Programajánló
M�rcius 2024
H K S C P S V
262728291 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Ebben a h�napban
A témakörbõl


MDM RÁDIÓ
RE
Jogosítvánnyal,de tudatlanul...
Agyament közlekedés-átalakítás
Amit az autópálya építésrõl tudni kell
A "tõke" sebességet mérne
Becsey: M43 leghamarabb 2011-re
Utolsó 7 beszólás


Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Magántanár
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Jelenlévõk
Bel�pettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkõzései
(ön)kormányzat
Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
N�h�ny tov�bbi t�mak�r
Közlekedés: Motorizált
Közlekedés: Önerõs
Közlekedés: Közlekedés még
Kultúra: Zene
Kultúra: Számítógép
Kultúra: Események
Kultúra: Filmek
Kultúra: Újságok
Jól-lét: Intim zóna
Privát: Pick Szeged zárt fórum
F�RUM FRUM

Kezd�oldal | Sz�lk�vetett n�zet | S�g�
Keres�s:
Akt�v t�m�k az utols�
a legutols hozzszlsokat az rasztalra teheti - a legutols� hozz�sz�l�sokat az �r�asztalra teheti
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Közlekedés Motorizált Hogyan ugrasszuk el a fekvõrendõröket?
|< Kezd� < El�z� 1 2 3 4 5 K�vetkez� > Utols� >|
Szerz� Hozz�sz�l�s
ifj. Nagy Gábor
senkise0:
Meg vagyok hatva, hogy képes voltál egy térképet összefirkálni emiatt....


Az is megható, hogy ennyire védsz egy nyilvánvaló hülyeséget, amirõl igazából nem is tudjuk, hogy pontosan micsoda, mert hozzászólásonként alapjaiban változik (ld. alább).

senkise0:
"Namost azt mondod, hogy nem lenne dugó, mint a körforgalomban sem. Egyrészt nézd meg a Dugonics teret majd alkalomadtán, hogy a körforgalom hogy be tud dugulni, ha sokan akarnak belemenni"
Csak olyankor dugul be, amikor nem lehet kijönni belõle.


Mondtam, hogy nézd meg...

Amit leírsz, az nem igaz. Reggel ki tudnak jönni belõle, de mivel a Kálvária sgt., a Tisza Lajos krt. és a Somogyi utca felõl is be akarnak menni, a körúton a Kígyó utcáig, a Kálvária sugárúton pedig akár a nagykörútig is visszaduzzad a sor.

senkise0:
"teljes 43-as tranzit (egyik irányban) a Belvároson keresztül?!"
Állítólag jövõre már lesz elkerülõ útja.


Két-három éve még lehet hogy 2007-et mondtak, de ha szerinted addig megépül Marosleléig az autópálya, hidastul, úgy hogy idén biztos nem kezdenek hozzá, akkor irigylésre méltó az optimizmusod.

senkise0:
Szóval az elég széles körút nyugotan tekinthetõ kettõ körútnak a rendszer szempontjából, és így önmagában megvalósít egy felváltott irányú körútpárt. Ugyanez igaz a sugárutak esetében is.


ÁLLJ!

Tehát minden körút és sugárút kétirányú?

De akkor miben különbözne a helyzet a mostanitól?!

senkise0:
Maradjunk annyiban, hogy ha még sok ilyen értetlen kérdés érkezik, akkor lassan mégis pontosan ki fog rajzolódni a megoldás.


Ideje lenne, mert egyelõre még nagy a kavarodás a fejedben, úgy tûnik.
2006-06-17 13:01 (El�zm�ny: senkise0, 2006-06-17 01:15)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
senkise0

TZiky írta:
Olyan zöldhullámot nem lehet kialakítani, hogy sose váltson a lámpa pirosra...

