Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
A témakörbõl


MDM RÁDIÓ
RE
Jogosítvánnyal,de tudatlanul...
Agyament közlekedés-átalakítás
Amit az autópálya építésrõl tudni kell
A "tõke" sebességet mérne
Becsey: M43 leghamarabb 2011-re
Utolsó 7 beszólás


Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Magántanár
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Jelenlévõk
Bel�pettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkõzései
(ön)kormányzat
Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
N�h�ny tov�bbi t�mak�r
Közlekedés: Önerõs
Közlekedés: Közlekedés még
Kultúra: Zene
Kultúra: Számítógép
Kultúra: Filmek
Kultúra: Újságok
Kultúra: Kultúra még
Jól-lét: Intim zóna
Jól-lét: Orvoslás
Privát: Pick Szeged zárt fórum
F�RUM FRUM

Kezd�oldal | Sz�lk�vetett n�zet | S�g�
Keres�s:
Akt�v t�m�k az utols�
a legutols hozzszlsokat az rasztalra teheti - a legutols� hozz�sz�l�sokat az �r�asztalra teheti
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Közlekedés Motorizált Agyament közlekedés-átalakítás
|< Kezd� < El�z� 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 K�vetkez� > Utols� >|
Szerz� Hozz�sz�l�s
MiKo
Tisztel Városfejlesztési Osztály!Minden levél így kezdodik az utóbbi idoben, olyan már ez a fórum, mint valami hivatalMinthogy minden nap a régi hídon vagyok kénytelen átvergodni autóval, egy életbol vett javaslattal szeretnék élni:A szegedi hídfoben, az Újszegedrol jövoket a jelzolámpánál a jobbra kanyarodó sávban el kellene engedni egyenesen IS, így nagy mértékben csökkenne a reggeli, de most már gyakorlatilag egész napos tumultus. Ez a sáv szinte mindig kihasználatlan, az egyenesen haladók nem zavarnának mást.
A fenti javaslatot nem én, hanem Mercedeszes és BMW-s autótulajdonosok alkalmazzák már most is, de így igen balesetveszélyes.
A változtatással a Széchenyi tér felé (egyenesen) haladók gyorsabban juthatnának elore, és nem növelnék a Victor H. utca felé fordulók sorát, a hídon pedig talán nem érnének a Sportcsarnokig az autók.
MiKo at http://
2000-12-19 17:28 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
V42 515
Tisztelt Városfejlesztési osztály!Számomra nagyon pozitív megjelenésük a fórumon! Amennyiben lehetséges, szeretnék választ kapni a Bakay Nándor utcai körforgalommal kapcsolatban feltett kérdésemre (trolivezeték).Más: az utóbbi idoben azt vettem észre, hogy Szegeden is kezd eldurvulni az autós közlekedés, kezdünk felzárkózni Budapesthez. Gondolom, minden autó tudja, hogy a Kelemen utcában a megállóban álló villamost tilos megelozni, mégis megteszik. MIért? Ha jól tudom, tervbe van véve, hogy az ellenkezo irányú villamosmegálló is átkerülne a Zrínyi utcából a Kelemen utcába, a járdát kiszélesítenék a villamos vágányokig, úgy, ahogy az a Kelemen utca FOTEX elotti szakaszán is megfigyelheto. Mikor kerül erre sor?A villamos elozésnél azonban vannak sokkal jobban bosszantó dolgok. Mostanában délután elég szép sor alakul ki a Somogyi utca (dugonics tér) - Tizsa Lajos krt. keresztezodésében a lámpánál, van, hogy a kocsisor a Kelemen utcáig ér. Lassítja az áthaladást, ha a lámpánál olyan autó áll, aki jobbra akar kanyarodni, meg kell várnia a gyalogosokat. Általában egy zöldön 6-7, de van, hogy csak 2-3 autó tud átmenni (átmegy több is, de azok már piroson). De kezd kialakulni egy új szokás is. Ha nincs benn a 3-as villamos, beállnak a megállóba a sínre, majd a zöldnél onnan startolnak a Kálvária sgt. irányába. Hol vannak ilyenkor a rendorök? Milyen megoldást lehet itt találni? A tervezett körforgalom mennyiben segítene?Van két olyan lámpás keresztezodés, ahol a balra kanyarodás csak a második-harmadik zöld jelzésre sikerül. Ilyen pl. a móravárosi körútról balra nagyívben Baja felé kanyarodni, vagy a Makkosházi körútról a József A. sgt-ra Algyo felé. Ezeken a helyeken nagyon rövid ideig van zöld és csak egy sávból lehet balra kanyarodni! Mi a véleményük? A móravárosi-Kálvária keresztezodésben én jobbra szoktam kanyarodni, majd a kórház elott (ahol lehet) megfordulok, így nyerek legaláb egy zöldnyit, de úgy gondolom, nem ez a legjobb megoldás.Üdvözlettel, V42 515Ui: a Dugonics téri átépítéshez szükséges forrást biztosító pályázat elbírálása hogy áll? Van eredmény?
