Programajánló
Szeptember 2020
H K S C P S V
311 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Ebben a hónapban
A témakörből


Kevesebb, de kritikus tömeg
Kerékpárút... hálózat?
Critical Mass Szegeden
Critical Mass 2006 Szeged
Szegedi séta
Gurulj kerekeken Szegeden: görkorcsolya, gördeszka
Utolsó 7 beszólás


Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
Magántanár
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllőn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelőit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerős ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi műsorán
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Jelenlévők
Belépettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
Iranyito
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkőzései
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
Néhány további témakör
Közlekedés: Motorizált
Közlekedés: Önerős
Kultúra: Zene
Kultúra: Számítógép
Kultúra: Újságok
Kultúra: Kultúra még
Jól-lét: Intim zóna
Jól-lét: Jól-lét még
Privát: Pick Szeged zárt fórum
Privát: Információ
FÓRUM FÓRUM

Kezdőoldal | Szálkövetett nézet | Súgó
Keresés:
Aktív témák az utolsó
a legutolsó hozzászólásokat az íróasztalra teheti - a legutolsó hozzászólásokat az íróasztalra teheti
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
Közlekedés Önerős Kerékpárút... hálózat?
|< Kezdő < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >|
Szerző Hozzászólás
ifj. Nagy Gábor
Kösz a megfigyelést, a napközbenit meg tudom erősíteni, a reggelit a jövő héttől lesz alkalmam tanulmányozni.
2005-07-17 00:10 (Előzmény: messzegedi, 2005-07-16 10:53)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
mogorva
Egyébként nem értem, azt sem, hogy a biciklist megálítja a rend zord őre, de az autóst, aki a bicikliúton parkol, miért nem büntetik meg hogy kizöldül?


És a gyalogosokat mért nem lehet ledózerolni a bicikliutakról?


És a szemetes konténereket miért notorikusan a bicikliútra bírják csak rá******ni?

Asszem kedves biciklistársak, sz@rnak ránk.
2005-07-16 21:53 (Előzmény nélküli.)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
mogorva
Üdv mindenkinek!

A régi hídon nagyon jó a bicikliút, csak néha kisebb döccenéssel és nagyobb anyázássak jár a bicikliúton (emlékeim szerint szabálytalanul) flangáló gyalogosok keülgetése- elütés nélkül...
de a rókusi körúton már nem ennyire rózsás a helyzet, vékony gumival rendelkező biciklis pedig akkor menjen rá, ha mindenképpen felnit akar cserélni... Mert a kíváló minőségű bicikliút szétveri. De felhozhattam volna akár a József Attila, akár a Petőfi Sándor sugárút bicikliútjait is... Van ahol nem lehet rajta menni, mert még egy enduro motorral is nyak és lengéscsillapító törő az útburkolat.
De a CORA-ba is csak egyszer mentem ki biciklivel... majd mielőtt kiértem, defekt miatt ahejett, hogy a bicikli vitt volna engem, nekem kellett vinni a biciklimet... Mert van sok-sok bicikliút szegeden, de sajnos csak egyik-másik jól járható, azt pedig ne is emlegessük, hogy a mélyen tisztelt gyalogosok rendszeresen nézik sétálóutcának a bicikliutat... Amikor meg merek nekik szólni, többnyire k.annyázásig fajul a "társalgás" , ugyanis én mint biciklis fogjam be, mert agyon leszek verve, meg a jó anyámat, meg mit képzelek én magamról, meg ő ott megy ahol akar. Mondtam akkor menj. és visszafordultam messzebbről, és olyan 30-as tempóval lassítás nélkül belegázoltam a mélyen tisztelt gyalogosba és a lelkivilágába. Majd sajnálkozni kezdtem, és rendőrt hívtam.
A rendőr meg elhajtotta a gyalogot a fenébe, mert nem a járdán ment. én meg szemből mentem neki, tehát láthatott...
Így járt. A barom.
De mi lenne, ha az összes biciklis addig közlekedne padlógázzal a járdákon, amíg a gyalogosok el nem takarodnak az összes bicikliútról?
2005-07-16 21:48 (Előzmény nélküli.)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
messzegedi
kerékpárút a régi hídon:

szia gábor,
a napokban még a szegedi hídfő déli járdájának lezárása előtt, többször használtam a régi hidat így-úgy különböző napszakokban.

talán érdekelnek a tapasztalataim:

1. a reggeli órákban mindenki a helyén van gyalogos a déli járdán, bicajos odafelé mellette a kerékpárúton, visszafelé az északi járdán.

