Programajánló
M�rcius 2024
H K S C P S V
262728291 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Ebben a h�napban
A témakörbõl


MDM RÁDIÓ
RE
Jogosítvánnyal,de tudatlanul...
Agyament közlekedés-átalakítás
Amit az autópálya építésrõl tudni kell
A "tõke" sebességet mérne
Becsey: M43 leghamarabb 2011-re
Utolsó 7 beszólás


Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Magántanár
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Jelenlévõk
Bel�pettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkõzései
(ön)kormányzat
Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
N�h�ny tov�bbi t�mak�r
Közlekedés: Önerõs
Közlekedés: Közlekedés még
Kultúra: Zene
Kultúra: Számítógép
Kultúra: Események
Kultúra: Filmek
Kultúra: Újságok
Jól-lét: Orvoslás
Privát: Pick Szeged zárt fórum
Privát: Információ
F�RUM FRUM

Kezd�oldal | Sz�lk�vetett n�zet | S�g�
Keres�s:
Akt�v t�m�k az utols�
a legutols hozzszlsokat az rasztalra teheti - a legutols� hozz�sz�l�sokat az �r�asztalra teheti
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Közlekedés Motorizált Agyament közlekedés-átalakítás
|< Kezd� < El�z� 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 K�vetkez� > Utols� >|
Szerz� Hozz�sz�l�s
zsolt
Tisztelt Körtvélyesi Úr!Ha tényleg kijavítódnak a döccenok a bicikliúton, úgy fogom érezni, hogy van párbeszéd, ráadásul értelmes és biztosítani fogom, hogy a megszólításban a "tisztelt" szó nem kötelezo udvariassági formula, hanem benne foglaltatik jelentésében mindaz a nagyrabecsülés, ami épp formulasága miatt tunik kiirtottnak belole.
Röviden: meg fogom emelni a kalapomat.
zsolt at http://
2001-01-10 10:11 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
messzegedi
tisztelt kortvelyesi ur!ha szegeden vagyok rendszeres es egyaltalan nem kedves idotoltesem az aradi vertanuk teren a dugoban valo acsorgas es a velejaro bosszankodas.kerem irja meg, hogy miert olyan keptelenseg az az otlet, hogy a teren korben egyiranyu legyen a forgalom? az utak egyirányú forgalomra nem keskenyek! meg a buszok, sot akar a csuklosak is korbe tudnanak menni. jo lehet, hogy a sarkokon kerekiteni kellene a harmonikusabb athaladas erdekeben.talan meg a parkolohelyek szama sem csokkenne, ha jol sikerul az atrajzolas. igaz parkolni most is csak egy rovid szakaszon lehet, es 10-12 autonal nincs tobbnek hely.a forgalom biztos gyorsulna, es a gyalogosoknak is csak egy iranyba kellene figyelni az atkeleskor.a villamosnak pedig egyszeru sarga-piros lampa is eleg lenne attol kezdve. termeszetesen a kozepso kettosvaganyu villamosatjarorol ki kellene tiltani az autokat, mint ahogy az volt evekkel ezelott.szoval, mi ebben az, amire on korabban valami olyasmit irt, hogy igen bonyolult es komplex kerdes. tisztelettel varom valaszat.
messzegedi at http://
2001-01-09 14:31 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
sir G.
Muszály írnom, mert úgy érzem, Körtvélyesi úr nem igazán értette meg azt a bizonyos esetet az aknafedéllel:
Két vízmuves autó állt a Mátyás téri kerengonél. Az egyik a Rákóczi utcának az Indóház tér felé vezeto folyatásán (a jó ég emlékszik a nevére), a másik pedig neki háttal, a dombon, és azon túl belógva a Rákóczi utcára. A csuklós 74-es Gyálarétrol jövet majdnem kidöntötte a Muvelodési Ház feloli sarkon a korlátot, amikor megpróbált átvergodni mellettük. Közben a csuklója olyan mértékben hajlott be, hogy nem sokon múlott, hogy a mögötte levo része nem maradt ott a busznok egy reccsenés után (vagyis nem sok hiányzott egy ilyen reccsenéshez).
