Programajánló
M�rcius 2024
H K S C P S V
262728291 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Ebben a h�napban
A témakörbõl


MDM RÁDIÓ
RE
Jogosítvánnyal,de tudatlanul...
Agyament közlekedés-átalakítás
Amit az autópálya építésrõl tudni kell
A "tõke" sebességet mérne
Becsey: M43 leghamarabb 2011-re
Utolsó 7 beszólás


Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Magántanár
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Jelenlévõk
Bel�pettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkõzései
(ön)kormányzat
Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
N�h�ny tov�bbi t�mak�r
Közlekedés: Motorizált
Közlekedés: Önerõs
Kultúra: Számítógép
Kultúra: Események
Kultúra: Filmek
Kultúra: Újságok
Jól-lét: Intim zóna
Jól-lét: Orvoslás
Jól-lét: Jól-lét még
Privát: Információ
F�RUM FRUM

Kezd�oldal | Sz�lk�vetett n�zet | S�g�
Keres�s:
Akt�v t�m�k az utols�
a legutols hozzszlsokat az rasztalra teheti - a legutols� hozz�sz�l�sokat az �r�asztalra teheti
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Közlekedés Motorizált Agyament közlekedés-átalakítás
|< Kezd� < El�z� 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 K�vetkez� > Utols� >|
Szerz� Hozz�sz�l�s
bzoli41
Ez hihetetlen!Nem lehet bekanyarodni a Rózsa utcába balra nagy ívben!Ki volt az a vadbarom aki ezt kitalálta???Bezzeg a többi kis utcába behajthatok balra nagy ívben.Mi értelme van?Pont fordítva kellett volna,mert én sem szívesen megyek az övezetekben mert szinte senki sem tartja be a jobbkézszabályt,és nem akarom összetöretni a kocsimat...Az a vicc,hogy a Rózsa utcából tudok hazamenni,így szabálytalankodnom kell...
bzoli41
2009-08-26 23:46 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
senkise0 írta:
ha figyelembe vesszük a temérdek megspórolt idõt.


Különösen az utolsó tagét, aki körbeviszi a többieket.
2006-08-23 20:35 (El�zm�ny: senkise0, 2006-08-23 01:34)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
senkise0

Ebbõl a szempontból valóban nem elég drága a benzin. Ha viszont már a családot is hordani kell a kocsival, akkor hirtelen az autó már költségben is versenyképessé válik a tömegközlekedéssel, ha figyelembe vesszük a temérdek megspórolt idõt.
Senki Se Nulla
2006-08-23 01:34 (El�zm�ny: Agáta, 2006-08-20 15:50)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Agáta
Tömegközlekedési bérletem van! Amíg ülök valamelyiken és éppen nem olvasok vagy rejtvényt fejtek, nézem az autókat (nem irigységgel, voltam autós én is, most nyugdíjas). A legtöbben egy férfi ül. Jó, ha minden 3. vezetõ nõ. Néha 2 embert látok, Családot már ritkábban. A buszokon cekkerrel és gyerekkel csak nõket látok. Elszomorító. Egyébként ez a város nem nagy, én a város szélén levõ lakásomból 20 p alatt vagyok a Széchenyin, pedig a megállóig is 4 p kb. az út. Sokan még mindig nem tudják elképzelni, hogy az autót távolsági közlekedésre használják. Amikor volt autóm, akkor sem jártam vele minden nap. Csak a panaszt hallom, hogy milyen drága a benzin stb. Én még többért adnám, mert ha valaki a 3 ezer forintos bérlet helyett 23-at képes kifizetni benzinre, akkor annak az nem is drága.
Agáta at http://
2006-08-20 15:50 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-26 22:00)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
kozlekedo
Bõvebben?
kozlekedo
2006-07-07 10:12 (El�zm�ny: smpeti, 2006-06-01 01:11)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
smpeti

[b][i]
Ebben a városban a közlekedés-szervezés = 0-val!
Sajnos, ez nem csak a közlekedésre, de a város rendezésre is igaz!
Több oldalról is megtapasztaltam.
2006-06-01 01:11 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
mikajani:
Én nem azt akarom, hogy ne legyen közlekedés, hanem hogy gyorsan el lehessen érni az úticélt. Ennek az autó nem elõsegítõje, hanem legfõbb gátja. A személygépkocsiknak minden határon túl helyet adunk, így aztán ellehetetlenítjük a tömegközlekedést, a kerékpározást de még a gyaloglást is.

Hát akkor úgy néz ki, félreértettük egymást! Nekem is az a célom, hogy gyorsan el lehessen érni az úticélt, és egyáltalán nem akarok autópályákat a városon keresztül. Csak a mesterséges útrongálásnak vagyok ellene, mert az, ami a személyautókat akadályozza, akadályoz mindenki mást is.


