Kipróbáltuk
Szegedi autósiskolák a neten
ImageNem könnyű olcsó, megbízható autósiskolát találni, amely használható, biztos gyakorlatot ad. Feltérképeztük a szegedi autósiskolákat, és felmértük kínálatukat. Általában a teljes árat egyik iskola sem teszi fel a honlapra, úgyhogy számolgathatunk.
Esőben csendesebb a borfesztivál
Dél-Alföldi szolgáltatók a neten
Sziki, kori
Kipróbáltuk: Az I. Belklinika honlapja
Szőke kapitány és a tízjegyű ügyfélkód
Könyv
Modellek
Leila
Történelmi évfordulók
Párizs bukása 3.
Somogyi-könyvtár könyvajánlója
Jolsvai András: Ma még csak szerda
Szegedi írók
Üzenetek egy elsüllyedt vilából
Szabadegyetem - Szeged
Gallé László professzor előadása
Színielőadások
Mandragóra
Filmleírások
Ilyen az élet
Hírlevél
Hírlevél
Arcképcsarnok
Kovács Béla -generációk francia tanára
Úton
A haragos zöld honában
Programajánló
November 2018
H K S C P S V
2930311 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Ebben a hónapban
Színikínálat
Gyüjtemény
WebKozmo
Hetesi Erzsébet: Nem könnyű ma dékánnak lenni
Piczil Márta: Nem véletlen az ősi szereposztás
Relax
Futballmeccsen
A bor elemzése
Kipróbáltuk Kipróbáltuk
Internet benking
-külső-   2003 June 17, Tuesday  

Új rovatunkban szeretnénk Önökkel megosztani szerkesztőségünk tapasztalatait, melyeket napi ügyeink intézése közben szerzünk.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF

Mióta elhittem a reklámszövegeket és vásároltam egy online banki programot, potom ötezer forintért, lényegesen megemelkedett a telefonszámlám. Mondhatjuk, ez így van rendjén, mert, bár nem olcsó, ez idő alatt nem kell a szűk nyitvatartási időben sorban állnom az átutalásokkal. 
Kicsit árnyalja a képet, ha kiderül, nem telefonról, hanem kábeltévéről internetezem. A telefonszámla emelkedése a 40-es körzettel hívható helpdeszk-kel folytatott hosszú beszélgetéseknek „köszönhető”.

Szerkesztőségünk tagjai által kipróbált más internetes bankrendszerek teljes megelégedésre szolgálnak. 
Az Intereurópa internetes szolgáltatása például maximális pontszámot érdemel, a CIB rendszerének is csak egyetlen hibája van: nem lehet megváltoztatni a felhasználónevet, mely egy értelmetlen karaktersor. Viszont itt akár WAP-on is bankolhatunk, ha nem lennénk számítógép közelben.

Már rosszul indult a kapcsolatom a HVB bank internetes szolgáltatásával. A szegedi fiókban hibás kezdeti kódot tartalmazó borítékot adtak. Mintegy másfél óra telefon után rá is jött a vonal végén segítőm a probléma okára. Ezután bemondta telefonon(!) a megfelelőt, és hozzáfűzte, hogy még nem volt ilyen, most már biztos nem lesz semmi gond.
A gond ott volt, hogy ezt elhittem. Tudniillik arra szerettem volna rávenni a programot, hogy mutasson nekem egy kis számlatörténetet, ne kelljen végignyálaznom a korábbi kivonatokat. Az opciók szerint erre két évre visszamenőleg van lehetőség. Mutatja is, csak az a baj, hogy nem minden tételt.
Ismét telefon, minimum öt perc mire a géphang-kínálta lehetőségek közül kiválasztom az én problémámnak leginkább megfelelő nyomógombot. Hosszas egyeztetés a 40-es körzettel, már nem csak én vagyok tanácstalan, hanem a vonal túlsó végén ülő szakember is. Előkeresem a nyomtatott kivonatot, azon ott van a tétel, a monitoromon meg nincs. Tanácskozás a rendszergazdával, és megszületik a megoldás: ez már régi utalás, bár benne van a két évben bőven, akkor még nem volt teljes a rendszer, különben is képzeljem el micsoda adatmennyiség az a sok utalás...
Csöndben megkérdezem, ha visszaadom a programot, visszakapom a pénzt? A válasz: nagyon sajnálják, de erre nincs lehetőség. Különben se aggódjam, mindenki meg van elégedve a rendszerrel. Nyilván rajtam kívül.

Következő kalandom akkor kezdődött, amikor egy sima utalást próbáltam indítani a szoftverrel. Az első minden gond nélkül elment, de a másodikra többszöri kísérlet és közel két óra után is az volt a válasz, hogy „Átmeneti problémák miatt a szolgáltatás szünetel, kérem, próbálja újra”. Ismét telefon, ismét géphang, majd végre élő is: nem értik mi a probléma, náluk(!) minden működik rendesen. Ez megnyugtatott, főleg, mert megígérték, hogy azért utánanéznek és visszahívnak.
Háromnegyed óra multán ismét telefonáltam, mert közeledett az aznapi utalás határideje. Most egy másik hang csillapított azzal, hogy a Lurdy házban tovább tart nyitva a fiók, biztosan elmegy még ma az utalás, ha személyesen beviszem. Közöltem, Szegedről kell egy kis idő, míg felérek Pestre, de sietek.
Másik opció az volt, hogy használjam a telefonos bankot. Ennek viszont a kódja nem volt nálam és egy órán belül elég nehezen tudtam volna előkeríteni. De minek is, amikor internetes szolgáltatásért fizetek, és azt szeretném igénybe venni. Végül ez a hang is megígérte, hogy visszahívnak, de tényleg. 
Ez öt napja történt, és nem kerestek a Hypo Vereinsbanktól.
Már nem is számítok rá.

Tehát: 
Nagy kényelmet ad az internetes bank és mindenkinek ajánlható, aki rendelkezik a megfelelő feltételekkel, de nagyon meg kell nézni melyik ajánlatot választjuk. Persze elsősorban nyilván azt, ahol egyébként is van számlánk.
Ha jól működik, időt és pénzt takaríthatunk meg az otthonról intézett műveletekkel. Vannak azonban olyan szolgáltatások, melyek kifejezetten kárt okoznak, ha például műszaki hiba miatt nem tudjuk teljesíteni kötelezettségünket. 
Ez esetben viszont, mivel ilyenkor nehéz bizonyítani, hogy nem rajtunk múlt például egy átutalás megtörténte, semmilyen kártérítésre sem számíthatunk.

-ym-
2003. június 17.


Hozzászólások Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!



Webradio.hu - Szegedi, országos és sport hírek a nap 24 órájában!:Hírek arrow Gyűjtemény



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player