Programajánló
M�rcius 2024
H K S C P S V
262728291 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Ebben a h�napban
A témakörbõl


Kevesebb, de kritikus tömeg
Kerékpárút... hálózat?
Critical Mass Szegeden
Critical Mass 2006 Szeged
Szegedi séta
Gurulj kerekeken Szegeden: görkorcsolya, gördeszka
Utolsó 7 beszólás


Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Magántanár
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Jelenlévõk
Bel�pettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkõzései
(ön)kormányzat
Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
N�h�ny tov�bbi t�mak�r
Közlekedés: Motorizált
Közlekedés: Közlekedés még
Kultúra: Számítógép
Kultúra: Filmek
Kultúra: Újságok
Kultúra: Kultúra még
Jól-lét: Intim zóna
Jól-lét: Orvoslás
Jól-lét: Jól-lét még
Privát: Pick Szeged zárt fórum
F�RUM FRUM

Kezd�oldal | Sz�lk�vetett n�zet | S�g�
Keres�s:
Akt�v t�m�k az utols�
a legutols hozzszlsokat az rasztalra teheti - a legutols� hozz�sz�l�sokat az �r�asztalra teheti
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Közlekedés Önerõs Kerékpárút... hálózat?
|< Kezd� < El�z� 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 K�vetkez� > Utols� >|
Szerz� Hozz�sz�l�s
senkise0

kozlekedo írta:
egy saroknál, ahol gyalogosok szoktak átjárni felfestik a zebrát, attól az még nem válik veszélyessé..

Na ez tök igaz, de ha az a zebra uszkve 15 fokban menne át az úton, a szokásos 90 fok helyett, akkor talán mágis inkább jobb lenne nem felfesteni és nem arra menni....
Senki Se Nulla
2006-06-28 00:16 (El�zm�ny: kozlekedo, 2006-06-27 09:42)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
mikajani
off

Senkise0! Hadd kérdezzek valamit: nem tudna az a gyerek busszal - vagy biciklivel - eljutni az iskolába? Hiszen azért gondolom (és remélem) õ se 0!
2006-06-27 20:20 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
kozlekedo
A vita akkor rossz, amikor az elsõ gondolat is rossz. Az állításod nem igaz. Én is járok arra, én is lassítok - természetesen, hiszen jöhet kerékpáros is, mint korábban - de ettõl még ez nem veszélyes. Az lehet, hogy több kerékpáros jár már arra, mert kaptak egy biztonságosabb, jól látható megoldást, lehet, hogy a több kerékpáros zavar, de ez attól még nem veszélyes. Pl. egy saroknál, ahol gyalgosok szoktak átjárni felfestik a zebrát, attól az még nem válik veszélyessé..
kozlekedo
2006-06-27 09:42 (El�zm�ny: senkise0, 2006-05-25 21:07)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
senkise0

ifj. Nagy Gábor írta:
Senkise0 is másfél hete nem válaszol az elõzõ hozzászólásomra, azóta is keresi (és nem találja? ) az újabb ellenérvet?

Gábor! Én csak feladtam. Nyilvánvalóan én sokkal többet járok autóval, Te meg gondolom jóval többet kerékpárral. Ugyan hogyan is tudnánk elférni ugyanazon az úton.... Volt idõ, amikor mindehová gyalog mentem, és nagyon, de nagyon jó volt, mert egyrészt mégis mozogtam valamennyit, másrészt út közben volt idõm gondolkozni, harmadrészt az volt a legolcsóbb, csak ugye ma már 5kmre lakom a hídlábától, és gyerekeim is vannak, akiket hozni vinni kell a suliba-ból. Ez bicajjal csak nyáron lenne esetleg megoldható, de akkor meg nincsen suli meg ovoda.... No és még így is több idõ kellene hozzá....
Amúgy engem igazán a motorosok aggasztanak, amikor az út közepén csalinkáznak, és ennél jóval kisebb gondom van a bicajosokkal.
Senki Se Nulla
2006-06-27 01:59 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-06-06 22:37)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
leve:
A kerékpárút Újszegednél életveszélyes... Egy nagy BUMMM és...
EZ KIKELL JAVÍTANI!


Két és fél év alatt hány nagy BUMMM-ról tudsz? Ha tényleg életveszélyes, akkor biztos sokról.

Senkise0 is másfél hete nem válaszol az elõzõ hozzászólásomra, azóta is keresi (és nem találja? ) az újabb ellenérvet?
2006-06-06 22:37 (El�zm�ny: leve, 2006-06-05 08:57)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Leve

A kerékpárút Újszegednél életveszélyes... Egy nagy BUMMM és...
EZ KIKELL JAVÍTANI!
Levente
2006-06-05 08:57 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
senkise0:
ifj. Nagy Gábor írta:
Ha ez a megoldás rábírta a gépjármûvel közlekedõket a figyelmesebb és lassabb haladásra, akkor szerintem sokkal biztonságosabb lett a kerékpárosoknak, mint elõtte volt.

