A zöldhullám azt jelenti, hogy miután a lámpa zöldre váltott, a közlekedő meghatározott sebességgel haladva (ami lehetőleg egy normális, tartható sebesség) mire a következő lámpához ér, ott is zöldet kapjon.
Ebben egyetértünk, ha figyelmbevesszük azt a tényt, hogy elindulás után a jármű képtelen azonnal felvenni a meghatározott sebességet. ( És szerintem azt sem kellene elfelejteni, hogy minél hátrább áll valaki a lámpa előtti sorban, annál később éri el a lámpa váltása után ezt a meghatározott sebességet.
mikajani írta:
Ezt meg lehet csinálni, egy kis szervezés kérdése. Csak szegeden ezt b@sztak megcsinálni!
Vagy figyelembevették a Diófánál lévő nyomógombos gyalogátkelőhelyet is...
Jó ötlet a szervezés, de egy gond van vele: Csak azt tudod odaadni a közlekedés egyik résztvevőjének, amit elveszel a közlekedés másik résztvevőjétől.
Zöld hullámot akkor könnyű csinálni,ha kicsi a forgalom. Ha torlódás van, akkor mindenképpen interferálódik az autók hulláma a lámpák hullámával. Tapasztalni is lehet: estefelé 7 perc az utam, és egyszer sem kell megállnom, reggel meg 12 perc az utam, és szinte minden lámpánál meg kell állnom.
Senki Se Nulla
2006-06-28 00:22 (Előzmény nélküli.)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
Tisztában vagyok vele, hogy a zöldhullám nem azt jelenti, hogy a lámpa sosem vált pirosra. A zöldhullám azt jelenti, hogy miután a lámpa zöldre váltott, a közlekedő meghatározott sebességgel haladva (ami lehetőleg egy normális, tartható sebesség) mire a következő lámpához ér, ott is zöldet kapjon. Ezt meg lehet csinálni, egy kis szervezés kérdése. Csak szegeden ezt b@sztak megcsinálni! Habár, egy harmincas tempóval a Nagy körút feléig éppen el tudok jutni, de ki autózik 30-cal főúton?! A Csongrádin meg még biciklivel sincs zöldhullám.
2006-06-27 20:13 (Előzmény nélküli.)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
Ez nagyon is egyértelmű és ellenkezik azzal, amit most írtál. Szóval döntsd el, mit akarsz, és után próbálj meg ragaszkodni hozzá, mert addig csak feleslegesen futjuk a köröket.
Nem tudok dönteni. Ha meg mindenáron ragaszkodnék valamihez, akkor aztán végképp felesleges köröket futnánk.... Szóval azt például máris megértettem, ebből a sok hozzászólásból, hogy nem is olyan egyszerű ez a közlekedési dolog, mint ahogy elsőre tűnik. Talán meg lesz nekem bocsájtva, hogy nem találtam meg elsőre, és nem még azt sem tudtam rendesen megfogalmazni, hogy mi is lenne az ideális forgalom irányítási rendszer. Hmm... Egyáltalán van ilyen?
Senki Se Nulla
2006-06-27 01:53 (Előzmény: ifj. Nagy Gábor, 2006-06-18 21:50)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
senkise0: Figyusz már! Mindenütt körforgalom van! Az meg, hogy egy körútnak két oldala van, nyugodtan kezelhető úgyis, mint két körút egymás mellett, szembe irányítva. Még akkor is, ha kicsit absztraktan írtam, amit gondoltam...
Te nem absztraktul írtad, hanem nem ezt írtad!
Hanem ezt:
"Legyenek a páros sugárutak kifelé a párosak meg befalé irányítva, a páros körutak az óra járása szerinti irányba engednék a forgalmat, a páratlanok viszont éppen fordítva (esetünkben a kis körút délről északra, a nagy körút északról délre, a külső körút pedig megint délről északra)."
Ez nagyon is egyértelmű és ellenkezik azzal, amit most írtál. Szóval döntsd el, mit akarsz, és után próbálj meg ragaszkodni hozzá, mert addig csak feleslegesen futjuk a köröket.
Olyan zöldhullámot nem lehet kialakítani, hogy sose váltson a lámpa pirosra...
Sőt elvileg is lehetetlen, hogy a lámpák között ne álljon be a forgalom. Ennek dacára "okos" emberek mindig megpróbálnak programot írni a lámpák "optimális" vezérlésére, holott ez egyszerűen lehetetlen. Erre a lehetetlenségre alapozva annak idején készült is egy Commodore 64-es játék, ahol az győzött, aki tovább tudta a városka forgalmát dugó nélkül tartani a közlekedési lámpák ügyes vezérlésével.
Te csak azt a mondatot olvastad el amit beidéztél, vagy a rákövetkezőt is? Az előzményeket már meg sem kérdezem...
Figyusz már! Mindenütt körforgalom van! Az meg, hogy egy körútnak két oldala van, nyugodtan kezelhető úgyis, mint két körút egymás mellett, szembe irányítva. Még akkor is, ha kicsit absztraktan írtam, amit gondoltam...
Senki Se Nulla
2006-06-18 12:08 (Előzmény: ifj. Nagy Gábor, 2006-06-17 13:01)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!