Programajánló
M�rcius 2024
H K S C P S V
262728291 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Ebben a h�napban
A témakörbõl


Kevesebb, de kritikus tömeg
Kerékpárút... hálózat?
Critical Mass Szegeden
Critical Mass 2006 Szeged
Szegedi séta
Gurulj kerekeken Szegeden: görkorcsolya, gördeszka
Utolsó 7 beszólás


Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Magántanár
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Jelenlévõk
Bel�pettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkõzései
(ön)kormányzat
Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
N�h�ny tov�bbi t�mak�r
Közlekedés: Motorizált
Közlekedés: Önerõs
Közlekedés: Közlekedés még
Kultúra: Zene
Kultúra: Számítógép
Kultúra: Kultúra még
Jól-lét: Intim zóna
Jól-lét: Orvoslás
Jól-lét: Jól-lét még
Privát: Pick Szeged zárt fórum
F�RUM FRUM

Kezd�oldal | Sz�lk�vetett n�zet | S�g�
Keres�s:
Akt�v t�m�k az utols�
a legutols hozzszlsokat az rasztalra teheti - a legutols� hozz�sz�l�sokat az �r�asztalra teheti
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Közlekedés Önerõs Kerékpárút... hálózat?
|< Kezd� < El�z� 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 K�vetkez� > Utols� >|
Szerz� Hozz�sz�l�s
Székely László
Levelem Lantos Péter közlekedési referensnek:

Péter,

A 80758/2004. számú beterjesztés kapcsán van pár megjegyzésem:

Azt írja, hogy
"A Belvárosi híd – Mikszáth K. utca összeköttetésre két változatot vizsgáltak a tervezõk:
Felmerült a Vár utcán és a Széchenyi tér évtizedek óta csak gyalogosok által használt széles keresztsétányán való átvezetés is. A téren sétálókat jelenleg is veszélyeztetik szabálytalanul, néha száguldozva haladó kerékpárosok. Hiába jelölnénk ki a széles sétányon a kerékpárosok helyét, sávját, a széles burkolat miatt ez a „sávba szorítás” eredménytelen lenne. A város több pontján is - jogosan - igen negatív a többnyire helyhiány miatt kialakított, közösen vezetett gyalog-kerékpárutak megítélése. Mindezért került elvetésre ez a változat."

A sávba szorítást mi sem javasoltuk, hanem az október elején eljuttatott petíciónkban(http://www.csemete.com/__dokumentum ok/emh-kutatas-es-felmeres-screen.pdf ) is részletezett vegyes zónás átvezetést látjuk a legmegfelelõbb megoldásnak. Erre a modellre már Kecskemét és Hódmezõvásárhely városokban is áttértek. Ott minden probléma nélkül évek óta jól mûködik a rendszer a fõterek sétányain.

Bizonyítást kérünk arra, hogy a sétányon kerékpárosok száguldoznak! Ez egyszerûen valótlan állítás! És azért mert VALAKI NÉHA száguldozik, ne építsünk mondjuk utakat se? A száguldozó autósok évente hány ember halálát okozzák? És a száguldozó kerékpárosok évente hány ember halálát okozzák? Számokat kérünk, hogy eddig hány balesetet okoztak a kerékpárosok a Széchenyi tér sétányain! Ha "a város több pontján is - jogosan - igen negatív a többnyire helyhiány miatt kialakított, közösen vezetett gyalog-kerékpárutak megítélése", akkor a Deák F. utca Oskola utcai szakaszon nem lesz negatív a közösen vezetett gyalog-kerékpárút megítélése?

Hogyan képzelik el a tervezõk a sávos kerékpárút és a kétirányú kerékpárút összekapcsolását a Centrum áruház sarkánál?

A több ponton is ellentmondásokba ütközõ indoklás nem támasztja alá az elsõ verzió elvetését. Végül pedig az idézett indoklás nem tér ki a kerékpárral közlekedõk szempontjaira, csak a gyalogosok érdekeit tartja szem elõtt. A kerékpárosok szempontjai:

A kerékpárosok sávba terelése frekventált tömegközlekedési útvonalakon és azok megállóin keresztül kerülendõ, mert 1. mozgó nagy jármûvek közelsége a kerékpáros biztonságérzetét jelentõsen rontja 2. a buszok és trolik elõzése a megállók környékén igen veszélyes mûvelet 3. a buszok kipufogógázai, melyek mérgezõ vegyületeket is tartalmaznak azok megelõzésekor közvetlenül jutnak be a kerékpáros tüdejébe 4. az elõzés elvetése esetén a kerékpárost feleslegesen akadályoztatja az utascserére váró busz vagy troli. 5. További felesleges várakoztató tényezõ a posta sarkánál lévõ jelzõlámpás csomópont.

