Aki esetleg nem lenne képben az újszegedi utcanevekkel, annak a kedvéért: ez a falrengetõ mértékû beruházás 150 méterrel hosszabbítja meg a kerékpárutat. Az, hogy a Temesvári körútig mikor ér el, azt csak találgatni lehet...
Tudom, ki a kicsit nem becsüli...
A néhány évvel ezelõttihez hasonló online közvetítést vállalom, mert "útba esik jövet-menet". Fényképekkel viszont csak a jövõ hét elejétõl tudok majd szolgálni. Leginkább a kerékpárút burkolata fog majd érdekelni.
2005-08-17 18:04 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Akivel én találkoztam és szólt a bicikliúton, hogy ez járda, annak olyan volt a tekintete mint a frissen nyitott szardíniásdobozban a halaknak.
Az emberek azért motiválhatóak, pl. pénzzel, ezért lenne jó egy rendõr, aki végsõ esetben esetleg anyagi jellegû figyelmeztetéssel terelgetné õket.
Múlt péntek este mentem be a városba az említett járdán, gyalogos mint égen a csillag, én pedig ezúttal csöngetõs hangulatban voltam. Egy hosszabb (kb. 10-12 fõs) csoport mellett elhaladva nemcsak csöngettem, hanem mondtam is, hogy "A járda a túloldalon van, ez kerékpárút." és legnagyobb meglepetésemre a tükörbõl látom, hogy egy hosszú autómentes lyukat kihasználva mind átmennek a túloldalra!
Ez is azt bizonyítja, mondani kell, mert
- ha csak elmegyünk mellettük, azt észre se veszik, hisz már évek óta járkálnak kerékpárosok a járdákon,
- ha csöngetünk, abból még nem esik le nekik, hogy azért, mert nincs ott semmi keresnivalójuk.
Tetszett ifj. Nagy Gábor anyaga a különbözõ kerékpárút burkolatokról, de nincs mindenben igazad.
Remélem nem is írtam ilyet sehol!
kozlekedo írta::
A piros általában a veszélyes helyeket jelzi bármilyen a burkolat. A kiselemesre meg azért van szükség, hogy a gyalogos ne keverje össze az aszfaltjárdával. Lehetne fordítva is (aszfalt kerékpárút stb.), de gondolj bele, az mennyi járda átépítését vonná maga után. Elvenné a pénzt a kerékpárútépítéstõl.
Az, hogy a busz és villamosmegállók színe különbözõek, az attól van, hogy egyiket 1995-ben építették, és nem egy az út kezelõje. Mindenesetre igazad van abban, hogy most már annyi dolog van az utcán, hogy egyeztetni kellene a feleknek.
Én átvágnám a gordiuszi csomót: aszfalt kerékpárút, folyamatos piros színezéssel. A költségvonzatát sajnos nem tudom: ez drágább lenne, mint kiselemessel kirakni?
A megállókkal (meg a járdákkal) kapcsolatban sem gondoltam azért arra, hogy egycsapásra az egész városban az összeset ki kéne cserélni egyformára. De a kerékpárútból van mégiscsak a legkevesebb (ez nem szemrehányás akar lenni csak tény), azt lenne a legegyszerûbb egységesen építeni és még utólag is egységesíteni.
A buszmegállók kezelõjével kapcsolatban: az általam fényképezettek egyike sem megyei kht-s kezelésû úton van, ha nem tévedek!
Alakulóban van egyébként a legújabb gyöngyszem a csodaszépen felújított Híd utcában, az hagyján, hogy a kissé hullámos viakolor megállókhoz nem nyúltak, de hogy a posta melletti sz@rrá töredezett betonlaposat is ott hagyták, az azért gáz...
Amúgy értem én, hogy aki Partfürdõ felõl sétál, és aztán a színház vagy a posta felé tart nem szívesen kerül akkorát és vár egy plusz lámpányit, nyilván ilyen okok miatt jonnek szembe is bicilivel, már azok akik tudatában vannak annak amit csinálnak. Akivel én találkoztam és szólt a bicikliúton, hogy ez járda, annak olyan volt a tekintete mint a frissen nyitott szardíniásdobozban a halaknak.
