Programajánló
Jnius 2023
H K S C P S V
2930311 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Ebben a hnapban
A témakörbõl


MDM RÁDIÓ
RE
Jogosítvánnyal,de tudatlanul...
Agyament közlekedés-átalakítás
Amit az autópálya építésrõl tudni kell
A "tõke" sebességet mérne
Becsey: M43 leghamarabb 2011-re
Utolsó 7 beszólás


Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Magántanár
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Jelenlévõk
Belpettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkõzései
(ön)kormányzat
Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
Nhny tovbbi tmakr
Közlekedés: Motorizált
Közlekedés: Önerõs
Közlekedés: Közlekedés még
Kultúra: Zene
Kultúra: Események
Kultúra: Kultúra még
Jól-lét: Orvoslás
Jól-lét: Jól-lét még
Privát: Pick Szeged zárt fórum
Privát: Információ
FRUM FRUM

Kezdoldal | Szlkvetett nzet | Sg
Keress:
Aktv tmk az utols
a legutols hozzszlsokat az rasztalra teheti - a legutols hozzszlsokat az rasztalra teheti
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
Közlekedés Motorizált Agyament közlekedés-átalakítás
|< Kezd < Elz 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Kvetkez > Utols >|
Szerz Hozzszls
ifj. Nagy Gábor
mikajani írta:
Nem tudom, mennyi idõs vagy, de akkor mennyi autó volt az utakon?

2 hónap híján 19 vagyok, tehát elég fiatal, kisgyemekkoromban is igen sok autó mászkált már.


Az biztos hogy sok, de pl. a szegedi adatok szerint 1980 és 1990 között a személygépjármûvek száma megkétszerezõdött, azóta pedig majdnem 25%-kal nõtt (2002-ig), egyes becslések szerint 2000 és 2015 között a személygépkocsik száma 50-55 %-kal nõ, illetve fog nõni!

mikajani írta:
Menjen akkor máshol, ha neki még úgy is megéri. Ha már nem éri meg, akkor majd vált.


Azt próbálom elmagyarázni, hogy a forgalom az VAN. Ha elvágsz tõle egy utat, megy a másikon - nagyobb tömegben.


Én meg azt, hogy a városban nem tudod a(z autó)forgalom igényeit kielégíteni. Megkétszerezed az útszélességet - megtelik az is. Tovább meg nem tudod szélesíteni, ha csak nem állsz neki a házak bontásának... Megnöveled a kapacitást - kimerül az is (nézd meg pl. a Dugonics téri körforgalmat, az átadásakor azért még nem voltak ilyen sorok).

mikajani írta:
Nehogy azt hidd már, hogy csak azzal, hogy kerülni kényszeríted, eléred, hogy ki is szálljon az autójából, akinek már a seggéhez nõtt!


Csak azzal nem. Ha a tömegközlekedéssel fele idõ és pénz alatt jut el a városba, nem kell negyed órát keringeni parkolóhelyet keresve, nem kell a parkolásért fizetni, azzal már inkább.

mikajani írta:
Szerintem körülbelül a benziár 5*ösre növelése (kb. 1500 Ft/l) volna elég riasztó ahhoz, hogy az emberek nagyon, de nagyon meggondolják, hogy mikor használják az autót. Akkor esetleg a WC-re már elmennnének gyalog is.
Viszont akkor annyi pénzbõl már rendes utat is kellene tartani, de a mai politikusoknak vhogy fóbiájuk van az akadályokkal nem teletûzdelt - tehát járható - utaktól.


Fentebb leírtam, hogy a "járható utak" rövid idõn belül pont a sok autó miatt válnak járhatatlanná.

mikajani írta:
Egy nagyon bárgyú - és káros - elv (amit sajnos te is követsz) uralkodik manapság: "ha nincs közlekedés, nincs közlekedési baleset, tehát meg kell gátolni a közlekedést minden erõvel". Vagy az is lehet, hogy csak simán van egy úthiba-építõ haver...


A baleset izgat a legkevésbé... És a te elved, miszerint csináljunk "autópályákat" a városon át, sokkal veszélyesebb.

Én nem azt akarom, hogy ne legyen közlekedés, hanem hogy gyorsan el lehessen érni az úticélt. Ennek az autó nem elõsegítõje, hanem legfõbb gátja. A személygépkocsiknak minden határon túl helyet adunk, így aztán ellehetetlenítjük a tömegközlekedést, a kerékpározást de még a gyaloglást is.

És cserébe még az autóval se haladunk... a többi autótól.

