Kapcsolódó galériáink:
Szerdán vette kezdetét a MASZK Egyesület által szervezett 18. Thealter fesztivál. A programsorozatot Balogh József mûvészeti vezetõ nyitotta meg, az alkalomhoz illõen egy komikus performance-szal, melynek végén megszabadult cilinderétõl, krumpliorrot tett fel, és öltönyére egy, a fesztivál logójával díszített pólót vett.

Közben köszönetet mondott mindenkinek, köztük a Szegedi Hõszolgáltatónak is, kissé zavarba hozva ezzel a tolmácsot, aki angolra fordított.
A látogatóknak ezután jó háromnegyed órát kellett várniuk a következõ produkcióra. Ez idõ alatt (miközben egyre több „civil" tûnt fel a sajtósok között) megtekinthettük a Régi Zsinagóga udvarán Döbrei Dénes aszfaltfofó-kiállítását, és elámulhattunk azon, hogy egy kis fantáziával mennyi mindent láthatunk bele a kátyúkba és útfestésekbe.

Az Ooorfeuszt a magyar származású József Trefeli külön a Thealter fesztivál felkérésére készítette. A témát (amely a fesztivál alapkoncepciójának megfelelõen a metamorfózis) az antik kultúrából kölcsönözte, ám igyekezett a lehetõ legmodernebb szemszögbõl bemutatni. A nézõk a mûvészetek olyan komplexitásával találkozhatnak az elõadás során, mely nemcsak a különbözõ mûvészeti ágakat öleli fel a filmtõl a táncon át a zenéig, hanem azoknak egyes fajtáiból is merít, mint például a step és a balett, a digitális zene és a rock and roll. Éppen ezért nagy volt a kísértés, hogy errõl a produkcióról egy posztmodern benyomáshalmazt írjak, olyan stílusban, ahogyan azt Balogh József a programfüzet elején teszi. Mert nehéz máshogy közelíteni a kortárs mûvészethez: az egyetlen végsõ értelem hiányában meg kell elégednünk az értelmezések sokaságával.
Hozzszlsok Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!