -mint ahogy lenni szokott, hamar eltelt- és következett a visszaút.

Visszaút elõtt a vonatállomáshoz való eljutás is felért egy kisebb utazással. Az ember azt várná, hogy a nemzetközi gyorsvonaton majd lehetõsége lesz kipihenni magát, és az utazás 18 órájában lehunyhatja szemét, ellazulhat. Ez nem így történt.
Az induló szerelvényt beállította a Horvát Vasúttársaság a megfelelõ vágányra, amelyet elözönlöttek a magyar és a horvát utasok. Mindenki össze- vissza ült -gondoltuk- mert minden helyre legalább 2 ember jutott.
Rövid vitatkozások, pánik után megtudhattuk, hogy minden helyre duplán, sõt triplán adták el a helyjegyeket. Sokan pedig helyjegy nélkül szálltak fel a kocsikra, ami növelte a tumultust. Így aztán a 18 órás útvonalat sokan a földön töltötték
A Horvát kalauz csak ennyit mondott reklamációnkra: "Magyarszki picskuma".
A több tízezer forintos jegyek ezt a komfortot biztosították. Összehasonlításképpen: néhány ezer forint ráfizetéssel 1,5 órás repülõúttal is megtehetõ lett volna az útvonal.
Baloldali képünkön az azonos helyre szóló jegyek láthatók, de volt olyan hely, amelyet háromszor adtak el. Ez aztán a hatékony bevételszerzés, és mint megtudtuk a rendszeresen erre utazóktól, ez mindennapos gyakorlat!
Ez a videó a vonaton uralkodó állapotokat mutatja mozgóképekben, mielõtt Magyarországra érkeztünk volna, és csak ezután kezdõdött meg a balatoni túristadömping...
Nagykanizsánál tehát az addigi tömegnyomor fokozódott, hiszen a Balatonnál a hazai utasok teljesen megtelítették a még szabad négyzetdecimétereket.
Ott az utasok nagy része fel sem tudott szállni. A magyar útvonal 8 órásra nyúlt, ezt a részt már wc-re jutás lehetõsége nélkül kellett megélnünk, hiszen a folyosók teljesen teli voltak.
A menetrend szerint 16-18 órás utazás végül 22 órásnál hosszabbra nyúlt, mert a vonat majdnem hat órát késett. A Budapestre beérkezõ nemzetközi vonatról az utasok teljes kimerültség közepette indulhattak neki, hogy egy újabb vonatút után hazaérjenek, például Nyíregyházára, Szegedre..

Itthon aztán reklamálni próbáltunk: legalább a MÁV helyjegyek árát vissza szerettük volna szerezni. A Szegedi MÁV a következõket mondta: a reklamációt felküldik Budapestre, ez a folyamat négy hónapos. "Inkább nyugodjanak bele a helyzetbe" - mondta, az ügyintézõ, hiszen ez mindennapos.
A panaszkönyvet szerettük volna elkérni, mire a következõket mondta a Szegedi Vasútállomás nemzetközi jegyárusa: "itt nincs panaszkönyv, csak Pesten". Erre idegesebb lett a hangulat -mert ugye panaszkönyv mindenhova kötelezõ. Kis idõ múlva kiderült, hogy itt is volt panaszkönyv, csak a másik helyiségen, így aztán írtunk bele...

Kónya Anita

Cikkünket megjelenés elõtt eljuttattuk a MÁV illetékesének, de reakció mostanáig nem érkezett.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Gyûjtemény



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player