Az ide vezetõ elv neked miért tetszik?

Szerkesztette: ifj. Nagy Gábor, Idõpont: 2006-05-25 21:58
2006-05-25 21:57 (Elzmny: mikajani, 2006-05-25 14:53)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
mikajani
Nem tudom, mennyi idõs vagy, de akkor mennyi autó volt az utakon?

2 hónap híján 19 vagyok, tehát elég fiatal, kisgyemekkoromban is igen sok autó mászkált már. 7-8 évesen a nálam két évvel idõsebb bátyám kísért az iskolába (a Nagy körutat kellett keresztezni, bár ott volt lámpa) és haza sem egyedül mentem, utána viszont már az esetek többségében egyedül jártam, és, mivel iskolát is váltottam, utána a Kálváris sgt-at kellett kereszteznem, ahol zebra se volt (és ma sincs azon a helyen). Ezek "kicsit" forgalmasabbak a Fõ fasornál. Persze lehet, hogy ha engem is mindig autóval hoztak-vittek volna (ami sajna nagy - és elég hülye - divat manapság), akkor én is bajba volnék akár egy mellékutca keresztezésénél is.
Ajajjjj... egy iskolánál, elsõ óra elõtt vagy utolsó óra után az 50 is veszélyes száguldás!

És ilyenkor a forgalom 90%-át az a sok hülye szülõ adja, akik autóval furikázzák a kölyköt.

Menjen akkor máshol, ha neki még úgy is megéri. Ha már nem éri meg, akkor majd vált.


Azt próbálom elmagyarázni, hogy a forgalom az VAN. Ha elvágsz tõle egy utat, megy a másikon - nagyobb tömegben. És akkor ott zajong, meg füstöl a lakók orra alá. Nehogy azt hidd már, hogy csak azzal, hogy kerülni kényszeríted, eléred, hogy ki is szálljon az autójából, akinek már a seggéhez nõtt! Ilyen rossz emberismereted van? Szerintem körülbelül a benziár 5*ösre növelése (kb. 1500 Ft/l) volna elég riasztó ahhoz, hogy az emberek nagyon, de nagyon meggondolják, hogy mikor használják az autót. Akkor esetleg a WC-re már elmennnének gyalog is.
Viszont akkor annyi pénzbõl már rendes utat is kellene tartani, de a mai politikusoknak vhogy fóbiájuk van az akadályokkal nem teletûzdelt - tehát járható - utaktól. Ezért is nem nagyon javítják õket manapság, mert akkor el kéne rontani. Akkor meg olcsóbb hagyni úgy ahogy van. Egy nagyon bárgyú - és káros - elv (amit sajnos te is követsz) uralkodik manapság: "ha nincs közlekedés, nincs közlekedési baleset, tehát meg kell gátolni a közlekedést minden erõvel". Vagy az is lehet, hogy csak simán van egy úthiba-építõ haver...
2006-05-25 14:53 (Elzmny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-24 21:00)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
mikajani
Nem tudom, mennyi idõs vagy, de akkor mennyi autó volt az utakon?

2 hónap híján 19 vagyok, tehát elég fiatal, kisgyemekkoromban is igen sok autó mászkált már. 7-8 évesen a nálam két évvel idõsebb bátyám kísért az iskolába (a Nagy körutat kellett keresztezni, bár ott volt lámpa) és haza sem egyedül mentem, utána viszont már az esetek többségében egyedül jártam, és, mivel iskolát is váltottam, utána a Kálváris sgt-at kellett kereszteznem, ahol zebra se volt (és ma sincs azon a helyen). Ezek "kicsit" forgalmasabbak a Fõ fasornál. Persze lehet, hogy ha engem is mindig autóval hoztak-vittek volna (ami sajna nagy - és elég hülye - divat manapság), akkor én is bajba volnék akár egy mellékutca keresztezésénél is.
Ajajjjj... egy iskolánál, elsõ óra elõtt vagy utolsó óra után az 50 is veszélyes száguldás!

És ilyenkor a forgalom 90%-át az a sok hülye szülõ adja, akik autóval furikázzák a kölyköt.

Menjen akkor máshol, ha neki még úgy is megéri. Ha már nem éri meg, akkor majd vált.


