Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
A témakörbõl


MDM RÁDIÓ
RE
Jogosítvánnyal,de tudatlanul...
Agyament közlekedés-átalakítás
Amit az autópálya építésrõl tudni kell
A "tõke" sebességet mérne
Becsey: M43 leghamarabb 2011-re
Utolsó 7 beszólás


Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Magántanár
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Jelenlévõk
Bel�pettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkõzései
(ön)kormányzat
Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
N�h�ny tov�bbi t�mak�r
Közlekedés: Motorizált
Közlekedés: Önerõs
Közlekedés: Közlekedés még
Kultúra: Filmek
Kultúra: Újságok
Kultúra: Kultúra még
Jól-lét: Intim zóna
Jól-lét: Jól-lét még
Privát: Pick Szeged zárt fórum
Privát: Információ
F�RUM FRUM

Kezd�oldal | Sz�lk�vetett n�zet | S�g�
Keres�s:
Akt�v t�m�k az utols�
a legutols hozzszlsokat az rasztalra teheti - a legutols� hozz�sz�l�sokat az �r�asztalra teheti
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Közlekedés Motorizált Agyament közlekedés-átalakítás
|< Kezd� < El�z� 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 K�vetkez� > Utols� >|
Szerz� Hozz�sz�l�s
Városfejlesztési Osztály
Tisztelt Kritikus!Szeretném, ha több konkrétumot irna, mert az, hogy nem tetszik, meg nem európai megoldás, szakmailag nem értelmezheto. Az újságot meg óvatosan kell olvasni, mert végül az lesz, hogy az olvasó a saját szemének sem fog hinni. Egyébként nekem sem tetszik, de ez nem esztétikai kérdés. Viszont muködik és jobb a helyzet mint volt. Ezért csináltuk. Kiváncsi vagyok, hogy ha Ön kerékpárra közlekedett, akkor, hogyan ment keresztül a körúton pl. az Agyagos utcánál. Biztos van javaslata, hogyan kellett volna európai módra megoldani a közlekedési problémákat. Várom javaslatait.Tisztelettel: Körtvélyesi Csaba
Városfejlesztési Osztály at http://
2001-01-23 15:28 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Városfejlesztési Osztály
Tisztelt Bzoli41!A Nagykörúton évekkel ezelott elkészült a kerékpárút engedélyezési terve. A közlekedési hatóság nem járult hozzá a megvalósításhoz, mondván "Egészségvédelmi szempontból nem megengedheto, hogy a kerékpáros a büdös körúton szívja a levegot, inkább mellette futó lakóutcában kellene közlekednie." Ez kb. 5 éve volt. Egy holland v. dán szakember biztos halálra nevette volna magát ezen. Még mindig egy szuk unatkozó rétegnek tekintik a kerékpárosokat a szakemberek egy része, akik kirándulni járnak a városba. A gondolat nincs elfelejtve, csak pihentetjük.Körtvélyesi CsabaUi.: Elkészült a Szilléri sgt-i és a Csongrádi sgt-i kerékpárút terve. Talán ez sikerül.
Városfejlesztési Osztály at http://
2001-01-23 15:18 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Naspolya
És oda kellene figyelni a Nagykörútra is, ugyanis ha még a T. illetékesek nem vették volna észre, a Klapka téri és a Hétvezér utaci lámpa pontosan úgy van összhangolva, hogy ha elindulsz zöld lámpánál, mire a Hétvezérhez érsz, tuti piros.Így aztán az a vége, hogy mindeki nekihúz + a Mars térre forduló buszok kordont alkotnak, így lesz tökéletes a reggeli közlekedés.

