Szerintem nincs az autós, aki kedvtellésbõl elkerüli a fõutat. Szóval nem a kisebb utakon kell nehezíteni a közelekedést, hanem a fõutakon könnyíteni. Ez a megoldás mindenre, mert akkor csak az megy majd a kisebb utakon, akinek ott van a dolga. Igaz, hogy fekvõrendõrt olcsóbb telepíteni, és egy csomó helyi embert meg is nyugtat, de olyan ez, mint egyre nagyobb folytószelepet tenni a robbanni készülõ kuktára.... Úgy is robbani fog... Az autósok meg úgyis behajtanak, ha azzal idõt vagy kilómétert nyerhetnek.
Senki Se Nulla
2006-06-14 12:29 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Tziky, Nagy G.!
Elõször is: ha jól ki lehet kerülni a szervízúton a lámpákat, az miért baj?
Ne kívánd, hogy annak a háznak - ahol a lakásod van - az egyik bejárata közvetlenül arra az úttestre nyíljon, ahol a Csongrádi sgt. szeméygépjármûforgalának legalább a fele halad...
mikajani írta:
Aztán: nem mindegy ám, mit jelent az a bizonyos "szép lassan"? A lakótelepet akkor használja átmenõ forgalom, ha a fõbb utak használata problámás (lassabb, mesterségesen rontott, stb.,
Adott két párhuzamos útszakasz... Az egyiken vannak lámpák, a másikon nincsenek. Ha szerinted a minden esetben a lámpával szabályozott a gyorsabb akkor igazad van. Ha viszont létezik az a helyzet, hogy a lámpamentes útszakasz akár 5 másodperccel is gyorsabb, akkor azért az 5 másodpercért fogják azt használni.
mikajani írta:
A hídra fölkanyarodó utat valóban keresztezi a bicikliút, de van szeme a bicajosnak is, láthatja, ha autó jön, és van hol megállnia szükség esetén, van ott egy terelõsziget, kivételesen jó helyen.
Egyrészt: Ez csak akkor igaz, ha a Stefánia felõl jössz. Ha az Oskola utca felõl, akkor viszont a terelõsziget már nem játszik.
Másrészt: A a kerékpárosnak a kijelölt kerékpárúton elsõbbsége van. Az autósok szeretik ezt az elsõbbséget nem megadni. Így az autós rákényszerül a lassításra, és ha esetleg elmulasztja a kerékpárosnak megadni az elsõbbéget, akkor a kerékpárost már jóval kisebb sebességgel üti el.
mikajani írta:
Ja, a témanyitó írásom valóban hangulatkeltõ, ez szerintem szükséges is témaindításkor, de igaz! Van egy képviselõ ismerõsöm, õ szokta mesélni, kik kérnek tõle bukkanót, hova és milyen indokkal.
Ezért nem képviselõkre, hanem forgalomszervezõkre kell bízni fekvõrendõrök helyének kijelölését.
Tziky, Nagy G.!
Elõször is: ha jól ki lehet kerülni a szervízúton a lámpákat, az miért baj?
Aztán: nem mindegy ám, mit jelent az a bizonyos "szép lassan"? A lakótelepet akkor használja átmenõ forgalom, ha a fõbb utak használata problámás (lassabb, mesterségesen rontott, stb., de én bizony "száguldozást" soha nem tapasztaltam. A hídra fölkanyarodó utat valóban keresztezi a bicikliút, de van szeme a bicajosnak is, láthatja, ha autó jön, és van hol megállnia szükség esetén, van ott egy terelõsziget, kivételesen jó helyen.
Ja, a témanyitó írásom valóban hangulatkeltõ, ez szerintem szükséges is témaindításkor, de igaz! Van egy képviselõ ismerõsöm, õ szokta mesélni, kik kérnek tõle bukkanót, hova és milyen indokkal.
2006-06-11 17:22 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
A régi hídra az Oskola utca felõl felkanyarodók keresztezik a Stefánia - Dóm tér kerékpárutat, ha ezt eddig nem vetted észre (a fekvõrendõr ellenére sem), az elég nagy baj.
A többire nem tudok konkrétumot írni, de elhiheted, hogy a fórumnyitó, hangulatkeltõ hozzászólásoddal ellentétben nem mindig ok nélkül létesítenek fekvõrendõrt, mert ha mindenki szép lassan menne és csak akkor menne arra, ha célforgalomban van dolga, akkor nem akarna senki fekvõrendõrt az utcájára!
Most nincs sok idõm, úh. csak röviden: Zsitva sor, Ipoly sor, Csongrádi sgt. szervízútja, Madártelep egyes részei, Wallish Kálmán u. Ugyan mi érelme volt ezeket (bocsánat a kif.-ért) elbaszni?! A Garam u-ban laktam 17 évig, ismerem az ottani viszonyokat, most újszegedi vagyok, az itteni viszonyokat is ismerem. Ami a hidat illeti, egy jó kerékpárút van ott (azon a bizonyos részen jó), tehát nincs kit motorháztetõre lapátolni.