2. napközben pedig összekeveredik minden - egyedül az újszegedre menő kerékpárutat használják szabályosan, azon nincs se gyalogos, se visszairányú bicikliforgalom.

nekem erről a következő jut eszembe:

1. akinek "munkaeszköze" a híd az rendesen is használja.
2. aki csak hébe-hóba jár arra, az meg jóval lassabban tanul mint gondolták ...
messzegedi at http://
2005-07-16 10:53 (Előzmény nélküli.)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
kavics
http://www.szegedvaros.hu/szeti/param_start?Korzet =zold_2
2005-05-24 15:14 (Előzmény nélküli.)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
TZiky

ifj. Nagy Gábor írta::
Érdekes ez a táblázás. ...

Egyszer végigmentem mindkét irányban, aztán a hozzászólás megírása előtt kerültem arra, hogy a táblák és a szituk valósak legyenek.

A jóakaróim most felbujtónak fognak nevezni, de mindegy: valami kisforgalmú időben (szombat este vagy vasárnap) nyugodtan próbáld ki.

Annyira azért nem birizgál ez a kihívás... Írásod alapján a lámpákon sokat nem állítottak, a régi rend szerint megvolt ahogy írtad, annyit meg t'án csak nem öregedtem...

Üdv:
TZiky:-))
2005-05-17 23:19 (Előzmény: ifj. Nagy Gábor, 2005-05-12 22:24)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
ifj. Nagy Gábor
No, talán mégis újjáéled a fórum? Már-már olyan, mint a régi szép időkben.

TZiky írta::
Odaérek a Nagy Jenő utcához és ott megállok, merthogy "Állj, elsőbbségadás kötelező" tábla van. (...) A Károlyi utcánál szerencsém van, mert "csak" az "Elsőbbségadás kötelező" tábla vigyorog rám.


Érdekes ez a táblázás. A Nagy Jenőnél eredetileg csak "Elsőbbségadás kötelező" volt, aztán (talán egy-két baleset után, amik a híd felől érkező forgalom újdonsága miatt következtek be?) lecserélték stopra. A Károlyinál meg már régóta stoptábla van, de a kerékpársávnak csak elsőbbségi. Azaz a két védett út mindenhol stoptáblával van védve, kivéve a kerékpársávot az egyiknél. De vajon miért, és miért pont ott?

TZiky írta::
A Kiskörút ehhez képest maximum 2 lámpával fogna meg. Terveztem: Kipróbálom a Kossuth L. lámpájától indulva átérnék-e a Kiskörúton egy zöldhullámon, de aztán láttam a "Kerékpárral behajtani tilos" táblát, így ez elmaradt. ( Szerintem menne. )


A jóakaróim most felbujtónak fognak nevezni, de mindegy: valami kisforgalmú időben (szombat este vagy vasárnap) nyugodtan próbáld ki. Az Anna-kút felől, ha a zöld elején indulok, a Méreynél még éppen át lehet érni, a Centrumnál ér egy piros. Onnan már az összes további lámpán át lehet érni a következő zölddel. A Dugonics tér felől, a Kígyú utcánál zöldre induláskor a Kossuth Lajos sugárúti lámpáig lehet elérni.

Ezt havonta egynél többször nemigen csinálom, annyit még hozzá, hogy 30-35-tel már nemigen akadályozom az autókat, mert annál ők sem mennek ott gyorsabban. Csúcsidőben pedig még annyival sem...
2005-05-12 22:24 (Előzmény: TZiky, 2005-05-11 22:34)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
TZiky

ifj. Nagy Gábor írta::


Az első lépés: Kijelölik az elkerülő kerékpárutakat ( rosszabb, mint volt mert a főúton legalább a kerékpárosnak van elsőbbsége ).
A második lépés: Kitiltják a főútról a kerékpárosokat - mondván, hogy a szomszédos utcában ott a kerékpárút.


A kiskörúton pontosan ez történt...


"Hogyan tüntessük el a kerékpárosokat a forgalmas utakról, hogy még több autós hajthasson rajta kevesebb zavartatással, és a kerékpárosok se érezzék, hogy most velük ki lesz #@#@# (tolva)?" feladat legmagasabb pontszámot elért megoldását "élvezhetjük". Pluszpontot érdemel annak elhintése, hogy mennyivel bizonságosabb most a kerékpárosoknak.

Üdv:
TZiky:-))
2005-05-11 22:50 (Előzmény: ifj. Nagy Gábor, 2005-05-11 11:56)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
TZiky

ist írta::
ist írta::
1. Nem lehet megoldani, hogy a kerékpárútnak legyen elsőbbsége. Jelenleg pedig ez megoldott.

Pl. a Feketesas utcában sikerült. (Leszámítva a sokkal forgalmasabb Attila utcai kereszteződést, ahol érthető.)

