Emberi és mûszaki hiba miatt mentek egymással szembe a vonatok
Független Hírügynökség
2011 May 20, Friday
A MÁV professzionális üzemirányításának és az alkalmazott biztonsági elõírásoknak köszönhetõen Európa egyik legbiztonságosabb vasúttársasága.
|
A MÁV professzionális üzemirányításának és az alkalmazott biztonsági elõírásoknak köszönhetõen Európa egyik legbiztonságosabb vasúttársasága. A kedvezõ biztonsági statisztika fenntartása alapvetõ cél, ezért is fontos a MÁV Zrt. számára, hogy az eset mielõbbi tisztázásával mód nyíljon a tapasztalatok levonására, egyúttal a felelõsség megállapítására -írja a MÁV Zrt. közleményben, a megelõzött vonatbalesetek kapcsán.
Ahogy arról a Független Hírügynökség már beszámolt, 2011. május 16-án este 18 óra 20 perckor feltehetõen emberi és mûszaki hibák együttesen vezettek oda, hogy Tura állomásról a sebesvonat helytelen vágányra "haladt ki". Ennek következtében az Aszód és Tura állomások között a vonat közlekedésére kijelölt vágányon haladó InterCity egy másik vonattal szemben közlekedett. Az azonnal megkezdett, a MÁV biztonsági szakemberei által vezetett helyszíni vizsgálatok során már megállapították, hogy a sebesvonatot a váltók a vonat kihaladásakor nem a megfelelõ vágányra vezették. A forgalomirányító a tévedését érzékelve azonnal értesítette a fõ üzemirányítót, és így intézkedni lehetett a vonatok megállításáról. Ezzel sikerült megelõzni balesetet. A két vonat mintegy 1630 méterre állt meg egymástól. A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) bevonásával vizsgálat indult az esemény körülményeinek tisztázására, és a felelõsség megállapítására. Ezt követõen történhet felelõsségre vonás - írja a MÁV. A MÁV hálózatán a több évtizedes berendezések mellett a legkorszerûbb elektronikus számítógépes biztosítóberendezések mûködnek. Ezek kábellopás, rongálás, külsõ behatások miatt hibásodhatnak meg, de elõfordulhat az idõjárással, vagy más egyéb okokkal összefüggõ zárlat vagy áramellátási zavar is. Amikor valamelyik berendezés meghibásodik, azt a szakemberek a lehetõ legrövidebb idõn belül helyreállítják. A berendezéseket tehát folyamatosan üzemkész, mûködõképes állapotban tartják. A biztosítóberendezések szavatolják a biztonságos vonatközlekedést, általuk elõzhetõ meg az összeütközés, a kisiklás, a gázolás stb. - közölte a vasúttársaság.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!