Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
A témakörbõl


MDM RÁDIÓ
RE
Jogosítvánnyal,de tudatlanul...
Agyament közlekedés-átalakítás
Amit az autópálya építésrõl tudni kell
A "tõke" sebességet mérne
Becsey: M43 leghamarabb 2011-re
Utolsó 7 beszólás


Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Magántanár
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Jelenlévõk
Bel�pettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkõzései
(ön)kormányzat
Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
N�h�ny tov�bbi t�mak�r
Közlekedés: Motorizált
Közlekedés: Önerõs
Kultúra: Zene
Kultúra: Számítógép
Kultúra: Újságok
Kultúra: Kultúra még
Jól-lét: Intim zóna
Jól-lét: Orvoslás
Jól-lét: Jól-lét még
Privát: Pick Szeged zárt fórum
F�RUM FRUM

Kezd�oldal | Sz�lk�vetett n�zet | S�g�
Keres�s:
Akt�v t�m�k az utols�
a legutols hozzszlsokat az rasztalra teheti - a legutols� hozz�sz�l�sokat az �r�asztalra teheti
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Közlekedés Motorizált Agyament közlekedés-átalakítás
|< Kezd� < El�z� 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 K�vetkez� > Utols� >|
Szerz� Hozz�sz�l�s
Városfejlesztési Osztály
Tisztelt MiKo!El szeretném mondani azt, hogy a legtöbb füstöt okádó buszok még mindig kevesebb (jóval kevesebb!) füstöt bocsátanak ki egy fore vetítve, mind az egyedül a vezetot szállító személygépjármu. Nem írtam arról az elozo levelemben, hogy sétányt akarunk a Híd utcában kialakítani én kerékpárosokról és zöldterület bovítésrol írtam. Na meg csöndes és kellemes belvárosról, amelyet nem autóforgalommal szoktak kialakítani. Továbbra sem kívánjuk a forgalmat növelni a Híd utcában. Az elmúlt évek eredményének tekintjük, hogy a Kárász u. - Széchenyi tér tengelyt nem keresztezi jelentos forgalom. A csomópontokkal persze lehet még jétszani (hídfo, Deák F. u. , nagyposta). Talán még lehet rajta valamit javítani. Valóban a gyorsabb áthaladás csak akkor vonzza a forgalmat, ha útba esik. Tehát pont a belvárosi hídnak a baja, hogy nagyon jó helyen van és útba esik. A kérdés az, hogy a városközpont életét és fejlodédést alárendeljük-e a közúti forgalomnak, vagy sem. Ebben a körzetben, ahol ekkora forgalmi nyomás van, minden szolgáltatás bovítés forgalomnövekedéssel járhat.
Én azt gondolom, hogy igazi környezetvédelemrol nem beszélhetünk akkor, amikor a kérdés az, hogy hogyan tudnánk rövidebb ido alatt több autót átpréselni egy szuk városközponton. A környezeti terhelésnél tessék azt is figyelembe venni, hogy más a hatása, ha egy 40 m széles körúton nyomom át a forgalmat, vagy egy 20 m széles négy emeletes házakkal beépített utcán. Itt még a kis forgalom is sok. Ha az Ön által követett logikát végig vezetem (persze sok túlzással és elore is elnézést kérek, mert Ön ilyet nem írt), akkor az a környezetvédo megoldás, ha Híd u. négysávos forgalmát teljes egészében átvezetem a központon, mert a legrövidebb ido alatt így lehet a legtöbb autót átvezetni. Biztos, hogy tömött autósorokat akarunk látni ezeken a területeken? A kapacitás tovább nem növelheto, csak a környezet terhére. Tehát hosszú ideig nem lehet javítani ezen a helyzeten, a forgalom jó darabig nagyobb lesz, mint amennyit a csomópontok elbírnak. A déli híd megépültével le lehet korlátozni a belvárosi híd forgalmát, addig pedig csak araszolni tudnak a kocsisorok. Aki pedig azt gondolja, hogy lehet könnyu és frappáns megoldást adni a belváros forgalmi rendjére, annak szívesen megmutatom azt a vizsgálatot, mely 40 változatot modellezett le számítógéppel. Ebbol az derül ki, hogy szinte mindegy hogy mit csinálunk, mert alig lehet csökkenteni a forgalmat. A kérdés az, hogy ez forgalom hol menjen és hány utcát zavarjon.Tisztelettel: Körtvélyesi Csaba
Városfejlesztési Osztály at http://
2001-03-22 15:26 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
sir G.
Nem tudom megállni, hogy ne írjam le azt, amitol nemrég nagyon felháborodtam.
