Akkor ezt az elvet hogy valósítanád meg a franciahögyi probléma megoldásában?
Nagyjából úgy, hogy csak az egyik sugárút felõl engednék forgalmat, a körutakról meg csak kifelé engednék fordulni. A befelé menet így csak a sugárutakon volna lehetséges. Így vezetgetik a vizet is, ahol egyenletes eloszlást akarnak.
Sötétben mit nézel a környezeten és az embereken?!
Jártál már estefelé a panelek között? Tele van emberekkel. Õket még jól látod, és hallod, az utat meg már alig.
És a megszokott útvonalain szerinted egy kerékpáros nem tanulja meg, hogy hol van fekvõrendõr?
Ja, de miért jó azt kerülgetni? És muszáj mindig ugyanarra menni? Részemrõl a bicajozás másról szól: az a kikapcsolódás ideje.
Senki Se Nulla
2006-05-26 16:59 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-25 21:56)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
A versenyre azért csak közelítõ adatokat adtam, mert elõször tudni akartam, hogy elfogadod-e. Természetesen nem muszály éjfél és kettõ között tartani, csak az a lényeg, hogy tök sötét legyen. Azt, hogy ki mennyi hibát nem tudott kikerülni, nehéz ellenõrizni, de nem is fontos a teljes pontosság, mivel ez egy baráti mérkõzés lenne. Akár a másik becsületére is bízhatjuk, vagy a felkiáltásai számából is megítélhetõ. Csak az a célom e versennyel, hogy megmutassam, tisztességes tempónál (mondjuk nekem a 25 az pihenõ, inkább 30-cal szoktam menni) mennyit is ér akár a legjobb biciklislámpa: meglátod azt a lukat, amibe éppen belemész és esetleg van idõd kiállni a nyeregbõl.
A Kecskést Szentmihállyal összekötõ szakaszra gondoltam, igen, de persze ez sem kötelezõ, ha tudsz jobbat, elfogadom. A napot te válaszd meg, mert nekem mindegy, június 8-ig ráérek (akkor van a következõ vizsgám).
2006-05-26 11:54 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-25 21:56)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Nekem van világításom a kerékpáromon - neked ezek szerint nincs?
Ez nagyon tetszik. És mivel világítasz? A Merkúr-telep egyik reflektorát loptad el és szerelted föl, vagy egy kamiontól vetted kölcsön az összes fényszóróját?
Mostanában ráérek, szívesen kihívlak egy versenyre: az útvonal: a szentmihályi bekötõ (nincs egy lámpa sem rajta és jó kátyús), idõpont éjfél és kettõ között, kötelezõ minimális tempó: 25km/h, viheti mindenki a kedvenc lámpáját, az nyer, aki több úthibát kikerül.
A világításom valóban nem teljesen szokványos, bár inkább a kis sebességekre van kihegyezve a kibõvített dinamós megoldásom. 25 km/óránál már a hagyományos verzióban világít (de az én átlagtempóm csak a kényelmes 20 körül van), bár annyit lehet rajta erõsíteni, hogy lekapcsolom a hátsót - persze csak ha versenyrõl van szó.
Két kérdés: miért éjfél és kettõ között, sötétedés után rögtön miért nem lehet?
A másik: hogyan méred azt, hogy ki került ki több úthibát, szeizmográfot szerelsz a biciklikre? Ha erre ajánlasz valami megbízható módszert, összehozhatjuk a dolgot.
A helyszín, ha jól értem, a Kecskést Szentmihállyal összekötõ út?
A nem célforgalmat meg úgy kell nem-oda szoktatni, hogy rendes kikerülõ utakat csinálunk, ahogy az az USAban is történik. A lakóutcákat viszont igyekeznek zsákutcává tenni. Ez szerintem nálunk is beválna, és egyáltalán nem balasetveszélyes, és nem kocsiromboló....
Akkor ezt az elvet hogy valósítanád meg a franciahögyi probléma megoldásában?
senkise0 írta:
Nekem van világításom a kerékpáromon ...
És sas szemed is van, meg le sem veszed a szemed az útról, mert ugye akkor máris nem vesnnéd észre. Én viszont azért szeretek biciklizni az autózással szemben, mert nem kell folyamatosan az utat figyelni, hanem nézheted a környezetet, az embereket stb.
Sötétben mit nézel a környezeten és az embereken?!
És a megszokott útvonalain szerinted egy kerékpáros nem tanulja meg, hogy hol van fekvõrendõr?
Egyébként szerintem ha kerékpárral mész az úttesten, akkor hasonlóképpen kell figyelni, mint ha kocsival mennél. Kerékpárúton annyira nem, de ott nincs is fekvõrendõr...
Nekem van világításom a kerékpáromon - neked ezek szerint nincs?
Ez nagyon tetszik. És mivel világítasz? A Merkúr-telep egyik reflektorát loptad el és szerelted föl, vagy egy kamiontól vetted kölcsön az összes fényszóróját?