Nem teljesen értem, hogy akkor mit is jelent a zöld hullám?
Naspolya
2001-01-19 13:24 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Kritikus
Üdv. minden Fórum olvasónak!messzegedinek az Aradi tér körforgalmúsításával kapcsolatban:
>>>>>>ami a mentot illeti, szerintem szinten nem problema a korjarat.
ha nincs egy auto se a teren, akkor kb. 3-4 masodperccel lehet hosszabb korbemenni, mint egyenesen!Ezt nem gondoltad komolyan?! Ha a mento körbekerüli a teret az négy kanyar és legalább 20 mp. Ennél még két piroslámpa is jobb.>>>>>>szoval szerintem a mentok is (es foleg a bennuk utazo betegek!)
csak nyernenek a dolgon. hasonlokepp a tobbi megkulonbozteto jelzest hasznalo jarmuEzt tudod is vagy csak állítod?! Talán érdemes lenne oket is megkérdezni és csak utánna állítani valamit. :-) 100%, hogy nem egyezne a véleményetek.Részemrol utoljára a körutakon elhelyezett lámpaerdorol:
Szegedtol való két heti távollét után megdöbbento számomra ahogy végül is megvalósult a Makkosházi és Rókusi krt. lámpásítása.
Tennék egy javaslatot a városfejlesztoknek: a jelzolámpák közé újabb lámpákat kellene tenni, azok közé is újakat, egészen addig amig a Budapesti krt-tól a Kossuth L. sgt-ig méterenként nem lenne egy lámpa.
Elöljáróban leszögezem, hogy busszal, és esetenként kerékpárral járok munkába, így talán nem igazán vádolhatom magam az autósok iránti elfogultsággal. Azonban ami itt történt az minden csak nem modern európai forgalomszervezés. Dr. Maklári Jeno tervezo Úr pedig adja vissza a diplomáját mert ezt ilyen szinvonalon bárki megtudta volna csinálni.Üdv. Kritikus
Kritikus at http://
2001-01-18 18:09 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
messzegedi
korforgalom a szinhaz mellett:jo alapotlet - pocsek kivitelezes!ellenorizte valaki a kivitelezes minoseget?1. nem hiszem, hogy a tablak szabalyszeruen vannak kihelyezve. a hid felol erkezoknek szolo korforgalom tabla alig egy meterrel van a gyalogatkelohelyet jelzo mogott. autoban ulve gyakorlatilag nem eszreveheto a korforgalom tabla!!!2. a regi utburkolati jelek nincsenek torolve! amint egy kicsit (jelenleg ez a helyzet) megkopott az uj felfestes lehetetlen eldonteni mi is az ervenyes!
ez tobb mint balesetveszelyes! mindez vonatkozik a kozlekedesi savokra, iranymutato burkolati jelekre es a gyalogatkelokre is. a konfuzio ma mar szaraz idoben is teljes, ha pedig kicsit vizes-saros (pl. eso miatt) a burkolat, akkor pedig ember legyen a talpan, aki megmondja, hogy is van ez!szoval tisztelt varosfejlesztesi osztaly! legyenek kedvesek ennek utananezni (akar gyalogosan megtekintve a helyszint!) es ha egyetertenek szamonkerni a kivitelezotol.tisztelettel varom velemenyuket!
messzegedi at http://
2001-01-15 14:35 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
iLLesF
Arról lehet már tudni valamit, hogy a Dugonics tér körfolgalomként fog átépülni, avagy megmarad a jelenlegi rendszer?
iLLesF at http://www.zpok.hu/~illesf
2001-01-15 13:16 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
bzoli41
folytatás:
A zöldterületekkel kapcsolatban (tudom ez nem igazán ebbe a topicba illik...)
Csak azért mert a parlagfe és egyéb vad novényzet lepi el néhány még zölden maradt beépítetlen területünket, és nem gondozzák,hogy erre az egyetlen megoldás az maradjon,hogy beépítik mindenféle felesleged dologgal.Mér minden 100m-ben van egy benzinkút bevásárlóközpont...Mennyivel szebb lenne egy szép rendezett park gondozott növényzettel, szökôkutattal, sziklakerttel, padokkal...
Jó, nem vagyok ellene az olcsó áraknak, de csak azt lehet tapasztalni, hogy az a kevés zöld ami volt, az is kezd eltenni, és helyükön különbözô multik építik fel áruházaikat...Szerintem ha lett volna ezekrôl szavazás a lakosság körében lehet,hogy érdekes végeredmények születtek volna!
És egy javaslat: Nem tudom tervezik-e a negykörúton a kerékpárút bôvítést a járdán, mert ott jól jönne ilyesmi, mivel ott tilos közletedni az úton.Jómagam sajnos kénytelen vagyok szabálytalanul végigtekerni egészen a Szilléritôl a Kossuth Lajosig rajta, mivel másképp nagy volna a kerülô, vagy sokáig tartana.
Üdvözlettel: Balogh Zoltán
bzoli41
2001-01-15 11:49 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
bzoli41
Tisztelt Körtvélyesi Úr!
Kimerítô válaszát köszönöm. Egyrészben meggyôzôtt soraival. Örülök,hogy van szakmai olvasója is ennek a fórumnak!