Sõt elvileg is lehetetlen, hogy a lámpák között ne álljon be a forgalom. Ennek dacára "okos" emberek mindig megpróbálnak programot írni a lámpák "optimális" vezérlésére, holott ez egyszerûen lehetetlen. Erre a lehetetlenségre alapozva annak idején készült is egy Commodore 64-es játék, ahol az gyõzött, aki tovább tudta a városka forgalmát dugó nélkül tartani a közlekedési lámpák ügyes vezérlésével.
Senki Se Nulla
2006-06-17 01:22 (El�zm�ny: TZiky, 2006-06-16 22:27)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
senkise0

Meg vagyok hatva, hogy képes voltál egy térképet összefirkálni emiatt....

ifj. Nagy Gábor írta:
Ez az ötlet annyira LOL, hogy érdemes lenne bevezetni, azzal a megkötéssel, hogy ha mégsem válik be, a te költségedre rendeznék vissza a várost.

Rajta. Érdemes megnéznei, hogy a város egy része már most is a felváltott egyirányúság elvén mûködik, csak nincsen végigvíve a rendszer. Délolaszország több városában is ezzel a rendszerrel közlekednek.

Namost azt mondod, hogy nem lenne dugó, mint a körforgalomban sem. Egyrészt nézd meg a Dugonics teret majd alkalomadtán, hogy a körforgalom hogy be tud dugulni, ha sokan akarnak belemenni

Csak olyankor dugul be, amikor nem lehet kijönni belõle. Kijönni azért nem lehet, mert nem fér ki az autó, vagyis egy máshol létrejött dugó visszadagasztja a forgalmat (mint a Duna a Tiszát idén tavasszal). Magyarán a példa hatásos ugyan, de nem ellenpélda, hanem inkább bizonyíték, hogy körforgalmakat kellene betenni mindenhová.... (ha nem vezetjük be az egyirányos utcákat )

másrészt meg a keresztezõ irányokban (sok van) mindenhová felüljárót gondoltál?

Nos igen, az lenne az egyetlen tökéletes megoldás, de a körforgalom is megtenné! Az olcsóbb, és csak kicsit lassabb.

Mert anélkül ugyanúgy meg kell állítanod idõrõl idõre a különféle egyirányú utak forgalmát és már kész is a dugó.

Igen, igy lenne ha lámpák lennének. Node körfogalmak lesznek....

teljes 43-as tranzit (egyik irányban) a Belvároson keresztül?!

Állítólag jövõre már lesz elkerülõ útja.

hogy mész ki a Pickhez (bónszkérdés: a 2-es kórháztól)?

Azt hiszem az ilyen kérédésekkel bûntetsz a gépelés rövidítése érdekében elnagyolt fogalmazásomért... Na jó, megérdemlem.
Szóval az elég széles körút nyugotan tekinthetõ kettõ körútnak a rendszer szempontjából, és így önmagában megvalósít egy felváltott irányú körútpárt. Ugyanez igaz a sugárutak esetében is. Ezt összerakod a körútakkal azon keresztezõdésekben, ahol össze akarjuk engedni a forgalmat, és már ki is derül, hogy szinte egyenes út vezet a Pickhez a 2s korháztól is.
A többi esettanulmányt nem elemzem...

Ami a távolságsokszorozódást illeti, arra vonatkozó megállapításod nyilván félreértésen alapul (ismét bocs a pongyola fogalmazásért...)

Tömegközlekedéssel mi lenne?

Miért? Nincs rá szükség? Ok, rosszul mûködik, de sok embert szállít, és szükség is van rá. Mi legyen vele? Miért ne mehetne ugyanott, ahol a többi jármû?

Még számos kérdést lehetne feltenni, de ennyibõl is látszik, hogy egy kurvanagy röhögésen kívül ez az elképzelés másra nem jó, ennyi idõt nekem se kellett volna ennek a bemutatására elb@sznom.