Sajnos meglehetõsen kevés fizikai módszer van, amely személyautó-specifikus, de mondjuk egy iskola elõtt egy busz se száguldozzon.

De azért van olyan, ami csak a személygépkocsikat aladályozza és mást nem: úgy hívják, hogy buszzsilip.

mikajani:
Én mondtam egy lehetséges megoldást, de persze az se tökéletes, mert nehéz és veszélyes kivitelezni (és városi szinten nem is lehet).




Egy lehetséges megoldás, amelyrõl te magad írod, hogy nem kivitelezhetõ.

Én ezt nem lehetséges megoldásnak, hanem megvalósíthatatlan ötletnek nevezném.

mikajani:
Tehát hasonló a helyzet, mint az autók kitiltása a belvárosból esetében. Bár ez utóbbit passzívan is meg lehet oldani: nem kell hozzá útrontás, csak meg kell szüntetni az összes parkolóhelyet - vagy majdem az összest.


Azt készséggel elismerem, hogy az autók kitiltása "csak úgy" nem ésszerû.

Ezzel párhuzamosan ugyanis:

- a tiltott terület határán parkolási lehetõségeket kell létrehozni
- onnan továbbközlekedési lehetõséget biztosítani, lehetõleg tarifaközösséggel (parkolójegy egyben tömegközlekedési jegy is)
- úgy általában, kétszeresére növelni a járatsûrûséget, ill. a kapacitást
- gyorsítani a tömegközlekedést
- 3. hidat építeni
- elõvárosi vasutat létrehozni
- stb.

Ezek mind folynak, csak nagyon lassan.

mikajani:
A tömegközlekedés már ma is olcsóbb, de nagyon lassú.


Okait (helyesebben egy részüket) lásd a senkise0-nak leírt esettanulmányokban.

mikajani:
Viszont a belváros valamely pontjára én gyorsabban jutok el biciklivel, mint más autóval. Tehát az alternatíva megvan, de nem akarják sokan használni.


Ennek egyik oka a kerékpárúthálózat nem egybefüggõ volta és siralmas állapota.
2006-05-26 22:05 (El�zm�ny: mikajani, 2006-05-26 11:40)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
senkise0:
ifj. Nagy Gábor írta:
Én nem azt akarom, hogy ne legyen közlekedés, hanem hogy gyorsan el lehessen érni az úticélt. Ennek az autó nem elõsegítõje, hanem legfõbb gátja.

Na azért ez enyhén szólva is túlzás.


Akkor újabb olvasnivaló: Kerékpározás: a jövõ útja kis- és nagyvárosok számára

Ezúttal a 9. oldalról idéznék:

A Volvo elnök-vezérigazgatója helyes következtetésre jutott, amikor 1989-ben azt mondta, hogy a személyautók városokban nem megfelelõ közlekedési eszközök.

senkise0:
de még a csúcsforgalom idején se lehet megelõzni egy autót mondjuk belváros-baktó, vagy belváros-hattyas, belváros-madártelep viszonylatban, se gyalog, se bicajjal, se tömegközlekedéssel.


Téves meglátás. Tavaly volt egy Csemete rendezvény, ahol a város egyes pontjai és a központ között a reggeli eljutási idõt mérték különbözõ közlekedési eszközökkel. Egy példa: Szõregrõl, a Hõsök terérõl kerékpárral 20, autóval 21, a 60-as autóbusszal pedig 27 perc alatt értek célba a résztvevõk.

Személyes kiegészítésem: és akkor az árat még nem is néztük...

senkise0:
No és az autóban elfér a bevásárolt cucc, és a család is.


Igen, nyilván ezért ül az autók többségében csak egy személy. A csomagtartókba nem látok bele, de hogy õk mind (nagy)bevásárolni lettek volna, ráadásul naponta... mit mondjak, nehezen tudom elképzelni, de lehet hogy csak nem elég élénk a fantáziám.

senkise0:
Vagyis nem elvenni kell az utakat a domináns közlekedési módtól, hanem éppenséggel könnyíteni a közlekedésüket. A többi kiegészítõ közlekedési módot pedig támogatni kell, lehetõségeket kell neki nyitni, de nem a másik rovására.


domináns
kiegészítõ


A közlekedõk fele nem kocsival jár. Milyen alapon nevezed az õ közlekedési módjukat kiegészítõnek?! Az autó meg "domináns", hát igen, sok helyet foglal, csak sajnos ehhez képest kevés embert továbbít. Nagyon keveset. Nézd meg a fentebb linkelt kiadvány 9. oldalának vonatkozó ábráját!

