A fõváros vezetése komolyan mérlegeli, hogy rágalmazás és hatóság félrevezetése miatt büntetõfeljelentést tesz a francia jármûgyártó cég, az Altom ellen, a le nem szállított budapesti metrószerelvények bankgaranciájának lehívása kapcsán indított perben tett kijelentések miatt. Tarlós István fõpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott: komoly a valószínûsége annak is, hogy a metrókocsikra új tendert kell kiírni, mert a fõváros elvesztheti a 4-es metró uniós támogatását, ha kicsúszik a határidõbõl. Errõl a fõpolgármester a jövõ héten egyeztet Orbán Viktor miniszterelnökkel.
A fõváros - még a korábbi vezetés idején - teljesítés nélkül kifizetette az Alstom-szerelvények teljes vételárának felét. A megrendelt metrókocsikat azonban nem szállították le, a prototípus is késve érkezett Budapestre, és azóta sem kapott típusengedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Ezért követel a fõváros 30 milliárd forintot - mondta a fõpolgármester. Hozzátette: azóta is ismeretlen okból 2008-ban a fõváros felmondta a meglévõ garanciaszerzõdést egy magyar bankkal, és egy francia bankkal kötötte meg. Ezért folyik most Franciaországban a per a bankgarancia lehívásáért. A per szerdai versailles-i tárgyalásán az Alstom képviselõi elképesztõ dolgokat állítottak, és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), illetve a Budapesti Közlekedési Részvénytársaság (BKV) jelenlévõ vezetõi nem kaptak lehetõséget arra, hogy reagáljanak - jelentette ki a fõpolgármester. Elmondta: a jármûgyártó cég részérõl elhangzott egyebek mellett az, hogy általános sztrájk volt a BKV-nál, mert a közlekedési vállalat nem tudott bért fizetni, valamint az, hogy a város új vezetése tavaly, még a Fõvárosi Közgyûlés hivatalos megalakulása elõtt megállapodott az oroszokkal metrószerelvények vásárlásáról. Tarlós István közölte: ezek az állítások teljesen alaptalanok. A fõpolgármester szerint emellett tudatlanság vagy rosszhiszemûség a BKV mûködési nehézségeire hivatkozni, hiszen a 4-es metró esetében uniós támogatásról is szó van, amit semmiképpen nem lehetne mûködésre fordítani. Kijelentette: a fõváros vezetése komolyan mérlegeli, hogy rágalmazás és hatóság félrevezetése miatt büntetõfeljelentést tesz az ügyben, most a jegyzõkönyv érkezésére várnak. A bankgarancia kapcsán folyó perben egyébként június 8-án várható döntés, ha ez nem lesz a fõváros számára kedvezõ, ezután is van lehetõség további jogorvoslatra. A metrókocsik szállítására kötött eredeti szerzõdés szerint az Alstom 22 kocsit szállított volna a 2-es metróra a régi szovjet szerelvények helyett, és 15-öt az épülõ 4-es metróra. Ezzel kapcsolatban Tarlós István úgy fogalmazott: komoly a valószínûsége annak is, hogy a metrókocsikra új tendert kell kiírni, mert a fõváros elvesztheti a 4-es metró uniós támogatását, ha kicsúszik a legvégsõ, 2015-ös határidõbõl. Errõl a fõpolgármester a jövõ héten egyeztet Orbán Viktor miniszterelnökkel. Kérdésre válaszolva Tarlós István azt mondta: a szakemberek szerint egy-két hónapon belül ki kellene írni az új tendert.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!