Azt próbálom elmagyarázni, hogy a forgalom az VAN. Ha elvágsz tõle egy utat, megy a másikon - nagyobb tömegben. És akkor ott zajong, meg füstöl a lakók orra alá. Nehogy azt hidd már, hogy csak azzal, hogy kerülni kényszeríted, eléred, hogy ki is szálljon az autójából, akinek már a seggéhez nõtt! Ilyen rossz emberismereted van? Szerintem körülbelül a benziár 5*ösre növelése (kb. 1500 Ft/l) volna elég riasztó ahhoz, hogy az emberek nagyon, de nagyon meggondolják, hogy mikor használják az autót. Akkor esetleg a WC-re már elmennnének gyalog is.
Viszont akkor annyi pénzbõl már rendes utat is kellene tartani, de a mai politikusoknak vhogy fóbiájuk van az akadályokkal nem teletûzdelt - tehát járható - utaktól. Ezért is nem nagyon javítják õket manapság, mert akkor el kéne rontani. Akkor meg olcsóbb hagyni úgy ahogy van. Egy nagyon bárgyú - és káros - elv (amit sajnos te is követsz) uralkodik manapság: "ha nincs közlekedés, nincs közlekedési baleset, tehát meg kell gátolni a közlekedést minden erõvel". Vagy az is lehet, hogy csak simán van egy úthiba-építõ haver...
2006-05-25 14:53 (Elzmny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-24 21:00)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
Dovi

Ezek az elektromos bicajok nekem is tetszenek , de nem megoldás esõben, és a gyerekeimet sem tudom magam mögé ültetni rájuk
Nyilván a gyermek szállításra nem alternatíva, rengetegen rohangásznak egyedül az autóban. Esõ esetén meg nyilván tömegközlekedés, de ha jól saccolom, akkor így is egy évben bõ 6 hónapot lehetne használni. És egy "picit" olcsóbb, mint az autó. (Meg talán a tömegközlekedéssel is versenyképes árban.)

No és a 40 km hatótávolság egyelõre nem teszi igazán lehetõvé az egésznapos használatot, ha nap közben is rohangálni kell a munka után.
Van olyan is, ami egy modernebb robogó kinézetû. Ennek 45Km/h sebességet és 80Km hatótávolságot írnak. Másfélszer annyiért. (De nyilván többféle is van...)
Üdv: Dovi
2006-05-25 12:06 (Elzmny: senkise0, 2006-05-25 11:03)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
senkise0

Ezek az elektromos bicajok nekem is tetszenek , de nem megoldás esõben, és a gyerekeimet sem tudom magam mögé ültetni rájuk . No és a 40 km hatótávolság egyelõre nem teszi igazán lehetõvé az egésznapos használatot, ha nap közben is rohangálni kell a munka után. Márpedig kell.
Senki Se Nulla
2006-05-25 11:03 (Elzmny: Dovi, 2006-05-25 10:32)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
senkise0

Az USAban ezt sikerült megoldani. Jó persze, ott sokkal több a pénz.... Talán el is fogadnám az ilyen átalakításokat, ha a pénz hiánya lenne a magyarázat, nem pedig az, hogy így sokkal jobb. Mert nem jobb, semmilyen tekintetben. Ez egy pénzhiány miatti döntési preferencia következménye. Ebben a tekintetben nincs is vitám. Node, hogy ez önmagában elõnyös lenne....
Senki Se Nulla
2006-05-25 11:00 (Elzmny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-24 21:01)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
Dovi

Ugyan nem szorosan kapcsolódik ide, de azért leírom...

A minap beleszaladtam mint információba az elektromos kerékpárba. Ugye volt ilyen régebben is, csak hát horror árban. Ugyanakkor amit most láttam, az 100eFt és ezért egy tökéletesen felszerelt elektromos biciklit kap az ember. Sebessége 25Km/h, hatótávolsága 40Km, ugyanakkor 6-8 óra alatt sima konnektorba dugva feltölti magát úgy, hogy semmi más gondozást nem igényel.

A Cora-ban most ilyesmit (mûszaki adatait nem tudom) lehet kapni 70eFt-ért.

Persze szerelhetõ rájuk gyerekülés, eleve van csomagtartó kosaruk, meg világítás, meg ilyesmik...

Azt hiszem, hogy majd szépen lassan ezeknek is csökkeni fog az áruk és valódi alternatívát fognak jelenteni az autóval szemben a közlekedésre. (Esõben meg tömegkölekedés.) Persze ehhez - szerintem - az kell, hogy a szabályozásuk ne változzon. Azaz ne kelljen rá jogsi, adó, kötelezõ biztosítás és bukósisak.
Üdv: Dovi
2006-05-25 10:32 (Elzmny nlkli.)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
ifj. Nagy Gábor
senkise0 írta:
ifj. Nagy Gábor írta:
... a megállóban álló jármû mellett valóban nem fog elférni más. Majd megáll mögötte és megvárja, amíg szabad lesz az út. Legközelebb majd - ha csak megteheti - nem arra vagy nem azzal (azaz személygépkocsival) megy.

