Én nem köszönöm meg senkinek! Inkább szégyelje magát az a közterületek fenntartásáért felelõs városi alkalmazott, hogy majd egy hónapig rossz helyen hagyta a virágládát. Mintha arra játszottak volna, hátha a Délmagyarral közösen tovább lehet dagasztani a "Mit akarnak ezek a kerékpárosok megint?!" címû botrányt. Nekem ez a botrány! Ha valaki nálunk, otthon az ajtó közepén hagyja a cipõjét, akkor azt a helyére teszem. Ehhez nem kell szakértelem, csak egy átlagos háziasszony józan esze. Még egy megjegyzés. Bármilyen jó és korszerû beruházást egy szakmaidegen, slendrián üzemeltetõ 2 nap alatt le tud járatni. Hiába csinálnak számítógépes modellezést, vonnak be külföldi szakembereket, ha az üzemeltetés a boldog `60-as években szédeleg.
kozlekedo
2004-11-29 08:36 (Elzmny: ifj. Nagy Gábor, 2004-11-18 23:13)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
Ma láttam, hogy a Kígyó utcánál visszatették középre a virágládát!
Nem tudom, kinek kell megköszönni, de ezúton megteszem!
A Délmagyar olvasói oldalán volt ma egy elég korrekt cikk a kerékpárosokról (és gyalogosokról). A képi illusztrációs gyakorlattal továbbra sem értek igazán egyet, de az adott kép tényleg két szabálytalan kerékpáros is rögzít. Éppen a fent említett keresztezõdésben.
2004-11-18 23:13 (Elzmny nlkli.)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
Az elmúlt idõszakban (részemrõl) sokminden összegyûlt kerékpáros témában, ezeket szeretném megosztani veletek:
A sziksósfürdõi kerékpárúton általam nem ismert konstrukcióban kijavították az 50-es km-szelvénynél található gödröt (szegedvaros.hu hibalista: 36-os hiba), ill. a Szilva utca sarkánál lévõt (28-as számú hiba; itt az aszfaltburkolat a múlt héten még hiányzott). Az István és Tas utca közötti igen keskeny kerékpárutat az úttest felõli oldalon járólapokkal kiszélesítették, így könnyebb a kitérés. (Talán még emlékeznek rá néhányan, eredetileg az a rész egyirányú volt, a Sziksós felé haladók a fal melletti, alapból keskeny járdán kaptak egy 50-60 centis részt.)
Viszont a Negyvennyolcas utca torkolata elõtt (33-as hiba) a fák által megemelt burkolaton csak gányolás történt, ugyanis az, hogy a burkolat függõlegesen vagy 70 fokos szögben emelkedik, nem különösebben tér el hatásában, ha 3-4 km/h-nál gyorsabban megyünk...
----------
A kerékpárútra oszlopot témában én a régebbivel jártam meg (a ligetben), még októberben. Egy erõsen vizes-faleveles napon ugyanis nem tudtam bevenni a kanyart lefelé menet és (szerencsére csak kis sebességgel) - két és fél év után elõször - nekiütköztem a kandelábernek. A biciklinek nem lett baja, én is csak nyolc napon belül gyógyuló kisebb fájdalmat "szereztem be".
A tegnapi eset fordított, az anyagi kár mintegy 1500-2000 Ft. Egy ujjnyi vastag faág bekeveredett az elsõ kerék küllõi közé, és a sárvédõtartó pálcát a villáig felnyomva sz@rrá törte az alsó befogási pont környékét, mivel a mûanyag-üvegszálas sárvédõ követte a pálcát és majdnem 180 fokkal behajolt...
A dolog iróniája, hogy a nagyobb ágakat elõzõ nap még én magam húztam félre. Amire pedig kíváncsi vagyok, az az, hogy mikor lesz feltakarítva a liget. (Meg arra is, hogy az idõk vasfoga által pépesre rágott fõsétány-aszfaltot mikor újítják végre fel.)
----------
Megnéztem az új egyetemi könyvtárnál a kerékpártárolókat is. Olyan kis diszkrétek, hogy alig látszanak. :-) Az ilyenekbe én elvbõl nem teszem be a kereket, bár tervezem duplafalú felni beszerzését, úgy már esetleg. De nemcsak a potenciális nyolcas zavar, hanem a lezárhatatlanság. Mert az elsõ kerék hozzázárása valamihez azért valljuk meg, nem az igazi. Másrészt még ha a vázat is zárom hozzá ehhez, a tároló fémlemezét sokkal hamarabb elvágják, mint az U-lakatomat!!
Kicsivel odébb, az Egyetem utcában viszont lekövezték a biciklitárolót, ez kifejezetten pozitív. (Már ha utána visszateszik a tárolót is és nem más célból történt a burkolatlerakás. :-) )
----------
A pár hónapja indult kerékpáros levelezési listán nemrég érkezett levélbõl tudtam meg, hogy a Webrádión két kerékpárút elemzõ cikk is született október végén. Van bennük sok igazság, de néhány épületes marhaság is, utóbbiakból párat idéznék:
"Utunkat kezdjük Újszegeden, a ligeten átvezetõ kerékpársávnál. (...) A letört faágakat itt még viszonylag egyszerû kikerülni"
Nekem sajnos nem sikerült... :-(
"Ha már az újszegedi felhajtó sávnál tartunk, a szembõl érkezõ kerékpárosok horror filmbe illõ módon tudnak az úttesten közlekedõ gépjármûvek között a saját sávjukban maradni. Az autósok és a biciklisek sávjai ugyanis egy helyen keresztezik egymást, és ezt sokszor csak az utolsó pillanatban érzékeli a jármûvezetõ. Szerencse, hogy halálos baleset nem történt még itt."
