Kipróbáltuk
Szegedi autósiskolák a neten
ImageNem könnyû olcsó, megbízható autósiskolát találni, amely használható, biztos gyakorlatot ad. Feltérképeztük a szegedi autósiskolákat, és felmértük kínálatukat. Általában a teljes árat egyik iskola sem teszi fel a honlapra, úgyhogy számolgathatunk.
Esõben csendesebb a borfesztivál
Dél-Alföldi szolgáltatók a neten
Sziki, kori
Kipróbáltuk: Az I. Belklinika honlapja
Szõke kapitány és a tízjegyû ügyfélkód
Könyv
Hírlevél
Hírlevél
Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
Színikínálat
Gyüjtemény
WebKozmo
Vajda Júlia: a férfiak szeretik irányítani a nõket
Relax
A férfi földrajza
A bor elemzése
Filmleírások
A tûzben edzett férfi
Kipróbáltuk Kipróbáltuk
Internet benking
-külsõ-   2003 June 17, Tuesday  

Új rovatunkban szeretnénk Önökkel megosztani szerkesztõségünk tapasztalatait, melyeket napi ügyeink intézése közben szerzünk.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

Mióta elhittem a reklámszövegeket és vásároltam egy online banki programot, potom ötezer forintért, lényegesen megemelkedett a telefonszámlám. Mondhatjuk, ez így van rendjén, mert, bár nem olcsó, ez idõ alatt nem kell a szûk nyitvatartási idõben sorban állnom az átutalásokkal. 
Kicsit árnyalja a képet, ha kiderül, nem telefonról, hanem kábeltévérõl internetezem. A telefonszámla emelkedése a 40-es körzettel hívható helpdeszk-kel folytatott hosszú beszélgetéseknek „köszönhetõ”.

Szerkesztõségünk tagjai által kipróbált más internetes bankrendszerek teljes megelégedésre szolgálnak. 
Az Intereurópa internetes szolgáltatása például maximális pontszámot érdemel, a CIB rendszerének is csak egyetlen hibája van: nem lehet megváltoztatni a felhasználónevet, mely egy értelmetlen karaktersor. Viszont itt akár WAP-on is bankolhatunk, ha nem lennénk számítógép közelben.

Már rosszul indult a kapcsolatom a HVB bank internetes szolgáltatásával. A szegedi fiókban hibás kezdeti kódot tartalmazó borítékot adtak. Mintegy másfél óra telefon után rá is jött a vonal végén segítõm a probléma okára. Ezután bemondta telefonon(!) a megfelelõt, és hozzáfûzte, hogy még nem volt ilyen, most már biztos nem lesz semmi gond.
A gond ott volt, hogy ezt elhittem. Tudniillik arra szerettem volna rávenni a programot, hogy mutasson nekem egy kis számlatörténetet, ne kelljen végignyálaznom a korábbi kivonatokat. Az opciók szerint erre két évre visszamenõleg van lehetõség. Mutatja is, csak az a baj, hogy nem minden tételt.
Ismét telefon, minimum öt perc mire a géphang-kínálta lehetõségek közül kiválasztom az én problémámnak leginkább megfelelõ nyomógombot. Hosszas egyeztetés a 40-es körzettel, már nem csak én vagyok tanácstalan, hanem a vonal túlsó végén ülõ szakember is. Elõkeresem a nyomtatott kivonatot, azon ott van a tétel, a monitoromon meg nincs. Tanácskozás a rendszergazdával, és megszületik a megoldás: ez már régi utalás, bár benne van a két évben bõven, akkor még nem volt teljes a rendszer, különben is képzeljem el micsoda adatmennyiség az a sok utalás...
Csöndben megkérdezem, ha visszaadom a programot, visszakapom a pénzt? A válasz: nagyon sajnálják, de erre nincs lehetõség. Különben se aggódjam, mindenki meg van elégedve a rendszerrel. Nyilván rajtam kívül.

Következõ kalandom akkor kezdõdött, amikor egy sima utalást próbáltam indítani a szoftverrel. Az elsõ minden gond nélkül elment, de a másodikra többszöri kísérlet és közel két óra után is az volt a válasz, hogy „Átmeneti problémák miatt a szolgáltatás szünetel, kérem, próbálja újra”. Ismét telefon, ismét géphang, majd végre élõ is: nem értik mi a probléma, náluk(!) minden mûködik rendesen. Ez megnyugtatott, fõleg, mert megígérték, hogy azért utánanéznek és visszahívnak.
Háromnegyed óra multán ismét telefonáltam, mert közeledett az aznapi utalás határideje. Most egy másik hang csillapított azzal, hogy a Lurdy házban tovább tart nyitva a fiók, biztosan elmegy még ma az utalás, ha személyesen beviszem. Közöltem, Szegedrõl kell egy kis idõ, míg felérek Pestre, de sietek.
Másik opció az volt, hogy használjam a telefonos bankot. Ennek viszont a kódja nem volt nálam és egy órán belül elég nehezen tudtam volna elõkeríteni. De minek is, amikor internetes szolgáltatásért fizetek, és azt szeretném igénybe venni. Végül ez a hang is megígérte, hogy visszahívnak, de tényleg. 
Ez öt napja történt, és nem kerestek a Hypo Vereinsbanktól.
Már nem is számítok rá.

Tehát: 
Nagy kényelmet ad az internetes bank és mindenkinek ajánlható, aki rendelkezik a megfelelõ feltételekkel, de nagyon meg kell nézni melyik ajánlatot választjuk. Persze elsõsorban nyilván azt, ahol egyébként is van számlánk.
Ha jól mûködik, idõt és pénzt takaríthatunk meg az otthonról intézett mûveletekkel. Vannak azonban olyan szolgáltatások, melyek kifejezetten kárt okoznak, ha például mûszaki hiba miatt nem tudjuk teljesíteni kötelezettségünket. 
Ez esetben viszont, mivel ilyenkor nehéz bizonyítani, hogy nem rajtunk múlt például egy átutalás megtörténte, semmilyen kártérítésre sem számíthatunk.

-ym-
2003. június 17.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Gyûjtemény



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player