Ami pedig a ,,kipróbálást"" illeti, arra már többször leírtam, de megismétlem az alábbi esetet:
egy Ikarus 435-ös 11-es egyszer szó szerint beszorult a kerengobe, mikor be akart kanyarodni az Állomás felé. Olyan nagy ívben próbált kanyarodni, ahogy csak tudott, de mert a csuklója nem engedte jobban bekanyarodni, nekiment a szemközti korlátnak. Kitolatni pedig nem tudott. Vagy tíz percig szerencsétlenkedett szegény sofor, közben lezárva az egész keresztezodést minden forgalom elöl.Másrészt állítólag ide azért kellett körforgalom, mert a közeli iskola gyalogosforgalma balasetveszélyt okozott. Nos, az iskolás gyerekek a Szentháromság utcán, a buszmegállókon túl szoktak átrohanni, és nem a sarkon. Ezen felül éppen tegnap reggel láttam egy gyereket a térrol az iskolába menet azon a bizonyos korláton átmászva lerövídíteni az utat, aminek a fentebb említett busz nekiment. Ez enkább azt jelzi, hogy a hozzám hasonlóan kerülni lusta gyalogosok kerüloútra kényszerítésével inkább nott a balasetveszély, mint csökkent volna.Mellesleg, ha itt a gyors autós átjutás és a biztonság lett volna a fo szempont, akkor nem kellett volna lezárni azt az utat, amin keresztül a Vám tér felol Alsóvárosra tartók levághatták régen a csomópontot. Most ok is kénytelenek bemászni a kerengobe, ami egyáltalán nem a kisebb szennyezoanyag kibocsátásnak kedvez...Másrészrol nem véletlenül neveztem kerengonek, ami a Mátyást tér sarkát csúfítja. Ez valóban nem körforgalom, hanem kerengo. Az olyan körforgalmak ellen, mint a Csillag téri, semmi kifogásom. Sot! Van egy-két hely, ahol ahhoz hasonló megoldás szerintem kifejezetten jót tenne. De a kerengokbol nem kérek, még akkor sem, ha nincs autóm.
Egy másfajta probléma is van azonban a szegedi keresztezodésekkel: Nem tudok olyan lámpás keresztezésrol, ahol a jobbra kanyarodni szándékozó autóknak a lámpa ne engedélyezné a gyalogosok elgázolását! Több olyan hely is van, ahol kifejezetten akkor megyek át, amikor a lámpa azt tiltja. Ekkor ugyanis biztonságos, míg ha zöld a lámpa, akkor sokkal több autó akar elütni...
Ezen nem ártana változtatni mielobb!
sir G. at http://www.cab.u-szeged.hu/~h633374/sir.html
2001-01-09 12:19 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Városfejlesztési Osztály
Folytatás Bzoli41 részére.Média Markt
A lakótelepek építése során nem épültek fel a szolgáltató és ellátó intézmények hálózata. Tehát amit a lakosság zöld területnek hisz, az 15 éve intézményfejlesztési terület, csak kinott rajta a fu és a vadkender. A kérdéses Média Markt terület nem a város tulajdona. Azon a tulajdonos, ha a helyi és országos szabályoknak megfelelo építési engedélykérelmet nyújt be és megkapja rá az engedélyt építkezhet, azt a város nem akadályozhatja meg. Nem is akarta, hiszen a beruházás az ellátás bovülését jelenti. Voltam benne, sokan vásároltak, és nem bánom, ha olcsóbban lehet a városban muszaki árut kapni.III. Krt.
Korábban irtam már róla, kérem olvassa el. Remélem a zöldhullámot ki tudjuk alakítani, mert ha nem akkor tényleg show lesz.Tisztelettel: Körtvélyesi Csaba
osztályvezeto
Városfejlesztési Osztály at http://
2001-01-08 17:21 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Városfejlesztési Osztály
FolytatásCsak több részletben viszi át a háló a levelemet ezért folytatásban írok.Az Oskola utca.