Ezt nagyon másként látom...
A Feketesas utcán a Dugó tér felől: A Kölcsey utcától a Kígyó utcáig csak a parkoló autókra kell figyelnem, hátha valamelyik nem vesz észre. Bátran nekivágok a kijelölt kerékpársávnak, alig néhány autó parkol rajta. Odaérek a Nagy Jenő utcához és ott megállok, merthogy "Állj, elsőbbségadás kötelező" tábla van. A kerékpársávon továbbhajtva a ráparkoló autókat a kijelölt kerékpársávról lehajtva forgalommal szemben kikerülöm, majd visszahajtok a kerékpársávba. ( Vagy leszállok, felmegyek a járdára, kikerülöm, vissza a kerékpársávba. ) A Károlyi utcánál szerencsém van, mert "csak" az "Elsőbbségadás kötelező" tábla vigyorog rám. A Kossuth L. sgt. "Elsőbbségadás kötelező" táblájánál elmerenghetek a hogyan tovább-on, ha a kerékpározást akadályozó tárgyakat ( pl: építési terület, szemetes, parkoló autó ) sikeresen kikerültem a két saroknyi távolságon.

A másik irány érdekesebb: Valahogy rákeveredek a Kossuth L-ről. A parkoló autók a Károlyi utcáig - a nagyívű balkanyar a Kossuthról a villamossíneken át már - sima rutinfeladat. Aztán ott az "Állj, elsőbbségadás kötelező" tábla. Megint parkoló autók - hát persze, hogy most kezd kitolatni, hát siet csórókám -, aztán megint egy "Állj, elsőbbségadás kötelező" tábla. A Kígyó utcánál a forgalommal szembemenő kerékpárút viszontagságai hasonlóak, mint az ellenkező irány másik végén, megtoldva a Kölcsey utcával, hogy "Vajon észrevesz-e időben és megadja-e az elsőbbséget a Kiskörútról lekanyarodott autós?"

A Kiskörút ehhez képest maximum 2 lámpával fogna meg. Terveztem: Kipróbálom a Kossuth L. lámpájától indulva átérnék-e a Kiskörúton egy zöldhullámon, de aztán láttam a "Kerékpárral behajtani tilos" táblát, így ez elmaradt. ( Szerintem menne. )

2. A forgalmasabb úton lévő üzleteket kerékpárral megközelíteni nehézkes. ( Mivel ha ott van a mellette lévő utcában a kerékpárút, akkor a forgalmas útról nagy valószínűséggel kitiltják a kerékpárost.)

Ahogyan az okos autós sem a távolságban legrövidebb utat választja úticélja eléréséhez, a bicajos is hamar rászokna arra, hogy a főúttal párhuzamos mellékutcán
1. gyorsan,

Brüsszeli krt. vs. Lengyel u. A Lengyel utcát egyenrangú utak keresztezik, tehát jobbkézszabály, azaz minden sarkon lassítás. Vagy: Hétvezér utcától a Kálvária sugárútig vs. Vadász - Török - Jósika u. A körúton lámpák, a mellékúton "Elsőbbségadás kötelező", "Állj, elsőbbségadás kötelező" táblák. És a lámpából van kevesebb! Az nem gyorsít, ha minden sarkon lassítok, ahol kell ott meg is állok...

2. biztonságosan,

Persze, ha a szembejövő sávban parkoló autót éppen nem az ottjártamkor kerülik ki 4 keréken, engem levegőnek nézve.

3. a gyalogosok kerülgetése nélkül

Kerülgethetek helyette változó távolsággal "elszórt" parkoló autókat.

egy utcasarknyira megközelítheti az úticélját. Ezekért az előnyökért szerintem érdemes 100 m-t kerülni, s a forgalmas út járdáján gyalogolni 20 m-t.

Menjek többet, lassabban és még gyalogoljak is.

Üdv:
TZiky:-))
2005-05-11 22:34 (Előzmény: ist, 2005-05-11 10:07)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
ifj. Nagy Gábor
A témát igen részletesen tárgyaltuk a következő hozzászólástól kezdve:

pasinszki 2003-12-08 09:35

(Ez pillanatnyilag 50-es megjelenítést alkalmazva a 13. lapon található.)

Kicsivel később akadtam rá TZiky kolléga váteszi írására:

Az első lépés: Kijelölik az elkerülő kerékpárutakat ( rosszabb, mint volt mert a főúton legalább a kerékpárosnak van elsőbbsége ).
A második lépés: Kitiltják a főútról a kerékpárosokat - mondván, hogy a szomszédos utcában ott a kerékpárút.


A kiskörúton pontosan ez történt...
2005-05-11 11:56 (Előzmény: ist, 2005-05-11 10:07)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
|< Kezdő < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >|
Közlekedés Önerős Kerékpárút... hálózat?



Webradio.hu - Szegedi, országos és sport hírek a nap 24 órájában!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player