V42 515 at http://
2000-12-19 13:13 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Városfejlesztési Osztály
Tisztelt Kurva Mérges!Pontatlanul írtam. Elnézést kérek. Információim szerint (Csong. Megy. Áll. Köz.kez. Kht.) személyi sérüléses baleset nem történt, a rendörség jelentésében nem szerepel. A csomópont átépítése elott pedig voltak ilyen balesetek. Az ellen pedig, hogy egy "tata" túl gyorsan közelít meg egy körforgalmi csomópontot nem igazán lehet mit tenni. A táblák kint vannak stb. Nincs olyan csomópont tipus, mely minden szabálytalan közlekedési formát ki tudna védeni. Személy szerint persze sajnálom ami történt. Ha részletesebben érdekli a kérdés, akkor kérem keresse meg a Csongrád Megyei Állami Közútkezelo Kht. fomérnökét.Tisztelettel: Körtvélyesi Csaba
osztályvezeto
Városfejlesztési Osztály at http://
2000-12-19 11:59 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Kurva Mérges Szegedi
"Az algyoi út bár országos út (Csongrád Megyei Állami Közútkezelo Kht.) egy-két dolgot mindenképpen hozzá kell fuznöm. A kérdéses keresztezodés a megye elso négy baleseti gócpontja között volt számon tartva. Ezért kellett beavatkoznia a szakembereknek. Azóta baleset nem történt."Bocsasson meg, nem az ellenkezes beszel belolem, de egy alkalommal en voltam az elso helyszinre erkezo orvos, amikor egy Wartburgos tata kidontotte a korforgalom melletti villanyoszlopot, mart tul gyorsan szaguldott be a korforgalomba ) Igaz, meghalni senki sem halt meg, de baleset volt
Kurva Mérges Szegedi at http://
2000-12-19 02:42 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Városfejlesztési Osztály
Tisztelt Fórum!
Elnézést a "próbáért", de kétszer nem vitte át a hálózat a másfél oldalas válaszomat, ezért kellett próbálkoznom.
Tisztelt Messzegedi!
A Rókusi krt. lényege lehet, hogy ez volt, de mára ennél árnyaltabb a kép. Jól mutatja a kérdés összetettségét a gyalogos-felüljáró kérdése. Évekkel ezelott a szakemberek is az Ön által leírtakra jutottak. Tehát ezért nem épül felüljáró Szegeden. Természetesen szívesen vesszük az ésszerubb megoldási javaslatokat.
Általában szeretném leírni a következoket:
Ma Szegeden és mondhatom a környékén is a közlekedési szakma legkorszerubb eredményeit alkalmazzák (Remélem nem okozok ezzel felháborodást.). Ezeket az eszközöket és módszereket olyan Magyarországnál jóval magasabb motorizációjú országokból vettük át, ahol több évtizedes próba elozte meg a teljes köru alkalmazást. Sajnos 10 évbe tellett Magyarországon a szakma egy részének, hogy igen sok munkával elfogadtassa a "józan paraszti ésszel" nem rendelkezo, hagyományt tisztelo szakma másik részével az új és már máshol bevált megoldásokat. Természetesen errol a lakosság nem tud, nem is kell tudnia, de néhány balul sikerült próbálkozás (pl. a Nagykörút szerpentinesítése) is ennek tudható be.