Egy észrevételem azért lenne,és ezt mások is sokan kifogásolják (beszéltem már taxisokkal is),mégpedig a Színház melletti "körforgalom"...Akkora helyre ben volt ilyet telepíteni,mert ez a körfotgalom megcsúfolása! Egyszereen képtelenség,fôleg egy méretesebb jármevel, pl:csukós Skoda troli, csuklós busz...Egyszereen átvágnak rajta, a régi megszokott ívükön,mintha ott sem lenne.Mondjuk a másik mini-körforgalom sem semmi, de az már lerágott csont...
Van még egy másik észrevételem:Az 1-2 sarok hosszú egy irányú utcák, vagy tiltott kanyarodásokl Debreceni u.-ból jobbra kis ívben Vásárhely felé, vagy szembôl ugyanerre balra negy ívben miért nem lehet kanyarodni?
De sok ilyen pont van a városban még,aminek nem látom az értelmét,mivel a forgalom sem nagy,és bonyolulttá teszi a végcél elérésének lehetôségét.
Most eszembe jutott még egy:régebben a Belvárosi hídról be lehetett kanyarodni balra nagy ívben az Oskola u. felé. Mosz fôleg csúcsforgalomban szinte egymásba rohannak a kocsik, mert néhány be akar kanyarodni a Deák u.-ba,de nem tud mert szembôl folyamatosan jönnek...Az elôzô variációnál legalább nem volt ilyen probléma...
bzoli41
2001-01-15 11:08 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
messzegedi
kedves sir g,az altalad leirtakon magam is gondolkodtam. szerintem nem sulyos ervek.egyreszt, ha jol meg van tervezve az ut, es eleg szeles, vagyis nem maradnak tul eles kanyarok, akkor a forgalom folyamatosan haladhat, mig most hosszu sorban allnak es ontjak a fustot a jarmuvek az osszes sarkon.
(ezt szerintem nem lenne nehez megcsinalni).az athaladasi ido ennek kovetkezteben tuti, hogy jelentosen gyorsulna. megszunnenek a sorok.a busz termeszetesen korbemegy a teren, de mi ebben a katasztrofa? a menetidejuk gyorsul, az uzemanyag fogyasztas es a karosanyag kibocsatas csokken. nem acsorognak a buszok a rendelointezet ablakai alatt a lampanal! a fent leirt minimalis kerekitessel a sarkokon siman menne a dolog, meg csuklosokkal is (akar az altalad tobbszor citalt 400-asok is befernenek).ami a mentot illeti, szerintem szinten nem problema a korjarat. ha nincs egy auto se a teren, akkor kb. 3-4 masodperccel lehet hosszabb korbemenni, mint egyenesen! ha pedig dugo van, mint rendesen, akkor a szegeny mento sem tehet mast mint all, villog es szirenazik, hatha felreallnak hogy mehessen dolgara ..... eteren szerzett szemelyes tapasztalataim kiabranditoak. szoval szerintem a mentok is (es foleg a bennuk utazo betegek!) csak nyernenek a dolgon. hasonlokepp a tobbi megkulonbozteto jelzest hasznalo jarmu is.surgos esetekben a lenyeg a kierkezesi ido, nem pedig a megtett ut hossza! vagyis a korforgalom, ami gyorsabb athaladast biztosit mint egy soklampas bonyolult keresztezodes jobb.udv: messzegedi
messzegedi at http://
2001-01-12 12:15 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
sir G.
Messzegedi!
Néhány ötlet az Aradi tér körfogalmasításának problémájához:
Egyrészt az nagyon nem lenne szerencsés, hogy a Szentháromság utcából jövokkel megkerültetni a teret, mikor éppen csak a sarkán érintik. Foleg ha belegondolok, hogy az Alsóváros felol a Centrum felé tartó buszok minden alkalommal körbeszállítják az utasaikat a tér szebb-rondább látnivalóit megnézni...
Másrészt a rakpart felol jövo autósok sem biztos, hogy örülnének annak, ha a körútról le kell kanyarodniuk a teret megkerülni, majd ismét vissza a körútra. Gondold el ugyanezt egy szirénázó mentoautóval, ami a klinikák felol sietne valahova!Ezek olyan dolgok, amik miatt tényleg alaposan végig kell gondolni a dolgot, mielott a körforgalom kialakításába belefognak. Azonban, ahogy lentebb említettem, van egy-két hely, ahol én is értelmesnek tartom a körforgalom kialakítását, és pont az Aradi tér az egyik. Körülbelül úgy, ahogyan leírtad, de két dolgot figyelembe véve: 1) A Szentháromság utcából lehessen balra kanyarodva közvetlenül a körút felé tovább haladni. 2) A körútnak a téren levo szakaszán maradjon akkora hely, ahol a forgalommal szemben elszáguldhat biztonságosan a klinikák felol jövo mento amikor siet.
sir G. at http://www.cab.u-szeged.hu/~h633374/sir.html
2001-01-11 10:26 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
|< Kezd� < El�z� 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 K�vetkez� > Utols� >|
Közlekedés Motorizált Agyament közlekedés-átalakítás



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player