LeĂ©pĂt a szlovákiai PSA Peugeot Citroen, de a gyártás szinten tartja
FĂĽggetlen HĂrĂĽgynöksĂ©g
2009 February 04, Wednesday
Százkilencven alkalmazottjától válik meg idén a Szlovákiai PSA Peugeot Citroen autógyár.
|
A hivatalos indoklás szerint az óriásvállalat azért kényszerül ilyen lépésre, mert az európai piacon csökkent az autók iránti kereslet, és véget ért az újabb modell gyártásának tervezési idõszaka is.
A leĂ©pĂtĂ©s nem a gyártásban rĂ©szt vevõ dolgozĂłkat Ă©rinti. IdĂ©n kĂ©t mĂ»szakban napi 850 kocsit kĂ©szĂtenek majd Nagyszombatban, körĂĽlbelĂĽl háromezer embernek biztosĂtva munkát. Tavaly a szlovákiai Peugeot Citroen gyártĂłszalagjairĂłl 186ezer kocsi gördĂĽlt le, Ă©s ezt a szintet idĂ©n sem akarják meghaladni. Az Ă©v elsõ negyedĂ©ben kezdik meg a Ăşj modell, a Citroen C3 Picasso gyártását - ilyen kocsik csak Szlovákiában kĂ©szĂĽlnek majd.
A gyár 190 hektáros területen épült, hasonló nagyságú, mint a vállalat más európai ipari egységei. Prés-, hegesztõ-, festõ- és szerelõüzembõl áll.
A nagyszombati rĂ©giĂł Ausztriához, valamint Cseh- Ă©s Magyarországhoz is közeli, maga a város tulajdonkĂ©ppen eurĂłpai autĂłpályák tágabb keresztezõdĂ©sĂ©ben találhatĂł, Ă©s páneurĂłpai vasĂştvonal Ă©rinti. Nagyszombat PozsonytĂłl körĂĽlbelĂĽl 55, BĂ©cstõl 95 kilomĂ©terre fekszik - a DĂ©lnyugat-Szlovákiát az ország Ă©szaki rĂ©szĂ©vel összekötõ fõ közlekedĂ©si tengely , a D1-es autĂłpálya mentĂ©n találhatĂł. Alig egy Ăłrányira van a várostĂłl a pozsonyi nemzetközi repĂĽlõtĂ©r Ă©s a pozsonyi dunai kikötõ. Fejlett a városban az elektronikai Ă©s a gĂ©pipar, a fĂ©mmegmunkálás, de a gyĂłgyszer-, az Ă©pĂtõ- Ă©s az Ă©lelmiszeripar is. Igaz, egyes cĂ©gek az utĂłbbi hetekben itt is tömeges elbocsátásokat jelentettek be.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!