"Szegedet becsapták! Döbbenetes információk az M5-ösrõl
A város beláthatatlan ideig fog szenvedni a tranzitforgalomtól, miközben az M5-ös autópályát ésszerûtlenül drágán építheti meg a nemzetközi tulajdonosokból álló konzorcium – derül ki a Népszabadság augusztus 25-ei számából.
A cikk, amelyet a lap közismerten MSZP közeli szegedi munkatársa, Tanács István jegyez, egyebek közt a következõket tartalmazza: Ismeretes, hogy 2005 végére eléri Szegedet az M5-ös autópálya. Ám az M5-ös azt követõen egy ideig - talán egy, talán több évig - nem épül tovább a röszkei határállomásig. Jelenleg annyi biztos, hogy az elkészülõ szakasz végpontja Kiskundorozsma mellett, az úgynevezett északi csomóponton lesz. Ám, ha nem épül elkerülõ út, akkor a sztráda forgalma egy ideig ugyanúgy keresztülhaladni kényszerül a városon, ahogyan a jelenlegi 5-ös úté.
Ez magyarra lefordítva a következõket jelenti: Szegeden semmi sem fog javulni az M5-ös átadásának következtében..." http://www.gondola.hu/cikk.php?szal=37641
2004-08-26 06:34 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Attól, hogy megsérti valaki(k)nek a személyiségi jogait még igaz amit leír. Lásd pl. leutóbb Veklert. Verte a feleségét? Verte. Felvette a lóvét? Fel. Kisemmizte a gyerekeit? Ki.
Mi az igazság az M5-ös autópálya kivásárlásával kapcsolatban? 2004-08-23 15:34
A mai napon ülésezett az M5-ös autópálya kivásárlását és továbbépítésének körülményeit vizsgáló bizottság. Fónagy János, a bizottság elnöke hétfõi sajtótájékoztatóján elmondta, az elmúlt öt hónapban a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a kötelezõ együttmûködési kötelezettségének nem tett eleget, s mindent elkövetett annak érdekében, hogy az ügy részletei ne kerüljenek nyilvánosságra, és a bizottság ne tudjon érdemi munkát végezni.
Fónagy János beszámolt arról, hogy a vizsgálóbizottság a nyár folyamán is ülésezett, és eddig az 1994 és 2003 közötti idõszakot tekintette át. Már a kezdeteknél kértük a gazdasági és közlekedési minisztert, hogy a kérdések tisztázásához szükséges dokumentumokat bocsássa a bizottság rendelkezésére. A miniszter több esetben is ígéretet tett arra, hogy az M5-ös autópálya kivásárlásával kapcsolatos iratokat a szerzõdések megkötésének pillanatában rendelkezésre bocsátja, és nyilvánosságra hozza. Azóta négy hónap telt el, de a dokumentumok nyilvánosságra hozatala még mindig nem történt meg - mondta Fónagy János. A képviselõ elmondta, hogy a bizottsági munka kezdetén a minisztérium összeállított egy "szolgálati titok" minõsítésû összefoglaló jelentést, amely a minisztérium döntéseinek indoklását tartalmazza. A jelentés melléklete felsorolja azokat a legfontosabb dokumentumokat, amelyek az ügylet részleteit tartalmazzák. Amikor kértük, hogy küldjék meg számunkra ezeket a dokumentumokat is, arra hivatkoztak, hogy ezek titkosítva vannak - mondta Fónagy János. Elmondása szerint, ekkor kezdeményezték, hogy a minisztérium tegye lehetõvé a titokgazdák számára, hogy a szolgálati titkot feloldhassák, és a vizsgálóbizottság számára megküldhessék az iratokat, de a mai napig a bizottság a mintegy 130 dokumentumból négyet kapott meg. Fónagy János kijelentette, az eltelt öt hónap folyamán a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a kötelezõ együttmûködési kötelezettségének nem tett eleget, s mindent elkövetett annak érdekében, hogy az ügy részletei ne kerüljenek nyilvánosságra, és a bizottság ne tudjon érdemi munkát végezni. Emlékeztetett, hogy az autópálya-építés ügye mára kormányválságot generált, aminek érdekessége, hogy a gazdasági és közlekedési miniszter helyett a miniszterelnök bukott bele az ügybe. Bízunk benne, hogy a miniszter úr végre hajlandó lesz a bizottság rendelkezésére bocsátani azokat a dokumentumokat, amelyekre saját állítása szerint azt a szakmai véleményt alapozták, amely az alapvetõ nemzeti érdekeket feladva mindenben az ellenérdekû fél akaratát fogadta el - tette hozzá a képviselõ. fideszfrakcio.hu http://www.fideszfrakcio.hu/index.php?CikkID=26480
Vajon mik lehetnek azokban a titkos szerzõdésekben?
2004-08-24 01:11 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!