Programajánló
M�rcius 2024
H K S C P S V
262728291 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Ebben a h�napban
A témakörbõl


MDM RÁDIÓ
RE
Jogosítvánnyal,de tudatlanul...
Agyament közlekedés-átalakítás
Amit az autópálya építésrõl tudni kell
A "tõke" sebességet mérne
Becsey: M43 leghamarabb 2011-re
Utolsó 7 beszólás


Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Magántanár
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Jelenlévõk
Bel�pettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkõzései
(ön)kormányzat
Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
N�h�ny tov�bbi t�mak�r
Közlekedés: Motorizált
Kultúra: Zene
Kultúra: Számítógép
Kultúra: Események
Kultúra: Filmek
Kultúra: Újságok
Kultúra: Kultúra még
Jól-lét: Intim zóna
Jól-lét: Orvoslás
Privát: Információ
F�RUM FRUM

Kezd�oldal | Sz�lk�vetett n�zet | S�g�
Keres�s:
Akt�v t�m�k az utols�
a legutols hozzszlsokat az rasztalra teheti - a legutols� hozz�sz�l�sokat az �r�asztalra teheti
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Közlekedés Motorizált Hogyan ugrasszuk el a fekvõrendõröket?
|< Kezd� < El�z� 1 2 3 4 5 K�vetkez� > Utols� >|
Szerz� Hozz�sz�l�s
senkise0

ifj. Nagy Gábor írta:
Akkor ezt az elvet hogy valósítanád meg a franciahögyi probléma megoldásában?

Nagyjából úgy, hogy csak az egyik sugárút felõl engednék forgalmat, a körutakról meg csak kifelé engednék fordulni. A befelé menet így csak a sugárutakon volna lehetséges. Így vezetgetik a vizet is, ahol egyenletes eloszlást akarnak.

Sötétben mit nézel a környezeten és az embereken?!

Jártál már estefelé a panelek között? Tele van emberekkel. Õket még jól látod, és hallod, az utat meg már alig.

És a megszokott útvonalain szerinted egy kerékpáros nem tanulja meg, hogy hol van fekvõrendõr?

Ja, de miért jó azt kerülgetni? És muszáj mindig ugyanarra menni? Részemrõl a bicajozás másról szól: az a kikapcsolódás ideje.
Senki Se Nulla
2006-05-26 16:59 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-25 21:56)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
mikajani
A versenyre azért csak közelítõ adatokat adtam, mert elõször tudni akartam, hogy elfogadod-e. Természetesen nem muszály éjfél és kettõ között tartani, csak az a lényeg, hogy tök sötét legyen. Azt, hogy ki mennyi hibát nem tudott kikerülni, nehéz ellenõrizni, de nem is fontos a teljes pontosság, mivel ez egy baráti mérkõzés lenne. Akár a másik becsületére is bízhatjuk, vagy a felkiáltásai számából is megítélhetõ. Csak az a célom e versennyel, hogy megmutassam, tisztességes tempónál (mondjuk nekem a 25 az pihenõ, inkább 30-cal szoktam menni) mennyit is ér akár a legjobb biciklislámpa: meglátod azt a lukat, amibe éppen belemész és esetleg van idõd kiállni a nyeregbõl.
A Kecskést Szentmihállyal összekötõ szakaszra gondoltam, igen, de persze ez sem kötelezõ, ha tudsz jobbat, elfogadom. A napot te válaszd meg, mert nekem mindegy, június 8-ig ráérek (akkor van a következõ vizsgám).
2006-05-26 11:54 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-25 21:56)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
mikajani írta:
Nekem van világításom a kerékpáromon - neked ezek szerint nincs?


Ez nagyon tetszik. És mivel világítasz? A Merkúr-telep egyik reflektorát loptad el és szerelted föl, vagy egy kamiontól vetted kölcsön az összes fényszóróját?
Mostanában ráérek, szívesen kihívlak egy versenyre: az útvonal: a szentmihályi bekötõ (nincs egy lámpa sem rajta és jó kátyús), idõpont éjfél és kettõ között, kötelezõ minimális tempó: 25km/h, viheti mindenki a kedvenc lámpáját, az nyer, aki több úthibát kikerül.