Az emberek azért motiválhatóak, pl. pénzzel, ezért lenne jó egy rendõr, aki végsõ esetben esetleg anyagi jellegû figyelmeztetéssel terelgetné õket.
Tetszett ifj. Nagy Gábor anyaga a különbözõ kerékpárút burkolatokról, de nincs mindenben igazad.
A piros általában a veszélyes helyeket jelzi bármilyen a burkolat. A kiselemesre meg azért van szükség, hogy a gyalogos ne keverje össze az aszfaltjárdával. Lehetne fordítva is (aszfalt kerékpárút stb.), de gondolj bele, az mennyi járda átépítését vonná maga után. Elvenné a pénzt a kerékpárútépítéstõl.
Az, hogy a busz és villamosmegállók színe különbözõek, az attól van, hogy egyiket 1995-ben építették, és nem egy az út kezelõje. Mindenesetre igazad van abban, hogy most már annyi dolog van az utcán, hogy egyeztetni kellene a feleknek.
kozlekedo
2005-08-03 08:20 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2005-07-30 23:25)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Sziasztok!
Latom mast is zavar az a sok szemellenzos barom,aki a balvarosi hidon a kerekparuton setalgat.Anno irtam az illetekesnek,o azt valaszolta ra,hogy a hid labanal kint van a tabla es a jelzes.En azt irtam neki,hogy tobb tabla es felfestes kellene,hogy a sok vaksi eszrevegye...
En is nap mint nap kerulgetem a gyalogosokat,meg a SZEMBE JOVO kerekparosokat.A tuloldalos sem jobb sajnos a helyzet,mert ott meg nem l;ehet nyugodtan tolni a babakocsit,mert csingilingiznek a kresztudatlan kerekezok.Ha olyan kedvemben vagyok odaszolok nekik,de meg nekik all feljebb,es visszaordibalnak!.Nem ertem miert nincs gyalogrendor,eki kis fegyelmet es RENDET tartana.
Most jartam Salgotarjanban,es lattam gyalogrendort fix helyen beallva,egy oszlop moge bujva alagutban.Ha jott valaki kijott es magallitotta.Ennyi.
Egyebkent a Felsovarosi hidon sem jobb a helyzet.Ott ugyebar nincs kerekparut,de ez rengeteg emberket nem erdekel,es nemek kell a babakocsival felreallnom,mert o haladni szeretne,holott neki semmi keresnivaloja egyik oldalon sem!-Mivel a kerekparutaknak a hid labainal vege van...
Viszont orommel tapasztalom az utfelujitasokat,remelem nem par honapig fogjak birni.A Belvarosi hidon is mar katasztrofalis volt az allapota a burkolatnak a belvaros felol.
bzoli41
2005-08-02 23:19 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Milyen régen látott olvtársak is elõbukkannak itt idõnként!
A Feketesas utcával kapcsolatban külön szegedicum, hogy a közlekedési rendõrök (egy része) se tudja a használatát, márciusban átküldtek a sávba, akkor VTV-híradós hír, Dm-cikk lett belõle, erre két hete megint ugyanígy jártam...
A Feketesas utcában a kerékpársávon vannak ugyan kopott, de azért még látható nyilak, amelyek a haladási irányt jelzik. Vagyis akkor kell a kerékpársávon menni, ha szembe tekerünk a forgalommal. Amúgy lehet akármilyen egyértelmû, akkor is összevissza fogják használni, ld. a hídon átvezetõ utat, ahol nemrég a Liget felõl jobboldali kerékpárúton vagy 2x annyi gyalogos igyekezett át mint a másikon, és volt köztük öntudatos fajta is, mert beszólt miért a járdán tekerek.
Rokkakoma at http://
2005-08-01 16:10 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!