Ennél egyszerûbb, költséghatékonyabb és kevésbé légszennyezõ lenne az egész belvárosból egyszerûen kitiltani az autókat.
Szerintem nem a korlátozás, hanem a MEGOLDÁS a célravezetõ.


Egyetértek, de politikusaink ennek még csak a gondolatától is összesz@rják magukat. A tiltással nagyot bukhatnak, az apróbb intézkedéseket apránként adagolva ennek a veszélye sokkal kisebb.

senkise0 írta:
Éppenséggel azt kellene megoldani, hogy legyen hely, nem pedig elvenni azt is, ami rendelkezésre áll.


Helyet biztosítottak a gyalogosoknak, nem? Azt ne várd, hogy ilyen sûrû beépítettségû környezetben az egyéni gépjármûforgalom által használt helyet növelni fogják. Azért nem, mert az pillanatokon belül megtelne és ott lennénk, mint elõtte: megint tele van, még mindig kevés, de legalább több a károsanyag kibocsátás, idõveszteség stb.
2006-05-24 21:01 (Elzmny: senkise0, 2006-05-24 20:42)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
ifj. Nagy Gábor
mikajani írta:
engem annak idején (meg ismerõseimet is) megtanítottak arra, hogyan kell az úton átmenni. Nem is trtént soha semmi bajunk.


Nem tudom, mennyi idõs vagy, de akkor mennyi autó volt az utakon?

mikajani írta:
Egyébként is, a Fõ fasoron ugyan szertnek gyorsan menni (80-as tempót én még nem neveznék száguldásnak)


Ajajjjj... egy iskolánál, elsõ óra elõtt vagy utolsó óra után az 50 is veszélyes száguldás!

mikajani írta:
de a buszok mellett ott a bicikli sem fér el.


Szerintem igen, de majd meglátjuk. Amúgy - bár az összeköttetések még hiányoznak - a kerékpáros forgalom inkább a tér másik oldalán húzódó kerékpárúton bonyolódik.

mikajani írta:
Meg aztán az autó akkor elmegy máshol, nagy kerülõvel, tehát többet pöfékelve.


Menjen akkor máshol, ha neki még úgy is megéri. Ha már nem éri meg, akkor majd vált.

mikajani írta:
Egyébként a VTV-ben a zajszennyezésrõl volt elsõsorban szó. Arra talán mo., de ebben sem vagyok hót ziher.


Részben egyet kell hogy értsek, amit ugyanis én hallottam errõl korábban, mint lehetséges megoldást, arról most szó sem esik: a megszokott fedett utasvárót teljes hosszban és nem "hézagos", hanem teljesen zárt hátlappal kell telepíteni, hogy az komoly zajcsökkentõ hatással bírjon. Így csak a távolság növekedése fog némiképp javítani a helyzeten.
2006-05-24 21:00 (Elzmny: mikajani, 2006-05-24 11:22)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
senkise0

ifj. Nagy Gábor írta:
... a megállóban álló jármû mellett valóban nem fog elférni más. Majd megáll mögötte és megvárja, amíg szabad lesz az út. Legközelebb majd - ha csak megteheti - nem arra vagy nem azzal (azaz személygépkocsival) megy.

Ennél egyszerûbb, költséghatékonyabb és kevésbé légszennyezõ lenne az egész belvárosból egyszerûen kitiltani az autókat.
Szerintem nem a korlátozás, hanem a MEGOLDÁS a célravezetõ. Éppenséggel azt kellene megoldani, hogy legyen hely, nem pedig elvenni azt is, ami rendelkezésre áll.
Mindenki azt modnaj, hogy persze elõre a tömegközlekedéssel, de ilyenkor mindenki arra gondol, hogy majd más fog tömegközlekedni, és õ meg ülhet az autójában, vagy egyszerûen belvárosi és úgyis mindehová gyalog megy.
Senki Se Nulla
2006-05-24 20:42 (Elzmny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-23 21:58)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
|< Kezd < Elz 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Kvetkez > Utols >|
Közlekedés Motorizált Agyament közlekedés-átalakítás



Webradio.hu - Szegedi, orszgos s sport hrek a nap 24 rjban!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player