A világításom valóban nem teljesen szokványos, bár inkább a kis sebességekre van kihegyezve a kibõvített dinamós megoldásom. 25 km/óránál már a hagyományos verzióban világít (de az én átlagtempóm csak a kényelmes 20 körül van), bár annyit lehet rajta erõsíteni, hogy lekapcsolom a hátsót - persze csak ha versenyrõl van szó.

Két kérdés: miért éjfél és kettõ között, sötétedés után rögtön miért nem lehet?

A másik: hogyan méred azt, hogy ki került ki több úthibát, szeizmográfot szerelsz a biciklikre? Ha erre ajánlasz valami megbízható módszert, összehozhatjuk a dolgot.

A helyszín, ha jól értem, a Kecskést Szentmihállyal összekötõ út?
2006-05-25 21:56 (El�zm�ny: mikajani, 2006-05-25 13:17)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
senkise0 írta:
A nem célforgalmat meg úgy kell nem-oda szoktatni, hogy rendes kikerülõ utakat csinálunk, ahogy az az USAban is történik. A lakóutcákat viszont igyekeznek zsákutcává tenni. Ez szerintem nálunk is beválna, és egyáltalán nem balasetveszélyes, és nem kocsiromboló....


Akkor ezt az elvet hogy valósítanád meg a franciahögyi probléma megoldásában?

senkise0 írta:
Nekem van világításom a kerékpáromon ...

És sas szemed is van, meg le sem veszed a szemed az útról, mert ugye akkor máris nem vesnnéd észre. Én viszont azért szeretek biciklizni az autózással szemben, mert nem kell folyamatosan az utat figyelni, hanem nézheted a környezetet, az embereket stb.


Sötétben mit nézel a környezeten és az embereken?!

És a megszokott útvonalain szerinted egy kerékpáros nem tanulja meg, hogy hol van fekvõrendõr?

Egyébként szerintem ha kerékpárral mész az úttesten, akkor hasonlóképpen kell figyelni, mint ha kocsival mennél. Kerékpárúton annyira nem, de ott nincs is fekvõrendõr...
2006-05-25 21:56 (El�zm�ny: senkise0, 2006-05-25 10:56)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
mikajani
Nekem van világításom a kerékpáromon - neked ezek szerint nincs?


Ez nagyon tetszik. És mivel világítasz? A Merkúr-telep egyik reflektorát loptad el és szerelted föl, vagy egy kamiontól vetted kölcsön az összes fényszóróját?
Mostanában ráérek, szívesen kihívlak egy versenyre: az útvonal: a szentmihályi bekötõ (nincs egy lámpa sem rajta és jó kátyús), idõpont éjfél és kettõ között, kötelezõ minimális tempó: 25km/h, viheti mindenki a kedvenc lámpáját, az nyer, aki több úthibát kikerül.
2006-05-25 13:17 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-24 20:44)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
senkise0

ifj. Nagy Gábor írta:
30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelõzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az elõzési szándék jelzése céljából szabad.

Akkor minden fekvõrendõrt meglehet dudálni!

Senkise0-nak is: fõútra nyilván nem nagyon telepítenek fekvõrendõrt. A célforgalom által használt utcákban kettõs célja van: ha nem lenne, akkor a célforgalom is eszetlenül hajthatna a jellemzõen lakóutcákban, és ettõl kedvet kapva a nem-célforgalom is odaszokna.

A kutya se hajt 120-szal ott, ahol 100 méteren belül meg kell állnia... Én sokat közlekedtem az USAban, és ott valamiért nincsenek fekvõrendõrök, mégsem hajtanak a lakóterületeken õrült módjára. Szerintem nálunk sem ez a helyzet, amit bizonyít, hogy a lakótelepeken ott sincs több gond a gyorsahjtással, ahol nincsen fekvõrendõt!! No és ott nem kell õket kerülgetni sem....

