A zöldhullám azt jelenti, hogy miután a lámpa zöldre váltott, a közlekedõ meghatározott sebességgel haladva (ami lehetõleg egy normális, tartható sebesség) mire a következõ lámpához ér, ott is zöldet kapjon.
Ebben egyetértünk, ha figyelmbevesszük azt a tényt, hogy elindulás után a jármû képtelen azonnal felvenni a meghatározott sebességet. ( És szerintem azt sem kellene elfelejteni, hogy minél hátrább áll valaki a lámpa elõtti sorban, annál késõbb éri el a lámpa váltása után ezt a meghatározott sebességet.
mikajani írta:
Ezt meg lehet csinálni, egy kis szervezés kérdése. Csak szegeden ezt b@sztak megcsinálni!
Vagy figyelembevették a Diófánál lévõ nyomógombos gyalogátkelõhelyet is...
Jó ötlet a szervezés, de egy gond van vele: Csak azt tudod odaadni a közlekedés egyik résztvevõjének, amit elveszel a közlekedés másik résztvevõjétõl.
Zöld hullámot akkor könnyû csinálni,ha kicsi a forgalom. Ha torlódás van, akkor mindenképpen interferálódik az autók hulláma a lámpák hullámával. Tapasztalni is lehet: estefelé 7 perc az utam, és egyszer sem kell megállnom, reggel meg 12 perc az utam, és szinte minden lámpánál meg kell állnom.
Senki Se Nulla
2006-06-28 00:22 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Tisztában vagyok vele, hogy a zöldhullám nem azt jelenti, hogy a lámpa sosem vált pirosra. A zöldhullám azt jelenti, hogy miután a lámpa zöldre váltott, a közlekedõ meghatározott sebességgel haladva (ami lehetõleg egy normális, tartható sebesség) mire a következõ lámpához ér, ott is zöldet kapjon. Ezt meg lehet csinálni, egy kis szervezés kérdése. Csak szegeden ezt b@sztak megcsinálni! Habár, egy harmincas tempóval a Nagy körút feléig éppen el tudok jutni, de ki autózik 30-cal fõúton?! A Csongrádin meg még biciklivel sincs zöldhullám.
2006-06-27 20:13 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Ez nagyon is egyértelmû és ellenkezik azzal, amit most írtál. Szóval döntsd el, mit akarsz, és után próbálj meg ragaszkodni hozzá, mert addig csak feleslegesen futjuk a köröket.
Nem tudok dönteni. Ha meg mindenáron ragaszkodnék valamihez, akkor aztán végképp felesleges köröket futnánk.... Szóval azt például máris megértettem, ebbõl a sok hozzászólásból, hogy nem is olyan egyszerû ez a közlekedési dolog, mint ahogy elsõre tûnik.
Talán meg lesz nekem bocsájtva, hogy nem találtam meg elsõre, és nem még azt sem tudtam rendesen megfogalmazni, hogy mi is lenne az ideális forgalom irányítási rendszer.
Hmm... Egyáltalán van ilyen?
Senki Se Nulla
2006-06-27 01:53 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-06-18 21:50)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
senkise0: Figyusz már! Mindenütt körforgalom van! Az meg, hogy egy körútnak két oldala van, nyugodtan kezelhetõ úgyis, mint két körút egymás mellett, szembe irányítva. Még akkor is, ha kicsit absztraktan írtam, amit gondoltam...
Te nem absztraktul írtad, hanem nem ezt írtad!
Hanem ezt:
"Legyenek a páros sugárutak kifelé a párosak meg befalé irányítva, a páros körutak az óra járása szerinti irányba engednék a forgalmat, a páratlanok viszont éppen fordítva (esetünkben a kis körút délrõl északra, a nagy körút északról délre, a külsõ körút pedig megint délrõl északra)."
Ez nagyon is egyértelmû és ellenkezik azzal, amit most írtál. Szóval döntsd el, mit akarsz, és után próbálj meg ragaszkodni hozzá, mert addig csak feleslegesen futjuk a köröket.
Olyan zöldhullámot nem lehet kialakítani, hogy sose váltson a lámpa pirosra...
Sõt elvileg is lehetetlen, hogy a lámpák között ne álljon be a forgalom. Ennek dacára "okos" emberek mindig megpróbálnak programot írni a lámpák "optimális" vezérlésére, holott ez egyszerûen lehetetlen. Erre a lehetetlenségre alapozva annak idején készült is egy Commodore 64-es játék, ahol az gyõzött, aki tovább tudta a városka forgalmát dugó nélkül tartani a közlekedési lámpák ügyes vezérlésével.
Te csak azt a mondatot olvastad el amit beidéztél, vagy a rákövetkezõt is? Az elõzményeket már meg sem kérdezem...
Figyusz már! Mindenütt körforgalom van! Az meg, hogy egy körútnak két oldala van, nyugodtan kezelhetõ úgyis, mint két körút egymás mellett, szembe irányítva. Még akkor is, ha kicsit absztraktan írtam, amit gondoltam...
Senki Se Nulla
2006-06-18 12:08 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-06-17 13:01)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!