Egy hete küldtem el ezt a levelet Nyilas Péternek a Délmagyarba:
"Tisztelt Péter,
Azért kerestem meg önt, mert ön nyitott a kerékpározásra és azért, mert ha az újság szóba is hozza a kerékpározást, azt soha sem egy ökologiai megközelítésben teszi, hanem puszta forgalomtechnikai beavatkozásként. Soha sem olvastam még a Délmagyarban arról, hogy Szegeden milyen masszívan nõ a személygépjármû-állomány. Soha nem olvastam még a Délmagyarban arról sem, hogy ennek milyen súlyos környezeti, közérzeti, forgalmi következményei vannak. Légszennyezés, dugók ,amelyek a tömegközlekedés általános színvonalát is erõsen befolyásolja, balesetveszély, zsúfoltság, tumultus. Mindig az volt az érzésem, hogy a délmagyar összes ujságírója egytõl-egyig "mélyen együttérzõ autóstárs". Ezzel persze semmi baj nem lenne, de ez nem szabadna hogy átjöjjön a cikkeken, beszámolókon. Ugyanis nagyon sokan nem autóval közlekednek, hanem buszoznak, gyalogolnak, kerékpároznak. Szeretném a túlzott motorizációra felhívni a város figyelmét, ezért fordultam önhöz október elején megjelentetett ajánlásunkkal, melynek részei: 1. Bevezetés: környezetvédelem a városban 2. Környezetvédelem és közlekedéspolitika Szegeden 3. Szeged személygépjármû-állományának változása és következményei 4. Motivációvizsgálat – kerékpározás 5. Akcióterv 6. Konkrét "
A válasz várat magára... pedig a telefonszámomat is megadtam neki.
Székely László at http://
2004-10-28 19:57 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Egy hete küldtem el ezt a levelet Nyilas Péternek a Délmagyarba:
"Tisztelt Péter,
Azért kerestem meg önt, mert ön nyitott a kerékpározásra és azért, mert ha az újság szóba is hozza a kerékpározást, azt soha sem egy ökologiai megközelítésben teszi, hanem puszta forgalomtechnikai beavatkozásként. Soha sem olvastam még a Délmagyarban arról, hogy Szegeden milyen masszívan nõ a személygépjármû-állomány. Soha nem olvastam még a Délmagyarban arról sem, hogy ennek milyen súlyos környezeti, közérzeti, forgalmi következményei vannak. Légszennyezés, dugók ,amelyek a tömegközlekedés általános színvonalát is erõsen befolyásolja, balesetveszély, zsúfoltság, tumultus. Mindig az volt az érzésem, hogy a délmagyar összes ujságírója egytõl-egyig "mélyen együttérzõ autóstárs". Ezzel persze semmi baj nem lenne, de ez nem szabadna hogy átjöjjön a cikkeken, beszámolókon. Ugyanis nagyon sokan nem autóval közlekednek, hanem buszoznak, gyalogolnak, kerékpároznak. Szeretném a túlzott motorizációra felhívni a város figyelmét, ezért fordultam önhöz október elején megjelentetett ajánlásunkkal, melynek részei: 1. Bevezetés: környezetvédelem a városban 2. Környezetvédelem és közlekedéspolitika Szegeden 3. Szeged személygépjármû-állományának változása és következményei 4. Motivációvizsgálat – kerékpározás 5. Akcióterv 6. Konkrét "
A válasz várat magára... pedig a telefonszámomat is megadtam neki.
Székely László at http://
2004-10-28 19:51 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Egy hete küldtem el ezt a levelet Nyilas Péternek a Délmagyarba:
"Tisztelt Péter,
Azért kerestem meg önt, mert ön nyitott a kerékpározásra és azért, mert ha az újság szóba is hozza a kerékpározást, azt soha sem egy ökologiai megközelítésben teszi, hanem puszta forgalomtechnikai beavatkozásként. Soha sem olvastam még a Délmagyarban arról, hogy Szegeden milyen masszívan nõ a személygépjármû-állomány. Soha nem olvastam még a Délmagyarban arról sem, hogy ennek milyen súlyos környezeti, közérzeti, forgalmi következményei vannak. Légszennyezés, dugók ,amelyek a tömegközlekedés általános színvonalát is erõsen befolyásolja, balesetveszély, zsúfoltság, tumultus. Mindig az volt az érzésem, hogy a délmagyar összes ujságírója egytõl-egyig "mélyen együttérzõ autóstárs". Ezzel persze semmi baj nem lenne, de ez nem szabadna hogy átjöjjön a cikkeken, beszámolókon. Ugyanis nagyon sokan nem autóval közlekednek, hanem buszoznak, gyalogolnak, kerékpároznak. Szeretném a túlzott motorizációra felhívni a város figyelmét, ezért fordultam önhöz október elején megjelentetett ajánlásunkkal, melynek részei: 1. Bevezetés: környezetvédelem a városban 2. Környezetvédelem és közlekedéspolitika Szegeden 3. Szeged személygépjármû-állományának változása és következményei 4. Motivációvizsgálat – kerékpározás 5. Akcióterv 6. Konkrét "
A válasz várat magára... pedig a telefonszámomat is megadtam neki.