A harmadik körúton épült új lámpákkal kapcsolatos megfigyelésemrol van szó: Utcanevekkel bajban vagyok a Rókusi körút környékén, mindenesetre arról a T alakú keresztezodésrol van szó, ahol a körútról a 9-es troli a Hont Ferenc utcai végállomás felé lekanyarodik. Hát finoman szólva dilettáns volt, aki az oda telepített lámpát tervezte, meg aki engedélyezte az is.
A körúton átmeno gyalogátkelohely éppen akkor kap zöldet, amikor az ezen keresztül, a körútra balra bekanyarodni akaró autók!
Eddig is többször leírtam már, hogy milyen balesetveszélyes, amikor a lámpa a jobbra kanyarodó autókat ráereszti a gyalogosokra, de hogy most már a balra kanyarodókat is, ez már szabályosan GYILKOSSÁG!!!
Aki csak így tud keresztezodést tervezni, az adja vissza a diplomáját!
sir G. at http://www.cab.u-szeged.hu/~h633374/sir.html
2001-03-22 12:37 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
MiKo
Tisztelt Körtvélyesi Úr!A Széchenyi térrel kapcsolatban egyet is tudnékérteni Önökkel, ha nam pont a legtöbb füstöt okádó buszok és a legzajosabb trolik közlekedése maradt volna meg. A buszok közt elég nehéz sétálóutcát elképzelni, a Híd utcáról lejövo forgalomról nem is beszélve.Az az érv pedig szerintem sántít, hogy a gyorsabb áthaladás vonzza a forgalmat. Kétlem, hogy bárki is azért pl. az új híd felé menne, mert meg kell kerülnie a Széchenyi teret. Ki kellene számolni egyszer, hogy a környzetvédelem érdekében hozott döntés mennyi többlet üzemanyag felhasználással, és ami ebbol következik, környezet szennyezéssel jár.
MiKo at http://
2001-03-13 23:49 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Székely László
Tiszetelt Körtvélyesi Csaba!
Javaslom, hogy a kerékpárút hálózatról szóló beszélgetést ugyanitt, a Webrádió törzsasztalán, a Kerékpárút...hálózat? címu asztalnál folytassuk.
Elso kérdésem, a Szilléri sgt kerékpárútjára vonatkozik: Mi a pontos nyomvonal?
(osszel még a Munkácsy u.-Sajka u.- Szilléri sgt. útvonalat említette nekem Makrai
képviselo úr.
Székely László at http://
2001-03-13 14:47 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Székely László
Tisztelt Körtvélyesi Csaba!
A közelmúltban (február 17.) a Délmagyarország hasábjain vázolta az osztály, hogy
két megoldás létezik a Belvárosi híd kerékpárútjának megépítéséhez, az egyik 150 millió - a konzolos megoldás, a , másik pedig 50 millióval kevesebbe kerülne. Az utóbbinál megemlítették, hogy "ez a látszólag egyszerunek tuno megoldás (egyik járda gyalogosé, másik a kerékpárosé) azért olyan drága, mert az újszegedi hídfonél, többek között közmuáthelyezés és oszlopok áthelyezésére kerülne sor.
Nem értem, hohgy miért kell a közmuveket, és a világító oszlopokat áthelyezni, csak 2 kerékpársáv miatt.
Székely László at http://
2001-03-13 14:30 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Városfejlesztési Osztály
Tiszztelt MiKo!Sajnálom, hogy az elképzelését nem tudtuk megfogadni. Természetesen nyitottak vagyunk minden javaslatra, de a döntést nekünk kell meghozni. A döntések gyakran ellent mondanak az igényeknek. Ez azért lehet, mert mások a célok, mint az igények, vagy olyan eszközökkel akarjuk a problémát megoldani, amelyekre nem gondolnak a közlekedok (Nem is feladatuk.).
A városi közlekedés önmagában egy érdekes terület,mert gyakran a szakembereknek nem az a feladatuk, hogy minden áron kielégítsék az igényeket. Vannak olyan közlekedési igények, amelyeket nem lehet és nem szabad kielégíteni. Ez van a városközpontban is.