Ezeket a szempontokat kivétel nélkül elhanyagolták a tevezõk az elsõ verzió elvetésekor. Kérjük ezen szempontok figyelembe vételét és az alternatívák ismételt mérlegelését!

Székely László

Székely László at http://
2004-10-26 13:22 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Dovi

http://www.szegedvaros.hu/index2.php?oldal=knapire nd&nyelv=hu&rovid=0&cikkszam=318&tipus=egyenicikk
Üdv: Dovi
2004-10-26 12:06 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Vandor

És Nagy Sándor?
2004-10-26 08:18 (El�zm�ny: Székely László, 2004-10-25 16:59)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
Úgy tudom, neki a fõfeladata a kiskörút volt az elmúlt idõszakban. Az most már ugye hivatalosan is át lett adva, remélhetõleg néhány hozzászólás erejéig most már lesz majd ideje visszatérni közénk.

----------

A helyszükséglethez még egyet: ha a kocsik 50-nel mennek, akkor a követési távolság azért ott is meg kell, hogy legyen, akkor már a 20-szal menõ kerékpárok nyerõbbek a hely szempontjából.

Ha meg a kocsik közel vannak egymáshoz, akkor lassabban mennek, nem használják ki a sebességet és azért kisebb a "hatásfokuk".

----------

Ami egy érdekes kérdés lenne: mennyibe kerül egy meglévõ belvárosi ház alágarázsosítása és ez hány parkolóhelyet jelent.

Aztán meg lehet nézni, hogy ebbõl a pénzbõl hány trolit/buszt/villamost lehetne venni, hány km villamospályát lehetne felújítani és ezek arányaiban mennyivel több ember közlekedését könnyítenék meg.

A máodik bekezdés árainak egy részét (legalább hozzávetõlegesen) tudom. Az elsõt nem.
2004-10-25 23:20 (El�zm�ny: Székely László, 2004-10-25 16:59)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Székely László
Vincze Tibi hivatalból nem válaszolhat már, vagy csak megbántottuk?
Székely László at http://
2004-10-25 16:59 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
Azt se ártana megnézni, hogy reggel pl. az Oskola-régihíd keresztezõdésben hány kerékpáros fér el a piros lámpa elõtt és hogy hány autós.

Elõbbiek biztos mind átérnek a zöldön...
2004-10-25 15:27 (El�zm�ny: Varga, 2004-10-25 11:46)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Varga


Miért, mi van ott?

Amúgy valamki említette, hogy a kerékpárosok milyen kis helyen elférnek. Ugyan. Nézzétek meg, hogy mekkora terület kell 5 kerékpárosnak és mekkora helyet foglal egy autó, amiben 5-en ülnek. (Bár aláírom, jellemzõen 1-2 ember ül egy autóban a városi forgalomban). A kerékpárosok által elfoglalt területet úgy számoljátok ki, hogy 15-25 Km/h-val haladnak, szabályosan, egymást követve, megfelelõ távolságot tartva. Szvsz 5 kerékpáros elfoglal így 15-20 métert is.

Varga
2004-10-25 11:46 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Székely László
Dugó tér 11?
Székely László at http://
2004-10-23 13:56 (El�zm�ny: Vandor, 2004-10-23 09:24)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Székely László
Dugó tér 11?
Székely László at http://
2004-10-23 13:48 (El�zm�ny: Vandor, 2004-10-23 09:24)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Székely László
+néztem. Nem csalódtam. Ugyanolyan szar kerékpértartók, mint mindenütt: ha beleteszed a kerekedet, mire kizárod, nyolcas lesz benne. Én ilyen tartókba soha nem rakom bele a kerekemet.
Székely László at http://
2004-10-23 13:46 (El�zm�ny: Vandor, 2004-10-23 09:24)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
|< Kezd� < El�z� 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 K�vetkez� > Utols� >|
Közlekedés Önerõs Kerékpárút... hálózat?



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player