Az algyoi út bár országos út (Csongrád Megyei Állami Közútkezelo Kht.) egy-két dolgot mindenképpen hozzá kell fuznöm. A kérdéses keresztezodés a megye elso négy baleseti gócpontja között volt számon tartva. Ezért kellett beavatkoznia a szakembereknek. Azóta baleset nem történt. Azt hiszem ez magáért beszél. Ha úgy érzi, hogy lassítja a forgalmat a kör, akkor kérem, hogy mérje meg egyszer egy autópálya fizeto kapujánál mennyit kell várakozni és azt, hogy a körforgalmon mennyi ido alatt halad át. Természetesen lehetett volna más, a lakosság számára ismertebb megoldást készíteni, de a kör egyedül az a csomópont típus, amelyiknél a statisztikák szerint 30 %-ra esik le a belesetek száma és ezen belül 0 %-ra esik le a halálos balesetek száma. Ha okoz egyáltalán érzékelheto idoveszteséget is ez a csomópont, úgy gondolom, ennyit megér.
Még egy keveset a körökrol:
Tisztelt Holle Anyó!
Egész Anglia és Franciaország ezekkel a politikamentes csompontokkal vannak teleszórva. Igen sok festett van, sot festett kétsávos kör is van és jól muködik. Évente több ezret építenek belole. Az eloírások megengedik, hogy akár csak festéssel jelöljük a szigeteket. A nagyobb jármuveknek nem kell feltétlen megkerülniük a kört, ha nem tudják. Egy csomópont hatékonyságának csak egyik mércéje a szabályos közlekedés. Ezt meg lehet próbálni a Nagykörút-Kossuth L. sgt. keresztezodésében is lámpa nélkül. Minden
lehetoség megvan a szabályos közlekedésre, tábla hegyek irányítják, utasítják az autósokat, még sem megy a dolog rendesen és akkor jönnek a balesetek (Lásd a balesetekrol írt korábbi mondataimat!)
A színházi csomópont kapacitása kimerült. Javítani kellett rajta. Mindenki emlékszik, hogy mennyi autós álldogált idegesen a csomópontban várva a megváltó zöld lámpát. Egy ilyen környezetben ez nem megengedheto (park, sétálók stb.). Most 1-2 autónál több soha nem áll ott. A hídi és a színházi csomópont kapacitás-különbsége jól látszódik. A csúcsforgalomban a kör üres a lámpás sor pedig a színházig áll.
A Mátyás téri körforgalom:
A csomópont elott a Volán telepén igazoltuk, hogy akár a körpályán is meg tud fordulni egy csuklós busz. Ezt videón rögzítette a Közlekedési Felügyelet. Ezután került kiépítésre a csomópont. Természetesen a járható középszigetet használhatja a busz, de ezt megfelelo vérmérséklettel. Sajnos ez nekik nem sikerül mindig. Egyszer kihívtak az Ipoly sori körforgalomhoz azzal, hogy az új gumikat tönkre teszi a járható körsziget. A helyszínen az
egyenesen haladó buszos nem foglalkozva a 6-8 cm-re kiemelt szegéllyel, irányváltoztatás nélkül száguldott végig a csomóponton. A Volántól több észrevételt nem kaptunk erre a problémára.
A pozitív mintaként felhozott Csillag téri körforgalom csak bizonyos szakmai összefogással valósulhatott meg. Már kész voltak a jelzolámpás tervek, amikor sikerült elfogadtatni a kört. Egyébként az ország egyetlen kötöttpályás tömegközlekedéssel járt körforgalma. Ezeket a dolgokat azért írtam le, hogy látszódjon milyen relatív minden. Amit Szegeden elfogadnak (Csillag tér), az máshol botrányos, ami itthon botrányos azt más városokban, országokban elfogadják.
Érdekességként leírom, hogy az évek során milyen véleményeket kaptunk:
Csillag tér
- Belterületre nem lehet építeni.