A nem célforgalmat meg úgy kell nem-oda szoktatni, hogy rendes kikerülõ utakat csinálunk, ahogy az az USAban is történik. A lakóutcákat viszont igyekeznek zsákutcává tenni. Ez szerintem nálunk is beválna, és egyáltalán nem balasetveszélyes, és nem kocsiromboló....

Nekem van világításom a kerékpáromon ...

És sas szemed is van, meg le sem veszed a szemed az útról, mert ugye akkor máris nem vesnnéd észre. Én viszont azért szeretek biciklizni az autózással szemben, mert nem kell folyamatosan az utat figyelni, hanem nézheted a környezetet, az embereket stb.

Szerkesztette: senkise0, Idõpont: 2006-05-25 10:56
Senki Se Nulla
2006-05-25 10:56 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-24 20:44)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
mikajani írta:
Dehogy indokolatlan, egy útban "fekvõ rendõrt" kell elugrasztani!


Sajnos a hangjelzés e célú használata nincs benne az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet vonatkozó paragrafusában:

30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelõzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az elõzési szándék jelzése céljából szabad.

Ennyi.

mikajani írta:
Azokat csak olyan helyre lehet rakni, ahol amúgy is alig van forgalom (csak célforgalom), ott meg nincs értelme. Ahol nagy a forgalom (ti. fõutakon), ott meg a közlekedés teljes ellehetetlenítését jelentené ilyesmi - bár sokszor az az érzésem, hogy direkt az a cél ezekkel a balkáni módszerekkel!


Senkise0-nak is: fõútra nyilván nem nagyon telepítenek fekvõrendõrt. A célforgalom által használt utcákban kettõs célja van: ha nem lenne, akkor a célforgalom is eszetlenül hajthatna a jellemzõen lakóutcákban, és ettõl kedvet kapva a nem-célforgalom is odaszokna.

Az igaz, hogy kivitelezés tekintetében lenne még hova fejlõdni, egyszer belinkeltem valahova egy óbudai képet egy korrekt fekvõrendõrrõl.

mikajani írta:
Ja, és nehogy azt hidd, hogy csak az autókat zavarja: sokszor nem világítják ki õket, és volt már, hogy éjjel biciklivel nem vettem észre egyet, és akkorát estem, mint az ólajtó! Tekerj egyet sötétedés után a Zsitva sor Csongrádi sgt. felõli részén - jó szórakozást hozzá!


Nekem van világításom a kerékpáromon - neked ezek szerint nincs?
2006-05-24 20:44 (El�zm�ny: mikajani, 2006-05-24 11:35)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
senkise0

Ezzel kapcsolatban kicsit bárdolatléan vagyok: a fekvõrendõr egy oltári b@romság! Azt aki kitalálta, agyon kellen csapni, vagy inkább végig kellene küldeni az északi városrész összes utcáján a SAJÁT autójával úgy, hogy amíg nem ér a végére, addig nem ehet..
Senki Se Nulla
2006-05-24 20:30 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
mikajani
Ja, és nehogy azt hidd, hogy csak az autókat zavarja: sokszor nem világítják ki õket, és volt már, hogy éjjel biciklivel nem vettem észre egyet, és akkorát estem, mint az ólajtó! Tekerj egyet sötétedés után a Zsitva sor Csongrádi sgt. felõli részén - jó szórakozást hozzá!
2006-05-24 11:39 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
mikajani
Dehogy indokolatlan, egy útban "fekvõ rendõrt" kell elugrasztani!
De nohogy már a bukkanókat is a védelmedbe vedd! Azokat csak olyan helyre lehet rakni, ahol amúgy is alig van forgalom (csak célforgalom), ott meg nincs értelme. Ahol nagy a forgalom (ti. fõutakon), ott meg a közlekedés teljes ellehetetlenítését jelentené ilyesmi - bár sokszor az az érzésem, hogy direkt az a cél ezekkel a balkáni módszerekkel!
2006-05-24 11:35 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
|< Kezd� < El�z� 1 2 3 4 5 K�vetkez� > Utols� >|
Közlekedés Motorizált Hogyan ugrasszuk el a fekvõrendõröket?



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player