Na akkor miért mégis, hogy még rajzot is csináltál róla?
Maradjunk annyiban, hogy ha még sok ilyen értetlen kérdés érkezik, akkor lassan mégis pontosan ki fog rajzolódni a megoldás. Vagy olvassunk közlekedéstani tankönyveket?
Senki Se Nulla
2006-06-17 01:15 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-06-16 19:15)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
senkise0

A szomszédos utcába való eljutáshoz csak az elsõ sarokig kell menned, de a mostani szabad választással szemben, nem lenne mindegy, melyik sarkot választod, mert azon az utcán is csak egy irányba lehet majd menni. Amúgy a rendszer tényleg kicsit hosszabb utakat eredményez, de sose jönne senki szembe, és egyetlen rendõrlámpa sem kellene hozzá.... Nekem ez nem hangzik õrültségnek...
Senki Se Nulla
2006-06-17 00:52 (El�zm�ny: mikajani, 2006-06-16 10:25)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
TZiky

mikajani írta:
De, ha pl. a drága (szó szerint) közlekedésszervezõink megoldanák a zöldhullámot a Csongrádin (meg mindenhol másutt is), nem kéne kikerülgetni a lámpákat föltétlenül, tehát a szervízutat sem kéne tönkrevágni, mert nem volna érdeke az átmenõforgalomnak az út használata.
Olyan zöldhullámot nem lehet kialakítani, hogy sose váltson a lámpa pirosra... Ezesetben pedig a forgalom rámegy a szervízútra.

mikajani írta:
De jobb lesz fölhagyni az ilyesmivel, mert A SZÁNDÉKOS ÚTRONGÁLÁS 3-5 ÉVIG TERJEDÕ SZABADSÁGVESZTÉSSEL SÚLYTHATÓ! Ha egyszer sok idõm lesz, lehet h lecsukatok pár bunkó útrontót! :-)
Ha a perben sikerül bizonyítanod, hogy a fekvõrendõr az útrongálás, akkor rajta.

Szerintem a kátyúk eltüntetéséért küzdeni értelmesebb cél volna, Aztán a szabályok betartásáért, és ha ezek megvannak, akkor a fekvõrendõrök jó részét szükségtelenség miatt fel lehet szedni. De ez csak az én meglátásom...

Üdv:
TZiky:-))
2006-06-16 22:27 (El�zm�ny: mikajani, 2006-06-16 10:40)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
Sok hülyeséget láttam már négy éves fórumozásom során, de ez vita nélkül elviszi az elsõ díjat!

Ez az ötlet annyira LOL, hogy érdemes lenne bevezetni, azzal a megkötéssel, hogy ha mégsem válik be, a te költségedre rendeznék vissza a várost.

Berajzoltam egy térképre, bár lehet hogy részben vagy teljesen fordítva, mert ki-be irány mindkettõjére párost írtál, így egyet muszáj volt választanom, a körutakat meg pont fordítva definiáltad, mint ahogy utána leírtad. Íme:

http://kep.tar.hu/inagyg/50305523/22915960#2

Namost azt mondod, hogy nem lenne dugó, mint a körforgalomban sem. Egyrészt nézd meg a Dugonics teret majd alkalomadtán, hogy a körforgalom hogy be tud dugulni, ha sokan akarnak belemenni, másrészt meg a keresztezõ irányokban (sok van) mindenhová felüljárót gondoltál? Mert anélkül ugyanúgy meg kell állítanod idõrõl idõre a különféle egyirányú utak forgalmát és már kész is a dugó. A forgalmat ugyanis csak átrendeznéd a meglévõ utakon, és növelnéd is a rengeteg kerülõvel! Csak néhány példa elrettentésül:

- teljes 43-as tranzit (egyik irányban) a Belvároson keresztül?!

- hogy mész ki a Pickhez (bónszkérdés: a 2-es kórháztól)? Nekem az jön ki, hogy Kálvária-Vásárhelyi-Kossuth-Nagykörút-Boldog asszony-Alsóváros!!

- Etelka sor - Víztorony tér?

- Média Markt - Pláza? Ez megint megéri a pénzét: Makkosházi-JAs-Nagykörút-Kálvária-Vásárhely i!!

- Ságvári - Tápé?

- stb.

Az utazások kb. felének hosszát nagyjából kétszeresére növelnéd (bár egyik-másik ennél több is lehet a példákban), szerinted ettõl gyorsabb lenne a forgalom, hogy 25%-kal több autó lenne az utakon egyszerre (ill ennyivel tovább lennének úton)?

Tömegközlekedéssel mi lenne?