- Kötöttpályás tömegközlekedést nem lehet belevezetni.
- Jó, jó, de túl gyors.
- Túl drága, lámpát harmad áron lehetne telepíteni.
- Sok helyen jó a kör, de itt nem.
Algyoi úti csomópont
- Lassít.
- Nagy forgalomban nem jó.
- Balesetveszélyes.
Mátyás tér
- Tömegközlekedéssel nem járható rendesen.
- A személyautókat nem kényszeríti kitérésre.
- Túl kicsi.
- Túl nagy.
- Szabálytalanul közlekednek az autósok, nem indexelnek rendesen.
- Minek a "homokbucka" a középre.
Színház melletti
- miért nincs kiépítve rendesen a középsziget, a festett középsziget nem
irányítja az autósokat
- Kis forgalmú csomópontban nem jó
- Vicc!
Hát elég vegyes a kép. Ez értheto is, hiszen ezek a lakosság számára új megoldások és eddig nem hallottak róla. Ráadásul néhány éven belül igen jelentos és gyors változások történnek, történtek a forgalom szervezésében, amihez a lakosság nem volt hozzászokva. Valóban a forgalomszervezés egyik lényege az állandóság.
Van egy elképzelés a "lakható város", ahol a közlekedok toleránsak egymással szemben, ahol kiengedhetem a gyereket az utcára, mert nem kell 70 km/órával száguldozó terepjáróval számolnom, ahol gyalog a megfelelo helyen mindig át tudok menni biztonságosan, ahol az autósnak nem kell piros lámpa mellett álldogálnia és telenyomni korommal és szénmonoxiddal a környezo házakat és parkokat és ahol a kerékpárosnak soha nem írják ki, hogy "kerékpárút vége".
Szeretnénk ezt hamar elérni, mert igen nagy a lemaradásunk.
Az Aradi vértanuk terén nem változtattuk meg a forgalmat. Nem is ígértük. Megrendeltük a forgalom technikai tanulmányt a Dugonics tértol az Anna kútig. A Hosök kapuja problémáit külön tanulmányban tisztázzuk 2001-ben. A probléma nagyobb annál, mintsem néhány táblát kirakunk.
Tisztelt Zsolt!
A III. körúton a kerékpáros átvezetéseknél tovább fog csökkenni a szintkülönbség, ha a Közgyulés megszavazza a jövo évi költségvetést. Jövore szerepel a körút aszfalt szonyegezése a programba. Erre 2000-ben nem lett volna ido sem és pénz sem.
Városfejlesztési Osztály at http://
2000-12-18 23:20 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
V42 515
Tisztelt Városfejlesztési Osztály!Elkészült a Bakay Nándor utca -Vásárhelyi Pál utca keresztezodésében lévo körforgalom. A keresztezodés 4 sarkára új oszlopok kerültek a trolivezeték tartására, a vezeték azonban nem került fel. Ennek mi az oka? Tudom, hogy erre már régen nem jár troli, de ha a lehetoséget is meg akarnák szüntetni, akkor felesleges a 4 oszlop. Nem értem. Válaszukat megköszönöm.A körforgalomról néhány szót. Maximálisan egyetértek messzegedi véleményével, van jó körforgalom és van rossz. Az algyoi szerintem is rossz, azaz rossz helyen van. Úgy kelle volna megoldani, hogy be lehessen kötni az algyoi leágazást is, mert az igazán nagy forgalom arról jön. De gondolom, a MOL is benne volt a finanszírozásban, ezért nem elhanyagolható az igénye (abban a keresztezodésben okozott már karambolt MOL-os autó a körforgalom elott), illetve ha már lassít az ember, könnyebben begurul a benzinkúthoz.
V42 515 at http://
2000-12-18 12:54 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
zsolt
Tisztelt Városfejlesztési Osztály!Üdvözlet a topikban! Hihetetlenül boldog vagyok, hogy van esély a párbeszédre.