Ne hülyéskedj már! Akkor mostantól tegyünk mindhová jó veszélyes keresztezõdéseket, mert akkor jobban fognak vigyázni egymásra a közelekedõk?! Hiszen pár hozzászólással elõbb még igencsak ez ellen voltál az iskolai átjáró esetében...


Talán túl tömören fogalmaztam.

Amikor nem volt ott a kerékpársáv, akkor hogy mentél le a hídról? Gondolom nem lépésben.

Most hogy mész? Azt mondod, lépésben bár ezt én így látatlanban is túlzásnak tartom.

Életveszélyes a dolog? Hiszen alkalmazásával csökkent a sebesség, az ütközés valószínûsége. Nem érzel itt ellentmondást? Vagy azt hiszed, hogy a felfestés elõtt ott nem járt kerékpáros?

Megjegyzem, ha a hídfõ elõtti kb. 50 méteren figyeled, hogy nem elõztél-e meg egy kerékpárost sem, akkor semmi okod nincs lépésben lemenni, sõt, ezzel idézel elõ veszélyes helyzetet, mert így melléd érhet egy kerékpáros a holttérbe, akit elüthetsz.

A közlekedõk közötti konfliktusokat azzal tudjuk elkerülni, ha a konfliktushelyzeteket jól láthatóvá tesszük, nem pedig azzal, ha eldugjuk.

Ha például az egyik oldali járdán lenne kétirányú kerékpárút, ami aztán keresztezve az utat jutna át a ligetbe, feltételezem, hogy nem lenne kifogásod a megoldás ellen.

Pedig az veszélyesebb lenne, mint ez. Az Utak a kerékpározáshoz ezt részletesen kifejti (a 85. oldaltól):

A konfliktuspartnerek számára rendelkezésre álló reakcióidõt az egymáshoz közeledés sebessége és a láthatósági viszonyok határozzák meg. A keresztezõdés megközelítése során nagyobb menetsebesség ellenére fonódás közben alacsonyabb egymáshoz közeledési sebesség adódhat, mint amikor a menetvonalak a kanyarodási pontban metszik egymást. Fonódás közben a konfliktusok csekély irányváltoztatással megoldhatók (kitéréssel). Ezzel szemben ha a kerékpárút vonalvezetése a konfliktuspontot meghatározza, a konfliktus megoldásához már csak egy fékezési manõver marad. A láthatóság természetesen vegyes forgalomban (kerékpár és autó) a legjobb. Kerékpárutak esetén a legnehezebb a megfelelõ láthatóság biztosítása. Az úttesttõl távol vezetett kerékpárutakon érkezõ kerékpárost mint konfliktuspartnert gyakran még szabad láthatóság esetén sem ismerik fel idõben a kanyarodó autóvezetõk .

Utóbbira mai referenciák: tíz percen belül kétszer is elémhajtottak a keresztutcákból, mert a fõút mellett haladó kerékpárutat, mint olyat, figyelmen kívül hagyták. Ha az úttest szélén mentem volna, ez nem következik be, mert ott azért megállnak, ott már nem csak kerékpáros jöhet...
2006-05-26 21:04 (El�zm�ny: senkise0, 2006-05-26 17:19)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
senkise0

ifj. Nagy Gábor írta:
Ha ez a megoldás rábírta a gépjármûvel közlekedõket a figyelmesebb és lassabb haladásra, akkor szerintem sokkal biztonságosabb lett a kerékpárosoknak, mint elõtte volt.

Ne hülyéskedj már! Akkor mostantól tegyünk mindhová jó veszélyes keresztezõdéseket, mert akkor jobban fognak vigyázni egymásra a közelekedõk?! Hiszen pár hozzászólással elõbb még igencsak ez ellen voltál az iskolai átjáró esetében...
Senki Se Nulla
2006-05-26 17:19 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-25 21:13)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
mikajani
A remény hal meg utoljára (bár a biológusok szerint a sejtszintû enzimmûködés). Egyébként az oldal bal felén kiírja, hogy ki van itt, ott láttam az õ nevét - persze, lehet, hogy más használja, de nem tartom valószínûnek.
2006-05-26 11:17 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-25 21:11)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
senkise0 írta:
A hídon a biciklik útja az Újszegedi végen életveszélyes. Én ott csak lépésben merek autóval jobbra lemenni a hídról...


Ha ez a megoldás rábírta a gépjármûvel közlekedõket a figyelmesebb és lassabb haladásra, akkor szerintem sokkal biztonságosabb lett a kerékpárosoknak, mint elõtte volt.
2006-05-25 21:13 (El�zm�ny: senkise0, 2006-05-25 21:07)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
|< Kezd� < El�z� 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 K�vetkez� > Utols� >|
Közlekedés Önerõs Kerékpárút... hálózat?



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player