Még számos kérdést lehetne feltenni, de ennyibõl is látszik, hogy egy kurvanagy röhögésen kívül ez az elképzelés másra nem jó, ennyi idõt nekem se kellett volna ennek a bemutatására elb@sznom.
2006-06-16 19:15 (El�zm�ny: senkise0, 2006-06-15 23:42)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
mikajani
De, ha pl. a drága (szó szerint) közlekedésszervezõink megoldanák a zöldhullámot a Csongrádin (meg mindenhol másutt is), nem kéne kikerülgetni a lámpákat föltétlenül, tehát a szervízutat sem kéne tönkrevágni, mert nem volna érdeke az átmenõforgalomnak az út használata. És ugye azt se kívánjuk az embereknek, hogy huppanós útra nyíljon az ajtó! Laktam olyan utcában, tudom, milyen sz@r az, utáltam is rendesen, aki odarakatta.
Azt meg, higy kinek a kompetenciája ez úttal való törõdés, törvény szabja meg. A képviselõknek van 1,5 milló Ft keretük egy évben, amit a körzetükre költhetnek. Ez nem sok, de speciel arra elég, hogy kb. 15-20 km utat tönkretegyenek belõle, ha arra akarják fordítani. De jobb lesz fölhagyni az ilyesmivel, mert A SZÁNDÉKOS ÚTRONGÁLÁS 3-5 ÉVIG TERJEDÕ SZABADSÁGVESZTÉSSEL SÚLYTHATÓ! Ha egyszer sok idõm lesz, lehet h lecsukatok pár bunkó útrontót! :-)
2006-06-16 10:40 (El�zm�ny: TZiky, 2006-06-12 21:00)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
mikajani
Itt pont az a bökkenõ, amit te is írtál, és ez elég nagy ahhoz, hogy rossz megoldás(i lehetõség)nak(/nek) lehessen nevezni. Én pl. rühellném, ha a szomsédos utca végébe úgy tudnék csak szabályosan eljutni, ha elmegyek a megfelelõ irányú körútig a megfelelõ irányú sugárúton, majd visszafordulok, megtéve 4-5 km-t 300 m helyett!
Remélem ez a példa elég az ötlet õrültségének szemléltetéseére.
2006-06-16 10:25 (El�zm�ny: senkise0, 2006-06-15 23:42)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
senkise0

Nem tudván ellenállni a kísértésnek, íme egy újabb kísérlet a dolog elmagyarázására.
Legyenek a páros sugárutak kifelé a párosak meg befalé irányítva, a páros körutak az óra járása szerinti irányba engednék a forgalmat, a páratlanok viszont éppen fordítva (esetünkben a kis körút délrõl északra, a nagy körút északról délre, a külsõ körút pedig megint délrõl északra). Persze a körutakkal és sugárutakkal párhuzamos utcákat is mind egyirányúsítani kellene felváltott irányba,
Akkor minden autós úgy menne az uticéljához, hogy a sugárúton elmegy a megfelelõ irányba engedõ körútig, azon addig megy, amíg eljut ahhoz a sugárúthoz, amirõl már be tud hajtani a kisebb utcájához.
Így nem alakulhatna ki dugó, éppen úgy, ahogy a körforgalomban sem szokott, mert annyian lépnek be, amennyien ki is lépnek.
Az egyetlen bibije a dolognak az, hogy nem elégítené ki az emberek szabadságvágyát... No és elvileg néha az optimálisnál kicsit hosszabbra adódna az út, de valjuk be, ma is sok autós megy a körúton inkább, mint átvágjon a városon, holott ez több kilóméterrel is hosszabb lehet, igaz közben idõben mérve talán kevesebb.
Senki Se Nulla
2006-06-15 23:42 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-06-14 18:49)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
Ezeket már hallottuk korábban is, állati jól hangzanak így elméletileg, de akkor alkalmazzuk már végre õket és a 2006-05-26 20:45-i hozzászólás problémájára tegyél javaslatot!
2006-06-14 18:49 (El�zm�ny: Senkise0, 2006-06-14 12:29)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
|< Kezd� < El�z� 1 2 3 4 5 K�vetkez� > Utols� >|
Közlekedés Motorizált Hogyan ugrasszuk el a fekvõrendõröket?



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player