A kormány szerint a mezõgazdaság húzhatja ki a vidéket a bajból
Független Hírügynökség
2011 April 28, Thursday
Sárospatakon kezdõdött el a kormány által kidolgozott, 10 éves vidékfejlesztési stratégia társadalmi vitája.
|
Sárospatakon kezdõdött el a kormány által kidolgozott, 10 éves vidékfejlesztési stratégia társadalmi vitája. Újra kell építeni a város és a vidék kapcsolatát, a munkanélküliséget pedig a mezõgazdaság, valamint az ágazathoz kötõdõ tevékenységek oldhatják meg - hangzott el az eseményt megelõzõ sajtótájékoztatón.
Ángyán József a Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára elmondta: nem lehet a vidéket a vidék ellenére, és az ott élõk nélkül fejleszteni. Hozzátette a kormányzat nyitott az építõ jellegû ötletekre. Ezeket az országjárás hat állomásán - Sárospatak mellett Kecskeméten, Püspökladányban, Budapesten, Szekszárdon és Mosonmagyaróváron - személyesen el lehet mondani, de május végéig más úton is el lehet juttatni az észrevételeket a minisztériumhoz. "A vidék élni akar" címet viselõ, 2020-ig tartó Nemzeti Vidékstratégia vitaanyagának fõbb jellemzõirõl szólva az államtitkár elmondta: az infrastrukturális fejlesztések mellett a vidék gazdasági gerincét, a mezõgazdaságot is fel kell éleszteni. Újra kell építeni a város és a vidék kapcsolatát, mert a vidék gondjai nem állnak meg a városok határainál - fogalmazott. Ángyán József kiemelte: a vidék fõ kitörési pontja a föld és a hozzá kapcsolódó tevékenységek, például a mezõgazdasági termékek termelése, elõállítása és feldolgozása. Kiemelte: az országnak még nem volt ehhez fogható, egységes vidékstratégiája. Hörcsik Richárd a térség országgyûlési képviselõje (Fidesz) arról beszélt, hogy északkelet-Magyarországon minden olyan probléma koncentráltan elõfordul, ami az országban jelen van. Ezért is volt jó választás az országjárás kezdõpontjának Sárospatak - jelentette ki. A fejlesztések szükségességérõl szólva úgy fogalmazott: "az infrastruktúra katasztrofális, ugyanis az utak állapota miatt akár azt is hihetnénk, hogy Zemplénben nem ért véget a második világháború és a vonat menetideje Budapestre éppen annyi, mint 1896-ban".
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!