Bocs, de ez nem az én kérdésem volt, hanem mások kérdése. A válasz pedig az volt, hogy a KRESZ szerint egyértelmû a csomópontban, hogy mit kell csinálni. Az, hogy ezt egyesek nem szeretik, vagy nem tartják be, az más kérdés. De erre javasoltam az információs térképet.
Jó az összevetés a hídi kerékpárúttal. Szerintem forgalomtechnikailag mindkét helyen ez a szükséges és elégséges (az adott pénzügyi kondiciók mellett, mert ugye másra sincs pénz) beavatkozás. Ezen túl már verdessük a jogszabálymódosítások, a marketing és pszihológia területét, amely azért mégsem alapvetõen a forgalomtechnikusok dolga. Ezek a szerencsétlenek abból fõznek ami van. Nem feltételezik, nem feltételezhetik, hogy féléves próbaidõ, narancssárga táblák, lakossági fórumok, szórólapok és újságcikkek után általában nem ismerik a forgalmi rendet az emberek ezen a területen, amit én nem is hiszek.
kozlekedo
2004-02-19 10:20 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-02-18 18:46)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
"Nem lehet eltérni a KRESZ-tõl" "Persze a KRESZ módosítás után már mûködne a dolog."
Természetesen én is csak KRESZ-módosítással tartanám elképzelhetõnek a dolgot.
"- Hol van ez leírva, hogy így kell csinálni ezt a zónát és az autós a használatát honnan ismerje? Ezt nem régiben elemezgettük és kiderült, hogy ez nem helyi ötletroham alapján, hanem elõírások szerint történt, ez is megszünt!?"
A kérdésed második részére nem adtál választ!
"Akkor csináljunk vele valamit, mert az autósók nem tartják be a szabályokat! Ez igaz, de ezzel a megközelítéssel végtelenségig lehetne a figyelemfelhívást fokozni."
Ennyi erõvel a régi hídon is fölösleges a kerékpársáv, hiszen anélkül is kikerülték korábban a kerékpárosokat, nem?
Azért nem, mert úgyse olvasnád el, hiszen ha elolvasnád a hozzászólásaimat, akkor bizonyára észrevetted volna, hogy feltettem neked egy kérdést és azóta kétszer is felhívtam rá a figyelmedet.
Tulajdonképpen én is ezt szerettem volna kérdezni. Most mi a probléma?
Átfutottam magamban a zónákkal kapcsolatos ellenérveket idõrendben:
- Ki találta ki ezt a baromságot (évekkel ez elõtt)? Miután a rendszer Európában már elterjedt és Magyarországon is, akkor jött a következõ érv.
- Kinek jó ez, mert nekem nem. Miután a helybéliek akik talán élvezik a forgalom csendesülését nem tiltakoztak, mindig csak azok akik a rövidebb utat keresték a lakóterületen, ez is elhalt.
- Hol van ez leírva, hogy így kell csinálni ezt a zónát és az autós a használatát honnan ismerje? Ezt nem régiben elemezgettük és kiderült, hogy ez nem helyi ötletroham alapján, hanem elõírások szerint történt, ez is megszünt!?
- Akkor csináljunk vele valamit, mert az autósók nem tartják be a szabályokat! Ez igaz, de ezzel a megközelítéssel végtelenségig lehetne a figyelemfelhívást fokozni. Az autósok azt nem tartják be amit nem akarnak. Ne mondja nekem senki, hogy ha valaki nem lát elsõbbségi táblát az nem bizonytalanodik el. Vagy nem érdekli, vagy megszokásból vezet. Ez utóbbi miatt javaslom az önkormányzatnak egy olyan közlekedési tájékoztató térképet közreadni, ahol a legfontosabb forgalmi változások és adottságok kerülnének ábrázolásra. Pl.: zöldhullámok, parkoló zónák, 30-as zónák, egyirányúsítások, körforgalmak, kerékpáros nyomvonalak, gyalogos útvonalak, kerékpártárolók stb. Még ezek után is biztos lesz olyan, aki rácsodálkozik egy zónára.