Az elved alkalmazhatóságának kipróbálására (hisz a puding próbája az evés) a franciahögyi mellé adok még néhány esetet:

- Belvárosi híd, hétköznap reggel: egy sáv, ott állnak a személyautók és a trolik, buszok egyformán. Hogyan részesíted elõnyben az utóbbiakat, hogy ne az elõbbiek rovására történjen a dolog?

- Tisza Lajos körút, a Centrumtól a Dugonics tér felé: szinte egész napos torlódás. Hogyan könnyítesz az autóknak, hogy a tömegközlekedés külön sávja és ezzel gyorsasága megmaradjon?

- Zrínyi utca, az Aradi vértanúk tere és a Somogyi utca között, ebben az irányban: csatolt villamosszerelvény (kb. 150 ember) teszi meg 3-4 perc alatt a távot a személygépkocsik miatt (nagyvonalúan mindegyikbe számoljunk 2 embert). Hogyan oldanád meg a villamos felgyorsítását az autók kitiltása nélkül?

- Oskola utca: hogyan szüntetnéd meg a torlódást a kerékpárút (mint támogatandó kiegészítõ közlekedési mód) és a parkolósáv (mint a személygépjármû-közelekedés elengedhetetlen tartozéka) megtartásával?

Kíváncsian várom a megoldási javaslataid. Ha Nagy Sándor valóban olvas még minket, szerintem õ is nagyon örülne, ha ezekre megoldás születne, hiszen ez a városházának ideális lenne: mindkét ágazatnak adnánk, úgy, hogy semelyiktõl nem veszünk el.

Ezt a szakemberek nem tudták mindeddig kigondolni, de majd most...!
2006-05-26 22:00 (El�zm�ny: senkise0, 2006-05-26 17:16)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
senkise0

ifj. Nagy Gábor írta:
Én nem azt akarom, hogy ne legyen közlekedés, hanem hogy gyorsan el lehessen érni az úticélt. Ennek az autó nem elõsegítõje, hanem legfõbb gátja.

Na azért ez enyhén szólva is túlzás. Persze vannak rövid távok, ahol a gyaloglás is gyorsabb lehet dugó esetén, de még a csúcsforgalom idején se lehet megelõzni egy autót mondjuk belváros-baktó, vagy belváros-hattyas, belváros-madártelep viszonylatban, se gyalog, se bicajjal, se tömegközlekedéssel. No és az autóban elfér a bevásárolt cucc, és a család is. Habár gyakran jut eszembe, hogy talán megérné a többlet idõt rászánni a gyaloglásra, ha szépen süt a nap...

A személygépkocsiknak minden határon túl helyet adunk, így aztán ellehetetlenítjük a tömegközlekedést, a kerékpározást de még a gyaloglást is.

A jó út sohase visszafelé vezet, és azt is tudni kell már így a XXII. században, hogy az emberek egyedenként nem adjál fel a megszokásaikat és a kényelmüket sem, tehát eredménytelen az erre irányuló cselekvés.
Vagyis nem elvenni kell az utakat a domináns közlekedési módtól, hanem éppenséggel könnyíteni a közlekedésüket. A többi kiegészítõ közlekedési módot pedig támogatni kell, lehetõségeket kell neki nyitni, de nem a másik rovására.
Senki Se Nulla
2006-05-26 17:16 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-25 21:57)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
mikajani
Én nem azt akarom, hogy ne legyen közlekedés, hanem hogy gyorsan el lehessen érni az úticélt. Ennek az autó nem elõsegítõje, hanem legfõbb gátja. A személygépkocsiknak minden határon túl helyet adunk, így aztán ellehetetlenítjük a tömegközlekedést, a kerékpározást de még a gyaloglást is.


Hát akkor úgy néz ki, félreértettük egymást! Nekem is az a célom, hogy gyorsan el lehessen érni az úticélt, és egyáltalán nem akarok autópályákat a városon keresztül. Csak a mesterséges útrongálásnak vagyok ellene, mert az, ami a személyautókat akadályozza, akadályoz mindenki mást is. Én mondtam egy lehetséges megoldást, de persze az se tökéletes, mert nehéz és veszélyes kivitelezni (és városi szinten nem is lehet). Tehát hasonló a helyzet, mint az autók kitiltása a belvárosból esetében. Bár ez utóbbit passzívan is meg lehet oldani: nem kell hozzá útrontás, csak meg kell szüntetni az összes parkolóhelyet - vagy majdem az összest.
A tömegközlekedés már ma is olcsóbb, de nagyon lassú. Viszont a belváros valamely pontjára én gyorsabban jutok el biciklivel, mint más autóval. Tehát az alternatíva megvan, de nem akarják sokan használni.
2006-05-26 11:40 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-25 21:57)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
|< Kezd� < El�z� 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 K�vetkez� > Utols� >|
Közlekedés Motorizált Agyament közlekedés-átalakítás



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player