Nos, mint olyan ember, aki leginkább biciklivel közlekedik, tudom, miért nem mennek néhányan a Régi hídon az úton, és miért "olyan nagy a szájuk". Két okból: egyrészt a a gyalogosok ugyanúgy nem hajlandók megtanulni az új rendet (úh. én is nagyon szeretnék rendõrt arrafelé, tényleg volna mit tennie!) - amit te autósként nyilván nem igazán veszel észre, gyalogosként meg talán nem jársz arra; másrészt pedig igen nagy szakadékok vannak azon a kerékpárúton, ami bizony nagyon kellemetlen. Ja, és még nem is szóltam a szembemenõ biciklisrõl, akinek pedig ott volna a kitûnõ kerékpársáv, mégis inkább másokat idegesít.
Mindezen okok, és az, hogy aki betertja a betarthatatlan 30-as korlátozást (hoppá, az autósok sem lennének biztonságban egy esetleges rendõrtõl!), annak nem is kell a biciklist kikerülnie, hanem marad mögötte, megkérdõjelezik a jogalapot - bármilyen rossz is még a kerékpárost is kerülgetni azon a szûk hídon - az úton közlekedõ bicklis felelõsségre vonására.
Eszerint itthon már megint sikerült költségessé és bonyolulttá tenni valamit, ami máshol egyszerûen, nálunk pedig (a buszt kivéve) tényszerûen (és eszerint szabálysértõen) mûködik.
Gondolj bele, hogy mi történne. Most a kerékpárút sem kapja meg minden esetben az elsõbbséget ( vagy parkolónak nézik és parkolnak rajta ), erre egy kereszmódosítással bevezetnéd a szembeforgalmat?
Svájban évtiezedek óta az egyirányú utcában, felfestés nélkül, közlekednek szembe a kerékpárosok. Semmi különleges dolgot nem csináltak, csak néhány új szabályt bevezettek. Nincs lehetetlen, csak tehetetlen!
Ez így van nálunk is nem?
Ha igen, akkor szabálysértõ. A Kresz szerint:
"(3) Ha az „Egyirányú forgalmú út” jelzõtáblák (104. és 105. ábra) alatt elhelyezett kiegészítõ táblán (105/a. ábra) autóbuszt és/vagy kerékpárt mutató ábra jelenik meg, az úttesten kijelölt kerékpársávon a kerékpáros vagy az autóbusz forgalmi sávon az autóbusz - a jelzõtáblán megjelölt iránnyal szemben - közlekedhet."
Svájban évtiezedek óta az egyirányú utcában, felfestés nélkül, közlekednek szembe a kerékpárosok. Semmi különleges dolgot nem csináltak, csak néhány új szabályt bevezettek. Nincs lehetetlen, csak tehetetlen!
Igen, tudom, hogy veszélyesebb, de talán ezért mégsem az volna a megoldás, hogy a kerékpárosok tolják át a kerékpárjukat. Hiszen ezzel azt erõsítenénk, hogy a belvárosban inkább van helye az autónak, mint a kerékpárnak. Ezt már más országokban évtizedekkel ezelõtt túllépték. Az, hogy valaki nem tartja megfelelõnek a jelenlegi infrastruktúrát, pedig nem indok, hogy addig is ne tegyünk valamit az élhetõ város kialakításáért. Tehát vissza a kerékpárokat az utakra, lassítsuk a forgalmat (a belvárosban és az érzékenyebb területeken) és figyeljünk egymásra, mert bármíly furcsa a kormány mögött mindkét jármûben, illetve jármûvön EMBER ûl!
Ui.: Svájban évtiezedek óta az egyirányú utcában, felfestés nélkül, közlekednek szembe a kerékpárosok. Semmi különleges dolgot nem csináltak, csak néhány új szabályt bevezettek. Nincs lehetetlen, csak tehetetlen!
Semmi baj sincs. Nem kell velem egyetérteni (már csak azért se, mert nem is minden az értelem szerint mûködik), mindazonáltal arra felhívnám a figyelmed, hogy egy autó bizony sokkal veszélyesebb egy kerékpárosra, mint fordítva, szóval nem az autósok biztonságérzete ebben a tekintetben valójában nem hamis, az erõfölényük pedig ugye sokszor a kisebb elleni agresszióban nyilvánulhat meg.... (például: "már megint 10-zel kell menni, mert a biciklis nem megy 5 centivel közelebb a széléhez...")
Ezek után javaslom, hogy gyalgosan told át a túloldalra a kerékpárodat, ha úgy biztonságosabbnak érzed. Nem fog bántani érte senki.
Ha a kerékpárosnak hamis biztonságérzetet ad a felfestett sáv, akkor biztos az autós így van ezzel. Tehát javaslom, hogy marják le a többi burkolati jelet is és az autós is tolja át az autóját a túloldalra.
Bár, ha Te azt mondod, hogy nem érzed elég biztonságosnak a megoldást és ezért inkább áttolod gyalogosan a túloldalra a kerékpárodat, akkor itt még
sincs hamis biztonság érzeted, hisze nem érzed magad biztonságban. Vagyis mi a baj???
Éppen a felfestés a bibi, mert a bicajos úgy érezheti, hogy az a festés õt megvédi. Amúgy ekkora forgalmú úton én magam inkább a gyalogos áttolást választom, hacsak nem nyilvánvalóan és bõségesen szabad az út.
Senki Se Nulla
2006-07-09 20:35 (Elzmny nlkli.)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!