Programajánló
Október 2020
H K S C P S V
2829301 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Ebben a hónapban
A témakörből


Kevesebb, de kritikus tömeg
Kerékpárút... hálózat?
Critical Mass Szegeden
Critical Mass 2006 Szeged
Szegedi séta
Gurulj kerekeken Szegeden: görkorcsolya, gördeszka
Utolsó 7 beszólás


Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
Magántanár
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllőn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelőit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerős ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bőrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Jelenlévők
Belépettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
Iranyito
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkőzései
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
Néhány további témakör
Közlekedés: Motorizált
Közlekedés: Közlekedés még
Kultúra: Zene
Kultúra: Számítógép
Kultúra: Események
Kultúra: Kultúra még
Jól-lét: Intim zóna
Jól-lét: Orvoslás
Privát: Pick Szeged zárt fórum
Privát: Információ
FÓRUM FÓRUM

Kezdőoldal | Szálkövetett nézet | Súgó
Keresés:
Aktív témák az utolsó
a legutolsó hozzászólásokat az íróasztalra teheti - a legutolsó hozzászólásokat az íróasztalra teheti
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
Közlekedés Önerős Critical Mass Szegeden
Szerző A téma ehhez a cikkhez tartozik Hozzászólás
mikajani
Engem is sokszor kerültek már ki 30 cm-re, de meg lehet szokni, az autónál nem gond, csak a busznál, de azok is többnyire (tapasztalatom szerint), ha tudnak, nagy helyet hagynak. Amikor nem, én is mérges vagyok, de túl lehet élni a dolgot. Azt nem állítottam, hogy nagyon szeretek a körutakon járni, de nem vagyok bajban, ha rájuk kell mennem. Nég mindig biztonságosabb az út, mint a járda a sok gyalogossal - mellesleg a KRESZ is tiltja a járdán hajtást.
Az Oskola utcai sávról nem vitatkoznék, az ott tényleg kell, mert egyirányú az utca és forgalmas, szembe menni nam nagyon lehetne - persze, ha a parkolósáv újra közlekedési sáv volna, már mindjárt más lenne a helyzet!
Egyébként a kerékpáros sáv ellen nincs kifogásom - bár a Csongrádi sgt-on a járhatatlan részen van - mert biztosítja a haladást; de a kerékpárútról rámenni a rendes útra igen bajos, rádásul azt előszeretettel nézik járdának.
2006-09-28 11:40 (Előzmény: , 1970-01-01 01:00)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
ifj. Nagy Gábor
mikajani:
Hogy 25% fél a forgalomtól, meg, hogy kevesellik a tárolóhelyeket? Szegeden egy-két kivételtől eltekintve toleránsak az autósok, ha az embernek van egyensúlyérzéke, a külső körúton sincs veszélyben


Sajnos nem építhetünk teljesen az olyan kerékpárosokra, mint te vagy én. Viszont nyilván az sem jó, ha a kocabiciklisekre épített rendszert kötelező használni nekünk is...

mikajani:
a bicajt meg bárhol le lehet rakni, az egész világ biciklitároló meg sörnyitó! A legtöbb hivatalos biciklitámasztó viszont rossz, mert csak az első kereket lehet belerakni, és úgy nem lehet biztonságosan lezárni.


Tároló ügyben épp ma írtam egy kisebb szösszenetet ebben a fórumban (2132). Annyival egészíteném ki, hogy azóta jártam ma a Torontál téri parkolóban, ahol nagyszámú, de nagyon sz@r kerékpártárolót is kiraktak. Sajnos a négy-öt éve kirakott normális tartók óta csak ilyen elmebeteg cuccok jelennek meg az utcákon, ilyen a TIK előtti is. Ezeknek mindig a legszélső tagja mellé állítom a biciklimet és a vázat zárom hozzá.


mikajani:
"És nézz utána, van egy gumiszabály a KRESZ-ben, amely szerint a gyalog- és kerékpárutat nem vagy köteles használni (természetesen csak akkor, ha a párhuzamos úttesten nincs kirakva tiltó tábla)."
Ez igen hasznos infó, köszi.