Gumicsont... Az észleléshez annyit, hogy a besorolás rendjét jelzõ tábla nem dísznek van kitéve. A horroról meg annyit, hogy négy-ötszázszor már biztos lementem ott, amióta megvan, volt persze néhány eset, hogy balról elõztek meg és utána elég élesen átkanyarodtak a Székely sor felé vezetõ sávba, ill. a tükörbõl ugyancsak láttam már néhányszor, hogy eléggé lelassított mögöttem valaki, aztán szépen átkanalazta magát a jobb oldalamra. De a cikk írója vagy közlekedési szituációkat nem látott az utóbbi kb. 20 évben, vagy horrorfilmet... :-)))
"Hasonló veszély leselkedik a kétkerekûekre a másik hídfõnél. Ha ugyanis a bringás egyenesen akar tovább menni, a Híd utca irányába, egy úgynevezett "tele zöld" lámpa segítségével megteheti, amennyiben a jobbra forduló autósok tudomást vesznek róla, és nem hajtanak oldalról belé."
Kissé érthetetlen számomra a dolog, hiszen a kerékpáros a járdán érkezik, ott semmiféle telezöld nincs. Az viszont igaz, hogy az egyenesen haladás veszélyesebb így, mint a sáv járdára rakása elõtt volt és ezen szvsz nem fog túl sokat változtatni a továbbépítés sem.
"...Oskola utcai kerékpár szakaszra. Ez egy viszonylag régi kerékpárút, mégis az autósok elõszeretettel hajtanak az amúgy sem széles kétirányú sávra. Sõt, van, aki parkolónak használja a leválasztott útszakaszt..."
Egy általános hiba, hogy mindenhol lesávozza a kerékpárutakat, ez a szóhasználati pongyolaság számomra már eleve bulvárossá teszi az egészet. Biztos akad olyan helyzet, hogy itt is parkolnak, de szerintem nagyságrenddel kevesebbszer, mint pl. a Feketesas utcán.
"...a Dugonics tér irányába, ahol a kacifántos körforgalmon átverekedve magát megleli az utat a Fekete Sas utca felé. Itt néhány közlekedési szabálytalanságot óhatatlanul el kell követnie, hogy rá tudjon térni a város legújabb kerékpár útjára, de megéri, mert a Fekete Sas utcán keresztül viszonylag gyorsan elérhetjük az Anna kutat."
Ahol meg sáv van, ott utat ír. Pech... :-))) Érdekelnének azok a szabálytalanságok, szerintem egy darabot sem kell, de hát valamivel biztos fel kellett dobni az írást.
"...a gyalogosok olykor nem találják a saját sávjukat. Kellemetlen találkozások fõként a Vár elõtt szakaszon jön létre a két lábon, és a két keréken közlekedõk között..."
A gyalogosok mentségére szóljon, hogy már évek óta le vannak terelve az útjukról az ásatás miatt.
"„Záróvonal nem kerítés.” Ennek az örökbecsû mondásnak a jegyében a kerékpárosok és gyalogosan rendszeresen „átkalandoznak” a másik sávjába."
A nyelvtani egyeztetésre nem ártana figyelni! Egyébként ez a járdaelrendezés a Novotelnél tényleg jó sz@r, a kerékpárosoknak egy viszonylag egyenes és akadálymentes vonalat kijelöltek, a gyalogosoknak meg maradt a fasorban és buszvárón keresztülgyaloglás... Meg tudom érteni, hogy rámennek a kerékpárútra.
----------
Tegnap közmeghallgatás volt a Szent István tér rekonstrukciójáról. A kerékpáros vonatkozások a következõk:
Várhatóan kerékpársáv vezet majd a Kálvin tértõl a nagykörútig, a Vidra utcán és a Csongrádi sugárúton. Elõbbirõl kitiltásra kerül a személygépkocsi-forgalom, csak a troli marad.
Ennek a beruházásnak a pénzébõl újítják fel a Petõfi sgt-i kerékpárutat, építik meg a folytatást Szentmihály felé. A "másik oldalról": kerékpárút épül a baktói kiskertektõl (Hosszútöltés u.) a Makkosházi körútig. Onnan a Rózsa utcáig a szervízutakra terelik a kerékpárosokat (gondolom mindenfajta burkolatfelújítás nélkül, ahogy az a kijelöléseknél lenni szokott). A Rózsa u. - nagykörút rész most nem épül meg. Korábban két terv is volt (két oldalon két egyirányú kerékpárút majd egy oldalon kétirányú kerékpárút), most (kizárásos alapon) a kerékpársáv maradt, de a közútkezelõ (övé ez az útszakasz) nem nagyon hajlik rá...
A Vidra utca - Szent István tér szakasz vagy mûkõ lesz, vagy aszfalt ez még nem eldöntött.
2004-11-17 21:43 (Elzmny nlkli.)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
Rájöttem: ez az átkozott gép akkor dupláz, tripláz, négyláz, ha frissítés gombot nyomok. A kurv@ annyát! Ez szerverhiba, nemdebár? Régen nem csinált ilyet.
Székely László at http://
2004-11-10 19:42 (Elzmny: ifj. Nagy Gábor, 2004-11-08 15:07)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!