A III. krt. lámpásítása mellett szóló érvek abszolút meggyozoek, a körforgalom indokolatlanul töredezetté tette volna a forgalmat, ha a zöldhullám muködni fog, szép lesz.
Ennek ellenére azt gondolom, hogy a szukre szabott kanyarodósávok megépítése nem fogja gyorsítani a haladást, lévén - ezt írtam korábban is - kicsi az ívük. Továbbra is azt gondolom, hogy (nyilván általam felmérhetetlen többletköltségek árán) a felsovezeték-tartó oszlopok beljebb helyezése után szélesebbre épített pluszsávok tartós megoldást biztosítottak volna a - reményem szerint - mihamarabb megépülo autópálya és elkerüloút miatt csökkeno mértéku forgalom jó ütemu lebonyolítására.
zsolt at http://
2000-12-18 12:44 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
messzegedi
tisztelt varosfejlesztesi osztaly!sorry a pontatlan fogalmazasert (=> gyorsforgalmi). az valoban mast jelent a szo szoros ertelmeben. nem mentseg, de szerencsere nem mindenki ertette igy.viszont a rokusi korut letenek lenyege az volt(!) szerintem, hogy a forgalmat gyorsan levezesse, a belvaros elkerulesevel. nyilvan kornyek teljes beepitesevel ez a szerepe korlatozodik, nem veletlen ahitozik a varos az elkerulo autopalyara (ill. valoban gyorsforgalmi utra). ennek ellenere a problemanak vannak esszeru es "topic-cim" megoldasi lehetosegei.ugyanez vonatkozik a korforgalmakra is. szerintem nem lehet altalanositani az ugyben! van ahol sokat javit a helyzeten ha megepul (csillagter), masutt feleslegesen lassitja a forgalmat es balesetveszelyes (algyoi uti korforgalom jelen formaja). olyan hely is van, ahol voltakeppen talan jo hogy van, csak eppen megse tokeletes. mert bar szabvanyos, de megis eltornek benne a buszok (sir g altal sokat es jogosan idezett matyas ter). ez utobbi megkerulendo homokbuckaknak amugy a forgalombiztonsagi szerepe is kerdeses (szerintem).aztan regen, meg egy elozo forumban volt szo az aradi vertanuk terenek forgalmi megoldasarol is (a ter korul korben egyiranyu forgalom!), talan meg onok is reszt vettek a vitaban. ugy tudom ezt peldaul, azota se sikerult megoldani, pedig csak par tabla kerdese lett volna.es nyilvan sokan emlekeznek meg a nagykorut par evvel ezelotti, szerpentinesitesi kiserletere is .... szoval a kozlekedesen lehet es kell valtoztatni, de talan atgondoltabban mint eddig. jo megoldasokra van szukseg es most. ehhez pedig sokszor nem sokkal tobbre van szukseg, mint ket nyitott, lato szemre meg nemi jozan "paraszti" eszre. nincs sehol a kornyeken egy ezen parametereknek is megfelelo szakember?
messzegedi at http://
2000-12-17 20:39 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Városfejlesztési Osztály
Tisztelt Fórum látogatók!
Sajnos csak most tudok bekapcsolódni a fórum munkájába. A fórumon kialakult markáns vélemények miatt úgy érzem feltétlen le kell írnom néhány fontos szakmai szempontot, amely meghatároz(ta) a munkánkat. Megpróbálok mindenre választ adni. Szívesen beszélgetek személyesen is a felvetett problémákról bárkivel, ha kívánja. Úgy gondolom rengeteg olyan szakmai ismeret van, amelyet egy beszélgetés során könnyebb átadni, mint oldalakon át írni.
Fontos a lakossági vélemény ismerete, mert a közlekedési megoldások akkor muködnek jól, ha azok a többség számára elfogadottak.
Ez az osztály két éve muködik, az ez elotti történésekrol nem sokat tudok írni, inkább csak magánvéleményem van.
Biztos mindenki tudja, de azért leírom:
Bármilyen építési munka az utakon csak a Közlekedési Felügyelet engedélyével történhet, amelyet az érvényes magyar muszaki eloírások alapján ad ki. Tehát ami épül a városban az a magyar "szabványnak" megfelelo és nem valamilyen szegedi rögtönzés.