Õszintén nem értem, mi a problémád a 30-as zónákkal. Te is tudod, hogy kell ott közlekedni, mik a szabályok, és hogy mettõl-meddig tart egy-egy ilyen övezet. Te is tudod, hogy kinek kell elsõbbséget adni és kinek nem, hogy mennyivel mehetsz. Vagy most jogászkodni akarsz?
Derzett
2004-02-18 11:09 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Teljesen logikus és jó ötlet az, hogy a zóna tábla alá kerüljön a csomóponti szabályozásra vonatkozó jelzés. A gond ott, van hogy a táblák kialakítása és elhelyezése nem magán (Akár jó is lehet !)ötleteken múlik. E téren nagyon kicsi a mozgástere az út üzemeltetõjének. Nem lehet eltérni a KRESZ-tõl és a 20/1984-es KPM rendelettõl ( Ha jól emlékszem!). Mert mit fog akkor írni a neten a gyõri autós, aki olyan táblát talál szegeden, ami nem elfogadott a KRESZ-ben? A zóna tábla alá rakott egyenrengú útkeresztezõdés (nem is lehet kirakni, mert csomópont után minek)tábla nem jelenti azt, hogy az egész zónában ez érvényes. Tehát olyan bizonytalanság lenne, mint jelenleg, ami mégis csak szabályos helyzet. Persze a KRESZ módosítás után már mûködne a dolog. A szigor érzékeltetésére (Jogos szigor!!) egy példa. Az út mentén még olyan KRESZ táblát sem lehet elhelyezni (reklám, utirány jelzõ), amely szinében, formájában, jelzésében hasonlít bármely KRESZ táblához, mert az megtévesztheti az autóst. De úgy látom mégis csak az a probléma, hogy tábla nélkül biztonytalan az autós. Pedig 30 km/óra mellett volna idõ eldönteni, hogy mit is kell tenni. Ez a bizonytalanság adott esetben a forgalomcsendesítést is jelenti. Persze mást is jelent, amikor valamelyik helyi vagány átszáguld a csomóponton. Megjegyzem, hogy a táblák hatékonysága elég rossz, hiszen, ha mindenki betartaná õket, bizos csökkenne a balesetek száma. De ez nem így van.
kozlekedo
2004-02-17 14:08 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-02-16 23:30)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
"A 30-as övezetek - mint a nevük mutatja - ÖVEZETEK."
A KRESZ (ha nem hiszed, olvasd el) csak azt írja a zónáról, hogy az ellenkezõ értelmû tábláig ennyivel lehet menni és semmit nem ír a keresztezõdésekrõl!
"értelemszerûen a jobbkézszabály az irányadó"
Ez neked honnét ilyen egyértelmû? A kisujjadból szoptad ki, vagy ennyire jól ismered a 2/1999. (I.18.) KHVM rendelethez kiadott 1.sz. mellékletét csak úgy önszorgalomból?? Többeket kérdezgettem e-mailben az elsõbbségi viszonyokról egy egyszerû kérdéssel indítva, de senki nem válaszolta azt, hogy "ja és a 30-as zónában csak egyenrangú útkeresztezõdések vannak", még akkor sem, amikor már (anélkül, hogy kimondtam volna) egyértelmûen erre kérdeztem rá.
"Felesleges lenne minden keresztezõdésben ezeket a szabályokat megismételni, hiszen akkor a max. 30-as táblát is ki kellene tenni minden sarok után"
Olvasol is vagy csak írsz? Azt kifogásolom, hogy az övezet kezdete táblán miért nincs feltüntetve az "egyenrangú utak keresztezõdése" tábla is a sebességkorlátozó mellett.
"Nem értem, hogy ezen mi nem világos?"
Fuss neki még egyszer a fórumnak, ha továbbra sem érted, hátha megtalálod azt a kérdésemet is, amelyre már kétszer nem válaszoltál (2004. február 12., csütörtök 14:06:42).