Egész pontosan így néz ki:

Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.

Tehát ha egyetlen gyalogos sincs az egész utcában, akkor azért erre ne hivatkozz.
2006-09-24 22:21 (Előzmény: mikajani, 2006-09-24 21:02)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
mikajani
Elolvastam a doksit. A legnagyobb részével egyet tudok érteni. A fölmérés eredményei kicsit megdöbbentettek, hogy ennyire igazam van az ún. kocabiciklisekkel kapcsolatban. Hogy 25% fél a forgalomtól, meg, hogy kevesellik a tárolóhelyeket? Szegeden egy-két kivételtől eltekintve toleránsak az autósok, ha az embernek van egyensúlyérzéke, a külső körúton sincs veszélyben; a bicajt meg bárhol le lehet rakni, az egész világ biciklitároló meg sörnyitó! A legtöbb hivatalos biciklitámasztó viszont rossz, mert csak az első kereket lehet belerakni, és úgy nem lehet biztonságosan lezárni. A tolvajoktól való félelem sajnos jogos.
A módosítási javaslatokat viszont kicsit kevésnek találom az előtte fölsorolt sokoldalas leíráshoz képest. A tartalmának kb. fele nem igényel komoly intézkedést, viszont szerintem sok haszna sem volna, mert azokat a (fölösleges) szabályokat úgysem tartom be most sem (a kanyarodás korlátozása és az ehhez hasonló dolgok). Egy részét nem különösebben tartom jónak, mert a kétirányú kerékpárutat és a járdára vezetettet alapból rossznak tartom. Az aszfalt kijavítása viszont valóban nagyon előnyös lenne! A mindenféle összekötőutak is biztosan jók lennének, bár nem járok arra, viszont egy térkép jól jött volna a tervek szemléltetésére. Ilyen hálózatról egyébként már olvastam az erről szóló topicban még egy-két éve, ami a szervízutakat akarta fölhasználni, de annak sem lett gyakorlatilag semmi visszhangja.

És nézz utána, van egy gumiszabály a KRESZ-ben, amely szerint a gyalog- és kerékpárutat nem vagy köteles használni (természetesen csak akkor, ha a párhuzamos úttesten nincs kirakva tiltó tábla).

Ez igen hasznos infó, köszi.
2006-09-24 21:02 (Előzmény: ifj. Nagy Gábor, 2006-09-24 19:03)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
ifj. Nagy Gábor
senkise0:
No és mi lenne, ha egyszer az autósok demonstrálnának?


Ők minden hétköznap reggel Critical Mass-t tartanak.
2006-09-24 19:04 (Előzmény: , 1970-01-01 01:00)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
ifj. Nagy Gábor
mikajani:
A webrádiós cikkben nem azt írták, hogy a bicajozás propagálása volt a cél.


Pedig nem olyan hosszú a cikk, hogy ezt ne lehessen észrevenni benne:

mellyel egy egészséges, gazdaságos és egyben környezetbarát közlekedési alternatívát népszerűsítenek.

mikajani:
Ez a Critical Mass kb. annyit használ a biciklistáknak, mint a mint a Levegő Munkacsoport a környezetvédelemnek! Piszkálják a döntéshozókat (határozott követelések nélkül!!!)


Ez elég konkrét?

"Szeged a kerékváros" Program

A város megkapta, aztán a "Bérház" felújítása után azt mondták, hogy elveszett...

Talán azért, mert túl sok konkrétum volt benne...

De ha megnyugtat, tervezünk további konkrét kéréseket benyújtani a közeljövőben.

mikajani:
Csak azok a törekvések idegesítenek föl, amik a biciklisek elszeparálására irányulnak. Vagy, felőlem lehetne sárga csík a járdán és tsai. de akkor ne legyen kötelező használin.