1. Az Oskola utca, míg kétirányú volt, baleseti gocpont volt végig. Csökkenteni kellett a forgalmat.
2. A városközpontban az átmeno forgalmat csökkenteni kell és ezt a direkt útvonalak korlátozásával lehet részben elérni.
3. A városközpontban egyetlen kerékpárút nem tudott átmenni, mert minden logikát mellozve a központ határában véget értek. Az észak-déli kerékpárutat csak így lehetett átvezetni.
Ezidáig egyetlen kerékpáros sem panaszkodott, hogy a lakóteleprol 10 perc alatt az egyetemi, iskolai zónába tud jutni (autóval hosszab ideig tart!). A baleseti góc pedig megszünt.Dóm tér
Lásd az elozo válaszomat. Ez a tér sokkal értékesebb, mint a Kelemen utca. Valamit valamiért. Úgy érzem megérte. Ha valaki gyalog, vagy kerékpárral járt már ott nappal, vagy este biztos nem hiányolta a jármuforgalmat. Próbálja ki Ön is. Egy tavaszi estén üljön egyszer ki a padra és élvezze a teret.Színházi mini kör:
Logikus módon azt szeretnénk, hogy a központban ne csak a Kárász utcával párhuzamos, hanem arra meroleges gyalogos tengelyek alakuljanak ki, azért, hogy az egyik legnagyobb látványossághoz, a Tiszához el tudjanak sétálni az emberek. Csak egy muködik jelenleg az Oroszlán u. és folytatása.
Furcsa mód a színház és a mozi között lévo téren nem lehet átsétálni a Tiszához, mert nincs gyalogátkelohely.Az autós sem szeret keringeni, hát még a gyalogos. A zebrát csak körforgalom mellett lehet majd kialakítani, mert különben a Kossuth L. sgt. irányú balra kanyarodó sávot kellene csökkenteni, amellyel csökkenne a kapacitása a csomópontnak. Most nyolcszoros a kapacitása a körnek a korábbiakhoz képest és egy sziget védelmében felfestheto a zebra. Mindenki sétálhat a Várba és nem korlátoztuk senki mozgását, sot javítottunk a helyzetén. A forgalom zavartalanul megy és nem történt rendörségen bejelentett baleset ezideig. Így nem lehet értelmezni az "értelmetlen" és "használhatatlan" jelzoket.
Városfejlesztési Osztály at http://
2001-01-08 17:12 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Városfejlesztési Osztály
Tisztelt Bzoli41!Eloször is el kell, hogy mondjam, hogy a forgalomszervezési döntéseket néhány fos mérnök csapat javasolja, akik külso szakértoket, tervezoket alkalmaznak. Ezután dönt a szakbizottság és a közgyulés (városi utaknál!). Tehát széles szakmai kör van bevonva, a civil szférát pedig a képviselok "képviselik". Tehát nem néhány (elore is elnézést kérek)irodalmár, taxis és gyógyszerész ul le unatkozva, azon gondolkodva, hogy ugyan hogy lehetne bosszantani az embereket egy újabb logikátlan beavatkozással, hanem olyan 10-15-20 éves gyakorlattal rendelkezo tervezok, illetve mérnökök, akik egy évben akár több 100 millió Ft beruzás megvalósításáért felelosek.
Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy vannak hibák (és lesznek is mindig!), amelyeket folyamatosan javítani kell.
A fenti gondolattal csak azt szerettem volna tudatosítani, hogy ha valaki szembe találja magát egy forgalmi rend módosítással vagy beruházással, akkor nem arról van szó, hogy néhány rossz szándékú, hozzá nem érto ember unalmában kitalált valamit. Be kell látnom viszont, hogy sok értetlenkedés nem volna, ha megfelelo és folyamatos kommunikáció tudna muködni a lakosság és a szakemberek között. Ha ez nem alakult ki, akkor az biztos a mi hibánk (szakemberek). Ezt nem oktatják egyetemen és a szakember is jobban el van a pauszpaírja és számítógépe mellett, mint, hogy érthetoen és hitelesen elmagyarázza pl. egy bolti eladónak, hogy miért változtatta meg a forgalmat. Ez a fórum remek alkalom erre a kommunikációra, bár csak egy szuk réteget tudok elérni rajta. Elobb-utóbb nekem is el kell döntenem, hogy dolgozok, vagy meggyozök, informálok. Tehát komolyabban kell foglalkozni a lakosság informálásával.