Székely László at http://
2004-10-28 19:41 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Szeretnék látni egy alábontott listát, hogy miért éppen "ott" és "úgy" akarják megvalósítani a "Szeged Híd u. - Széchenyi tér - Károlyi u. - Mikszáth K. u. kerékpárút kialakítását".
Székely László at http://
2004-10-28 19:35 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Kalmárék produkciójáról megírtam a véleményem a Dovi által javasolt fórumban ( http://forum.szegedvaros.hu/viewtopic.php?t=564 ).
Ott elolvashatjátok, annyival kiegészíteném, amit magánban már megírtam a Csemetének is, hogy a baleseti statisztika valamiért kimaradt a részletes petíciójukból.
Vajon miért?
Nem támasztaná alá az "életveszélyesezést"...?
A Mikszáthos összeköttetés tényleg nem fog most még létrejönni (úgy tudom), késõbb viszont ott is sávként megy majd tovább a Mars tér felé (?).
Van egy olyan érzésem, hogy valaki megterveztette drága pénzért egy tervezõ céggel a kérdéses szakaszt és most, hogy ne kelljen kidobni, kvázi újabb tervet készíttetni - bár nem láttam a Vár u. alternatívát - ezért kivitelezik. Sajnálatos. Fõleg, hogy nem igazán volt errõl szakmai egyeztetés, vagy lakossági fórum.
Székely László at http://
2004-10-28 19:04 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Van egy olyan érzésem, hogy valaki megterveztette drága pénzért egy tervezõ céggel a kérdéses szakaszt és most, hogy ne kelljen kidobni, kvázi újabb tervet készíttetni - bár nem láttam a Vár u. alternatívát - ezért kivitelezik. Sajnálatos. Fõleg, hogy nem igazán volt errõl szakmai egyeztetés, vagy lakossági fórum.
Székely László at http://
2004-10-28 18:58 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Nagyjából igaza is van. Nem egyirányú útszakaszon kerékpársáv létesítése azért sem célszerû, mert - nem nyit újabb kerékpározható irányokat (amely akkor elõny, ha pl elõzõleg egyirányú volt az útszakasz, lásd Feketesas u.) - nem növeli a kerékpárosok biztonságérzetét, hiszen az út szélén megálló nagy számú és méretû jármû miatt a sáv virtuális védõhatása a nullára csökken(a hídon ez azért mûködik, mert ott sem tömegk. sem személygépjármû nem áll meg) Ezért nem érdemes megállókon keresztülvezetni a kerékpársávokat - nem nevezhetõ kerékpárútnak, ezért a városi kerékpárút-gerinchálózat részeként sem értelmezhetõ. Hiába nevezik kerékpárútnak, ettõl ezek csak sávok maradnak.
Ezért valóban pénzkidobás az elõirányzott 11 millió forint. Hiszen ahol sávokat festenek fel, ott eddig is lehetett kerékpározni. Valódi látszat megoldás lenne. Egyetlen haszna a Széchenyi tér sarkán az egy utcányi, jelenleg egyirányú szakasz feloldása a kerékpárosok elõtt.
Székely László at http://
2004-10-28 18:50 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Kalmár Ferenc képviselõ, a KDNP és a MKDSZ részérõl határozottan elutasítja a Híd utcában tervezett kerékpárutat, amelyet egy csíkkal jelölnének ki az úttesten, mert ezt a megoldást látszat intézkedésnek tartja és a biciklisek számára egyenesen életveszélyesnek ítéli
2004-10-28 15:08 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!