2006-06-07 21:07 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-06-06 22:45)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
mikajani:
Eddig azért nem válaszoltam, mert úgy gondoltam, hogy hallgatás=beleegyezés; de talán csak jobb lesz, ha leírom: elfogadom, a júni vége tökéletes.
Oké, majd jelentkezem, ha már van konkrét javaslatom az idõpontra.
mikajani:
De, ha már írok, vissza az eredeti témához: a fekvõrendõr egy balkáni módszer, mely nem is képes a neki szánt funkciót betölteni (ti. a forgalomlassítást), mert csak olyan helyre teszik (tehetik), ahol amúgy is lassan hjt mindenki. Pl. ki akarna rally-fordulattal rákanyarodni a hídra?! Vagy 60-nal menni egy lakóövezetben, ahol 40 m után lassítania kell?!
A Roosevelt téren nem kell rally-tempó ahhoz, hogy a melletted párhuzamosan érkezõ kerékpárost föllapátold a motorháztetõre, éppenhogy nagyon le kell lassítani, mert baromi rossz a láthatóság. Fekvõrendõr nélkül ennél jóval gyorsabban is bevehetõ lenne a kanyar!
Ami a lakóövezetet illeti, elég sokan akarnak, a már emlegetett Körtöltés utcánál a lezárások elõtt valami 50 fölötti volt a mérések alapján az áthaladók átlagsebessége, hogy miért hajtottak így, azt ne tõlem kérdezd.
Eddig azért nem válaszoltam, mert úgy gondoltam, hogy hallgatás=beleegyezés; de talán csak jobb lesz, ha leírom: elfogadom, a júni vége tökéletes.
De, ha már írok, vissza az eredeti témához: a fekvõrendõr egy balkáni módszer, mely nem is képes a neki szánt funkciót betölteni (ti. a forgalomlassítást), mert csak olyan helyre teszik (tehetik), ahol amúgy is lassan hjt mindenki. Pl. ki akarna rally-fordulattal rákanyarodni a hídra?! Vagy 60-nal menni egy lakóövezetben, ahol 40 m után lassítania kell?!
2006-06-06 00:49 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-26 20:45)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Akkor ezt az elvet hogy valósítanád meg a franciahögyi probléma megoldásában?
Nagyjából úgy, hogy csak az egyik sugárút felõl engednék forgalmat, a körutakról meg csak kifelé engednék fordulni. A befelé menet így csak a sugárutakon volna lehetséges. Így vezetgetik a vizet is, ahol egyenletes eloszlást akarnak.
Ezt légyszi' fogalmazd meg máshogy, mer' egy szót se értek belõle, többszöri elolvasás után sem...
A megoldandó helyzet röviden: a Kossuth - Nagykörút - Csongrádi - Rókusi által határolt területen keresztülvezetõ Körtöltés utca - Makkoserdõ sor/Jakab Lajos utcákon igen sok autós hajt(ott) keresztül, azzal az indokkal, hogy a határoló gyûjtõutak zsúfoltak, lassúak, sok a lámpa.
senkise0: Az nem lett tisztázva, hogy ki a gyõztes?! Az, aki kevesebb fekvõrendõrt ilyeszt el, vagy az, aki többet? Esetleg aki megússza ép bõrrel és a feneke sem lesz kék?
A kolléga azt írta: aki több úthibát kikerül
Amit valóban végképp nehéz megszámolni, egyszerûbb úgy mondani, hogy az veszít, aki több úthibába megy bele. Meg ha egészen korrektek akarunk lenni, akkor ugyanott kell mennünk, hogy ugyanazokkal az úthibákkal találkozzunk (tehát nem egymás mellett, hanem egymás mögött, de nem közvetlenül, mert akkor a hátul haladó az elõtte menõ mozgásából már elõre következtethet a kátyúra), szóval az egész eredmény kicsit bizonytalan és tájékoztató jellegû lesz csak, de már csak a buli kedvéért is megéri.
Mikajani: ugye nem baj, ha csak június vége környékére vállalom a versenyt? Nekem is van pár vizsgám (a munka mellett) a következõ hónapban... Elõreláthatóan szombat estére gondolok, a napforduló közelsége miatt feltehetõen este 10-nél hamarabb nem kezdhetjük, hisz már most is, amikor ezt írom, még távol van a teljes sötétség, és a nappalok még hetekig csak hosszabbodnak.
Az nem lett tisztázva, hogy ki a gyõztes?! Az, aki kevesebb fekvõrendõrt ilyeszt el, vagy az, aki többet? Esetleg aki megússza ép bõrrel és a feneke sem lesz kék?