Városfejlesztési Osztály at http://
2001-01-08 16:46 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Dovi

Agáta!Igazad van, autóval közlekedem. A Rókusi krt-i átkelés kérdésében igazad van nehéz volt, de arra is gyógyír lett volna a lámpák összehangolása. A gyorshajtásokra (mert vannak most is) nekem az a véleményem, hogy arra van a trafipax, de az nem a valóban problémás helyekre szokott kiállni.
Üdv: Dovi
2001-01-05 10:58 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
iLLesF
Bocs, hogy beleszólok, csak egy kis pontosítást szeretnék adni. Körtvélyesi Úr említette, hogy
„Egyébként az ország egyetlen kötöttpályás tömegközlekedéssel járt körforgalma.”Nos, ez nem igaz: Miskolcon a Tiszai Pályaudvar elotti és Újgyori fotéri körforgalom a "70-es években készült el, és keresztülmegy rajtuk a villamos.A magam részérol jónak tartom a jó helyre telepített körforgalmakat (tehát két párhuzamos, szemközti irányból nagyjából azonos forgalmú útvonalon elhelyezkedve), munkahelyemen sokat lobbiztunk pl. a 2-es út váci szakaszának forgalomcsillapításáért - három körforgalom meg is épült. Érdekes módon ott csak az elso körforgalom megépülése után voltak ellenvélemények (amíg meg nem szokták a lakosok a körforgalmat), most már támogatják az emberek.A szegedi helyzetet csak felületesen ismerem, de pl. nekem a csillag téri körforgalom bejött. (De én nem vagyok mérvadó a témában, lévén hogy nem vagyok szegedi.)Ami nagyon szimpatikus számomra ebben a topicban (is), hogy a hivatalos szerv is jelen van. Ilyet más településekrol szóló vitákban még nem tapasztaltam. Ezért szeretnék átnyújtani Önöknek egy virtuális gratulációt :-)Tisztelettel: iLLesF
iLLesF at http://www.zpok.hu/~illesf
2001-01-04 17:55 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Agáta
Dovi,Látszik, hogy autóból nézed a világot. A Rókusi krt.-on az OTP sarkánál nagyon nehéz átkelni. Az autósok úgy döngetnek, mintha a Forma 1-es versenyen lennének. Az sem zavarja oket, hogy az egyik sáv megáll, hogy átengedje a gyalogosokat. Csak azért ülök itt és írok, mert ismerem már az autósokat, és miután az egyik sáv elengedett, "kinéztem" a másik sávba. Ha nem teszem, ott vasalnak ki, pedig a KRESZ eloírja, ha az egyik sávon állnak a jármuvek, a másikban is kötelesek megállni. Nem szoktak. Igenis kellett oda a lámpa, a troli van, hogy percekig nem tud a Vértótól kikanyarodni.
Ami pedig a Penny-t illeti, igaz, hogy szabálytalanul mentek át a gyalogosok sokszor, de azért, mert úgysem volt lámpa, csak a Csongrádi sarkán. Talán most jobban fogják használni a zebrát. Én láttam, amikor a Körúton kiterítve feküdt a 4 éves kislány és a mentosök harcoltak az életéért (nem jártak sikerrel, sajnos). Ha sok autós látta volna, talán óvatosabbak lennének. (Tolünk nyugatra, akár van zebra, akár nincs, ha gyalogos áll az út szélén, megállnak és átengedik. Ha 3 sáv van, akkor sem ütik el, mert mindenki megáll, betartva a szabályt.) Egyszer és mindenkorra meg kell tanulni, hogy 1 percen semmi nem múlik, az autós úgyis sokkal hamarabb ér a célhelyre, mint egy gyalogos, vagy tömegközlekedésivel utazó. Ezért türelmesebbnek kell lenni és igyekezni, hogy mindenki odaérjen, ahová akar és ne a fekete autóban végezze.