Jómagam, amikor a rendezvény előtt bármilyen sajtónak beszéltem a témáról, sohasem kerékpárutakról beszéltem (kivéve a felújításukat), hanem "kerékpáros közlekedés feltételeinek javításáról", "kerékpáros infrastruktúra fejlesztéséről". Ez összecseng az általad írtakkal. Természetesen a meglévő kerékpárutak nagy része meg fog maradni, de egyes gyalogosokkal közös szakaszokat a felújításkor mindenképpen külön kellene választani (pl. József Attila sgt. a nagy- és külső körút között, hely van rá bőven).

Azt se felejtsd el, hogy az emberek többségének buksijában még mindig az elszeparálás a nyilvánvalóan tökéletesnek tartott megoldás és ezen nehéz változtatni (lásd a reakciókat a Csongrádi sgt. kapcsán).

És nézz utána, van egy gumiszabály a KRESZ-ben, amely szerint a gyalog- és kerékpárutat nem vagy köteles használni (természetesen csak akkor, ha a párhuzamos úttesten nincs kirakva tiltó tábla).

mikajani:
Az autósoknak nem minden esetben tetszett, hogy várniuk kell néhány percet, sok esetben káromkodtak és szidták a biciklistákat.

Ezen mit kell csodálkozni, ki szeretne 10 percet várni az átkelésre?! És lehet, hogy némelyik késésben is volt...


Autómentes napról volt szó, előre tájékozódhattak a felvonulás útvonaláról és idejéről.

Arra is felhívnám a figyelmed, hogy a villamosokat (ill. ahol lehetett, az autóbuszokat) átengedtük, azoknak egy percet sem kellett várni, tehát aki nem kerékpárral, de autó nélkül tartotta ezt a napot, az nem szenvedett még ennyi késedelmet sem.
2006-09-24 19:03 (Előzmény nélküli.)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
mikajani
A webrádiós cikkben nem azt írták, hogy a bicajozás propagálása volt a cél. Ha az lett volna, nem lett volna vele semmi bajom, azzal egyetértenék. Csak azok a törekvések idegesítenek föl, amik a biciklisek elszeparálására irányulnak. Vagy, felőlem lehetne sárga csík a járdán és tsai. de akkor ne legyen kötelező használin.
2006-09-24 16:46 (Előzmény: , 1970-01-01 01:00)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
mikajani
"Critical Mass Szegeden" című cikk írja:
Pénteken délután 3000 biciklista képezte Szegeden a kritikus tömeget.


Ez a Critical Mass kb. annyit használ a biciklistáknak, mint a mint a Levegő Munkacsoport a környezetvédelemnek! Piszkálják a döntéshozókat (határozott követelések nélkül!!!), hogy csináljanek vmit az ügyben, azok pedig a (feltételezzük) legjobb szándékuk ellenére is sokszor ártalmas döntést hoznak, mert közülük kevesen értenek ehhez a témához! A legmegfelelőbb döntés az lenne, ha elismernék a biciklist a gépjárművekkel egyenrangú közlekedőnek, és hagynák békén!!!! És ez volna a legolcsóbb is, mellesleg. De jönnek ezek az eszementek, akik félnek az úton, és hatásukra sárga csíkok varázsolódnak a járdákra! Az ilyen biciklisek veszélyesebbek, mint az ún. "vicceskedvű kamionsofőr", mert sokszor képesek a forgalommal szembe menni.
Aki fél a lövöldözéstől, az nem megy katonának, akinek tériszonya van, nem megy pilótának, akkor mi a fenének ül biciklire az, aki fél a forgalomtól?! Az járjon busszal, és ne keserítse a rendes kerekesek életét!

Az autósoknak nem minden esetben tetszett, hogy várniuk kell néhány percet, sok esetben káromkodtak és szidták a biciklistákat.


Ezen mit kell csodálkozni, ki szeretne 10 percet várni az átkelésre?! És lehet, hogy némelyik késésben is volt...
2006-09-24 10:10: Critical Mass Szegeden
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
Közlekedés Önerős Critical Mass Szegeden



Webradio.hu - Szegedi, országos és sport hírek a nap 24 órájában!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player