A forgalmi rend esetén a városi utak tekintettében a polgármesteri hivatal az illetékes. A nagyobb beavatkozásokat szakmai és civil egyeztetések elozik meg és így véglegesítjük az új forgalmi rendet.
Tisztelt Zsolt, Egérke, Messzegedi és DDL!
A III. körúton a forgalom az elmúlt tíz évben jelentosen megnott. Ennek két oka volt: az általános motorizáció növekedése és a Móravárosi krt. megépítése. Jelentos forgalom terhelodött át a Nagykörútról is ide. Ennek ellenére a körút kiépítése nem követte ezt a folyamatot. Ezért növekedett a balesetek száma és egyes csomópontokban nem lehetett gyalog átkelni, illetve balra lekanyarodni. A helyzetet tovább rontotta a Tesco betelepítése és csomóponti kialakítása. A III. krt. városi forgalmi út és nem gyorsforgalmi út. Ezen út feladata az, hogy a városrészek közti forgalmat zavartalanul levezesse és egyben biztosítsa a környezo lakótelepek közúti kiszolgálását úgy, hogy a gyalogosok (mert azok is vannak és a legvédtelenebb közlekedok) biztonságosan át tudjanak kelni rajta. Nem kívánom senkinek, hogy gyorsforgalmi út mellett lakjon, szerencsére Szegeden ilyen nincs.
A fenti igények alapján épülnek át a csomópontok. A jelzolámpákkal kapcsolatos véleményeket részben én is osztom, de az alternatívát jelento körforgalom sem jó, úgy olvastam. Más választási lehetoség pedig nem létezik. Tehát a körforgalmakról lemondtunk, bár megvagyunk gyozodve róla, hogy egyes csomópontokban kitunoen muködtek volna. Marad a lámpázás.
A kapacitás növelését zöldhullám kialakításával lehet elérni. Ezt a muszaki eloírások csak akkor engedik, ha minden egyes csomópont és gyalogátkelohely lámpázva van a hullámon belül. Így már biztos értheto, hogy a Kossuth L. sgt-on miért nincs zöldhullám. A szigetek védelmet nyújtanak a gyalogosoknak egyben növelik a csomópont kapacitását is, mert a gyalogos két ütemben is át tud menni az úton. A gyalogosok és a kerékpárosok közlekedési moráljáról és ismereteirol egyezik a véleményem önökkel. Én nem engedném az általános iskolásokat csak akkor továbbtanulni, ha levizsgáznak a KRESZ-bol (mint Svájcban. Ahhoz, hogy az autósok komolyan vegyék oket eloször magukat kell komolyan venniük (kivilágítás stb.). De egyszer azt is ki kellene próbálni, hogy valaki egy gyalogátkelohely elott adig áll, míg egy autós megáll és átengedi azon.
Tolerancia és udvariasság! Sok baleset nem történne meg, ha betartanánk ezt a két viselkedési normát.
Ha lesz lehetoségem folytatom a levelemet.
Tisztelettel: Körtvélyesi Csaba
osztályvezeto
Városfejlesztési Osztály at http://
2000-12-17 13:03 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
messzegedi
szerintem a feluljaro eleve remenytelen otlet. 1. draga. 2. az a gyalogos, aki nem megy vissza 10-20-50 esetleg 100m-t az elso zebraig, az a feluljaroig se fog visszamenni. 3. ha nem gyartasz mozgolepcsot is a feluljarohoz, akkor az idoseket es nehezen mozgokat eleve az uton valo szabalytalan atkelesre kenyszerited. 4. vilagszerte az a helyzet a feluljarokkal, hogy ha nem az kepezi az atjutas egyetlen lehetseges (!) modjat, akkor a kutya se maszik fel rajuk ... kar, de ez van.
messzegedi at http://
2000-12-16 16:16 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
|< Kezd� < El�z� 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 K�vetkez� > Utols� >|
Közlekedés Motorizált Agyament közlekedés-átalakítás



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player