Közlekedési salátatörvény
Független Hírügynökség
2010 December 19, Sunday
Hétfõn szavaz a parlament az egyes közlekedési témájú törvények módosításáról.
|
Hétfõn szavaz a parlament az egyes közlekedési témájú törvények módosításáról. A kormány által benyújtott javaslat egyebek mellett lehetõséget ad a távoktatás bevezetésére a jármûvezetõk képzésében, átalakítja a közigazgatási bírságolás hatálya alá esõ esetek körét és bizonyos büntetéseknél szigorít is.
A jármûvezetõk képzési rendszerét egységesítené, illetve lehetõvé tenné ebben a sofõrök és közúti közlekedési szakemberek képzésében a távoktatást a kormány módosító javaslata. A javaslat indoklása szerint a vezetési szakoktatók, vizsgabiztosok és iskolavezetõk képzésébe bevonná a felsõoktatási intézményeket. A javaslat bevezetné a "visszatartás jogát", ami azt jelenti, hogy a mûszaki vizsgán már átesett jármûveket ellenõrizhetnék, lehetõséget teremtve ezzel a visszaélések kiszûrésére. A javaslat szerint indokolt a szabálytalankodókkal szembeni szigorúbb fellépés, ezért bírságolnák a közlekedés biztonságát veszélyeztetõ táblák elhelyezõit, illetve azokat, akik a veszélyes táblák eltávolítását megakadályozzák. Szigorodnak a helyszíni bírságolás szabályai is: a gyorshajtók, a biztonsági övet nem használók, a tilos jelzésen áthaladók 10 ezer és 300 ezer forint közötti bírsággal lennének sújthatóak. Az utóbbi idõben egyre gyakoribb a javaslat indoklása szerint, hogy a közigazgatási bírságot az ügyfelek nem fizetik meg. A külföldi szabálytalankodókat pedig nem sikerül felelõsségre vonni, ha például traffipax fotózza le a kocsit gyorshajtáson, mert nem lehet kideríteni, ki vezette a kocsit. A javaslat a közigazgatási bírsággal sújtható szabályszegések körét átalakítja és egyszerûsíti az eljárást. A közigazgatási bírság hatékony behajtásának egyik jelentõs akadálya az, hogy jelenleg nincs egységes, központi közigazgatási bírság nyilvántartás. A törvény ezt a hiányosságot pótolja, és megteremti a központi közigazgatási bírság nyilvántartás alapjait. A tiszta és energiahatékony közúti jármûvek beszerzését írná elõ a javaslat a menetrendszerinti személyszállítást végzõ busztársaságoknál. Ezért a módosítás változtatna a jármábeszerzés szabályain is. A vasúttal kapcsolatos módosítások pedig szigorúbb hatósági felügyeletet rendelnek majd az iparvágányok és keskeny nyomtávú vasutak és sífelvonók esetében, ezek nagyrészt ugyanis veszélyesen leromlott állapotban vannak.
|
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!