Világ-gazdaság
Magyarország az erõs kohéziós politikában érdekelt
Magyarországnak kiemelten fontos, hogy uniĂłs elnöksĂ©ge idejĂ©n megõrizze a kohĂ©ziĂłs politika sĂşlyát Ă©s szerkezetĂ©t – jelentette ki Fellegi Tamás nemzeti fejlesztĂ©si miniszter.
Az olcsó eszközöké a jövõ
Borúlátó IMF-jelentés a világgazdaságról
Ăšjra 300 forint felett az eurĂł
Öt új gazdaságfejlesztési EU-pályázat
13 milliárd euró értékû román gazdaságélénkítõ csomag
Gazdaság
AdĂłinfĂł
Csak termékértékesítésnél érvényesíthetõ a kedvezményes áfa júliustól
Magyar gazdaság
Továbbra is 223 forint felett a svájci frank
Elemzések
Júliusi makrógazdasági és tõzsdei elemzések
Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
EkotĂłmia
Magyar gazdaság
Erõsödött a forint a svájci frankkal szemben
Erõsödött a forint az euróval és svájci frankkal szemben
Világ-gazdaság
Magyarország az erõs kohéziós politikában érdekelt
Elemzések
Júniusi makrogazdasági és tõzsdei elemzés
Szeptemberi makrogazdasági és tõzsdei elemzések
Világ-gazdaság Világ-gazdaság
Leépít a szlovákiai PSA Peugeot Citroen, de a gyártás szinten tartja
FĂĽggetlen HĂ­rĂĽgynöksĂ©g   2009 February 04, Wednesday  

Százkilencven alkalmazottjától válik meg idén a Szlovákiai PSA Peugeot Citroen autógyár.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
A hivatalos indoklás szerint az óriásvállalat azért kényszerül ilyen lépésre, mert az európai piacon csökkent az autók iránti kereslet, és véget ért az újabb modell gyártásának tervezési idõszaka is.

A leépítés nem a gyártásban részt vevõ dolgozókat érinti. Idén két mûszakban napi 850 kocsit készítenek majd Nagyszombatban, körülbelül háromezer embernek biztosítva munkát. Tavaly a szlovákiai Peugeot Citroen gyártószalagjairól 186ezer kocsi gördült le, és ezt a szintet idén sem akarják meghaladni. Az év elsõ negyedében kezdik meg a új modell, a Citroen C3 Picasso gyártását - ilyen kocsik csak Szlovákiában készülnek majd.

A gyár 190 hektáros területen épült, hasonló nagyságú, mint a vállalat más európai ipari egységei. Prés-, hegesztõ-, festõ- és szerelõüzembõl áll.

A nagyszombati régió Ausztriához, valamint Cseh- és Magyarországhoz is közeli, maga a város tulajdonképpen európai autópályák tágabb keresztezõdésében található, és páneurópai vasútvonal érinti. Nagyszombat Pozsonytól körülbelül 55, Bécstõl 95 kilométerre fekszik - a Délnyugat-Szlovákiát az ország északi részével összekötõ fõ közlekedési tengely , a D1-es autópálya mentén található. Alig egy órányira van a várostól a pozsonyi nemzetközi repülõtér és a pozsonyi dunai kikötõ. Fejlett a városban az elektronikai és a gépipar, a fémmegmunkálás, de a gyógyszer-, az építõ- és az élelmiszeripar is. Igaz, egyes cégek az utóbbi hetekben itt is tömeges elbocsátásokat jelentettek be.

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Eko



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player