Mostanában ráérek, szívesen kihívlak egy versenyre: az útvonal: a szentmihályi bekötõ (nincs egy lámpa sem rajta és jó kátyús), idõpont éjfél és kettõ között, kötelezõ minimális tempó: 25km/h, viheti mindenki a kedvenc lámpáját, az nyer, aki több úthibát kikerül.
2006-05-25 13:17 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-24 20:44)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelõzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az elõzési szándék jelzése céljából szabad.
Akkor minden fekvõrendõrt meglehet dudálni!
Senkise0-nak is: fõútra nyilván nem nagyon telepítenek fekvõrendõrt. A célforgalom által használt utcákban kettõs célja van: ha nem lenne, akkor a célforgalom is eszetlenül hajthatna a jellemzõen lakóutcákban, és ettõl kedvet kapva a nem-célforgalom is odaszokna.
A kutya se hajt 120-szal ott, ahol 100 méteren belül meg kell állnia... Én sokat közlekedtem az USAban, és ott valamiért nincsenek fekvõrendõrök, mégsem hajtanak a lakóterületeken õrült módjára. Szerintem nálunk sem ez a helyzet, amit bizonyít, hogy a lakótelepeken ott sincs több gond a gyorsahjtással, ahol nincsen fekvõrendõt!! No és ott nem kell õket kerülgetni sem....
A nem célforgalmat meg úgy kell nem-oda szoktatni, hogy rendes kikerülõ utakat csinálunk, ahogy az az USAban is történik. A lakóutcákat viszont igyekeznek zsákutcává tenni. Ez szerintem nálunk is beválna, és egyáltalán nem balasetveszélyes, és nem kocsiromboló....
Nekem van világításom a kerékpáromon ...
És sas szemed is van, meg le sem veszed a szemed az útról, mert ugye akkor máris nem vesnnéd észre. Én viszont azért szeretek biciklizni az autózással szemben, mert nem kell folyamatosan az utat figyelni, hanem nézheted a környezetet, az embereket stb.
Dehogy indokolatlan, egy útban "fekvõ rendõrt" kell elugrasztani!
Sajnos a hangjelzés e célú használata nincs benne az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet vonatkozó paragrafusában:
30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelõzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az elõzési szándék jelzése céljából szabad.
Ennyi.
mikajani írta:
Azokat csak olyan helyre lehet rakni, ahol amúgy is alig van forgalom (csak célforgalom), ott meg nincs értelme. Ahol nagy a forgalom (ti. fõutakon), ott meg a közlekedés teljes ellehetetlenítését jelentené ilyesmi - bár sokszor az az érzésem, hogy direkt az a cél ezekkel a balkáni módszerekkel!
Senkise0-nak is: fõútra nyilván nem nagyon telepítenek fekvõrendõrt. A célforgalom által használt utcákban kettõs célja van: ha nem lenne, akkor a célforgalom is eszetlenül hajthatna a jellemzõen lakóutcákban, és ettõl kedvet kapva a nem-célforgalom is odaszokna.
Az igaz, hogy kivitelezés tekintetében lenne még hova fejlõdni, egyszer belinkeltem valahova egy óbudai képet egy korrekt fekvõrendõrrõl.
mikajani írta:
Ja, és nehogy azt hidd, hogy csak az autókat zavarja: sokszor nem világítják ki õket, és volt már, hogy éjjel biciklivel nem vettem észre egyet, és akkorát estem, mint az ólajtó! Tekerj egyet sötétedés után a Zsitva sor Csongrádi sgt. felõli részén - jó szórakozást hozzá!
Nekem van világításom a kerékpáromon - neked ezek szerint nincs?
Ezzel kapcsolatban kicsit bárdolatléan vagyok: a fekvõrendõr egy oltári b@romság! Azt aki kitalálta, agyon kellen csapni, vagy inkább végig kellene küldeni az északi városrész összes utcáján a SAJÁT autójával úgy, hogy amíg nem ér a végére, addig nem ehet..
Senki Se Nulla
2006-05-24 20:30 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Ja, és nehogy azt hidd, hogy csak az autókat zavarja: sokszor nem világítják ki õket, és volt már, hogy éjjel biciklivel nem vettem észre egyet, és akkorát estem, mint az ólajtó! Tekerj egyet sötétedés után a Zsitva sor Csongrádi sgt. felõli részén - jó szórakozást hozzá!
2006-05-24 11:39 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Dehogy indokolatlan, egy útban "fekvõ rendõrt" kell elugrasztani!
De nohogy már a bukkanókat is a védelmedbe vedd! Azokat csak olyan helyre lehet rakni, ahol amúgy is alig van forgalom (csak célforgalom), ott meg nincs értelme. Ahol nagy a forgalom (ti. fõutakon), ott meg a közlekedés teljes ellehetetlenítését jelentené ilyesmi - bár sokszor az az érzésem, hogy direkt az a cél ezekkel a balkáni módszerekkel!
2006-05-24 11:35 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!