Agáta at http://
2001-01-03 13:47 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Dovi

Tisztelt Körtvélyesi Úr!Engedjen meg néhány észrevételt! Elsosorban abban kívánom megerosíteni, hogy a körforgalmak városunkban jók. Ami hiba elofordul az - észrevételem szerint - a gépjármuvezetok bugyutasága okán jelentkezik. Ugyanezt nem tudom elmondani a lakó-piheno övezetek "forgalomlassító bordáiról". Azt tapasztalom, hogy ezeken a területeken néhányan igenis repesztenek, mint a meszes és nem foglalkoznak a bordákkal, pedig pont oket kellene lassítani. Ugyanakkor a mezei autós nem gyoz szitkozódni, mert sok helyen az említett bordák olyan magasak, hogy leér az autó alja. (Pl.: Csongrádi sgt, páros oldal, Rózsa u. feloli rész.) Véleményem szerint a bordáknál hatásosabb forgalomlassító eszköz lenne, ha egyszer-egyszer betévedne ilyen területekre is a trafipax. (Tudom, hogy ez a megyei kapitányság hatásköre, de el nem tudom képzelni, hogy ne lenne ráhatása a város vezetésének.) Rókusi krt. átépítése kapcsán egyenesen kacagni tudnék, ha nem járnék arra nap mint nap - így csak bosszankodni tudok. A Vértói út problémája volt az az alapveto ok, amit meg kellet oldani, de a lámpák telepítése - szerintem - nem jó megoldás. Bárki, aki arra járt tapasztalhatta, hogy az alapveto probléma abból állt, hogy a Csongrádi sgt., és a TESCO lámpái felváltva engedték tovább a forgalmat és ez nehezítette meg a Vértói útról való kikanyarodást. Lámpatelepítés helyett célszerubb lett volna az említett jelzooröket összehangolni. Ennek a keresztezodésnek a kiépítésében én alapveto hibának tartom, hogy a Vértói út felol jövoket a szervizút után a keresztezodésnél állítja meg a lámpa. Ezáltal a sor elzárja a befordulók elol az utat. Ezt viszonylag egyszeruen lehetne orvosolni azzal, hogy azt a jelzolámpát 10 méterrel arrébb rakják. Másik hiba, bár nem ennyire problémás, hogy a Csongrádi sgt. felol a Vértói útra jobbra kis ívben kanyarodók egyidoben kapnak zöld jelzést a gyalogosokkal, de erre - sárga villogó - lámpa nem figyelmezteti oket.A Makkosházi krt., Penny-hez telepítendo lámpa egyszeruen botorság. Igaz ugyan, hogy ott gyalogosok szoktak átszaladgálni, de ha ez a szempont, akkor egérke javaslatát kell megszívlelni és a Pennytol a TESCO-ig gyalogátkelot kell felfesteni. Ugyanez igaz a Déltáv és a Csongrádi közötti lámpára is. Sokkal célszerubb lenne, ha egy átfogó akció keretében rendünk orei civilben, gyalog (!) szolgálnának és védenének arrafelé és a szabálytalankodókat figyelmeztetnék. Nem hiszem, hogy problémát okozna egy ilyen akció megszervezése. (Nekem különösen az veri ki a biztosítékot, amikor anyuka pici gyerekkel a gyalogátkelotol 25 méterre próbálkozik. Erre pedig akárhány lámpa sem orvosság.)
Üdv: Dovi
2001-01-03 11:28 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
|< Kezd� < El�z� 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 K�vetkez� > Utols� >|
Közlekedés Motorizált Agyament közlekedés-átalakítás



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player