Nem akarjuk a Híd utca forgalmát növelni. A kihasználatlan sávokat nem az autósoknak, hanem a kerékpárosoknak, esetleg zöldnek szeretnénk átadni. Nem kívánjuk az 1970-es éveket visszahozni, amikor 100%-ban ki voltak használva a közlekedési felületek itt. Csak az elviselheto mennyiségu jármuvet szabad beengedni a központba és ezt a határt a környezo utcák teherbíró képessége adja meg. Tehát a Stühmer elott azért nem lehet oda-vissza szabadon autózni, mert akkor egy folyamatos kocsisor jönne létre. Ez pedig ellentétes a város hosszú távú városfejlesztési koncepciójával, amely szerint a központban fokozatosan újra kell osztani a közlekedési felületeket hogy új gyalogos, kerékpáros és a zold területek alakuljanak ki. Természetesen a muködoképesség fenntartásával. Én úgy gondolom és még sokan mások, hogy egy csendes, de azért jól muködo városközpont kialakítása sétányokkal, parkokkal, teraszokkal, az mindenki érdeke. Ennek ára van. Gondoljon bele, hogy mi történt, amikor évekkel ezelott kitiltották a parkoló jármuveket a Klauzál térror. Azt mondták, hogy elviselhetetlen tumultus lesz a környéken és be fog dugulni a központ nem ez történt. Sot azóta van egy terünk, amit szívesen használnak a város lakói és a túristák.

Tisztelettel: Körtvélyesi Csaba
Városfejlesztési Osztály at http://
2001-03-12 13:35 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
MiKo
Tisztelt Körtvélyesi Úr!Köszönom válaszát, tartalmától függetlenül az az illúzióm támadt, hogy van valami beleszólásom a dolgok folyásába.A hídon a forgalom reggel 1/2 8-tól 1/2 9 ig így is bedugul, a sor a sportcsarnokig ér. Szerintem ezen rontani már nehéz lenne.Javaslatommal egy meglévo rossz gyakorlatra, és arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy a lehetoségek ellenére mindössze egy sávon tudnak az autók lejönni a hídról, nagyon ritka a jobbra kanyarodó, a sáv üresen áll.
Még akkor is egy zölddel hamarabb érek le, ha lemegyek jobbra, utána megkerülöm az "eper" házat és a Deákon elmegyek egyenesen.
A kerékpárútba valóban kér lenne 120 millát ölni, a kialakult gyakorlat szerint a bicajosok csöngetnek, mejd megköszönik, ha elengedik oket a gyalogosok. Az viszont valóban életveszélyes, ahogy a híd autóút részén bicajozók a leejto lendületével végigelozve a sort befordulnak az Oskola utcába.
Nem kételkedem az Önök jószándékában és hozzáértésében, de véleményem szerint más a rajz az irodában és más a gyakorlat -amit az tapasztal, aki minden reggel itt bosszankodik.És mégegyet, ha szabad: biztos volt már ezerszer, de miért nem mehetnek az autók a Széchenyi téren a "Stühmer" elott? Lehet, hogy én vagyok az egyetlen akinek ez sötét?
MiKo at http://
2001-03-09 15:51 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Városfejlesztési Osztály
Tisztelt Miko!A belvárosi hídra írt javaslatát átnéztük. Magunk is foglalkozunk a híddal ettol függetlenül is. Szóval szerintem, ha a jobbrával együtt az egyenest is megadnánk, akkor az az elony, amit leírt (két sávban lehetne a hídról lejutni, nem kellene mindenkinek megállnia a Deák F. u. felé kanyarodók mögött stb...) csak egy darabig muködne. A belso egynes sávból érkezoknek meg kell majd állniuk a Deák F. utcába igyekvok mögött és mivel most már a mellettük lévo sávon is folyamatosan jön a forgalom nem fogják beengedni oket, hogy kikerüljék az álló sort. Az is elofordulhat, hogy a csomópont is eldugaszolódik egy ido után. Addig most mivel üres a Híd utcában a szélso sáv könnyen ki tudja kerülni a sort és ezzel folymatos a haladás. Persze nem azt mondtam, hogy a mostani helyzet ideális. De valószínu, hogy a javaslata rontana az egészen.
A két lámpás csomópontot szeretnénk hangolni úgy, hogy a tömegközlekedésnek jó legyen és megpróbálunk az új eloírásokat alkalmazva egy kerékpár eloosztályozót felfesteni a jelenlegi felállási vonal elé, hogy a hídról jövo kerékpáros szabályosan rá tudjon kanyarodni az észak-déli kerékpárútra. A hídon valami sávot kellene kialakítani, hogy segítsük a kerékpárosokat. A 120 millió forintos kerékpárút átvezetésre most nincs pénz, de addig is kell valamit csinálnunk.Valaki írt az Aradi vértanuk terének körforgalmasításáról is. Logikusnak tunik, de nem olyan egyszeru. A forgalom nagy részétol mentesíteni szeretnénk a teret, mert a Jókai utcában kilakítandó sétálóutca fogadó tere ez a tér. Tehát nem szerencsés még több forgalmat bepréselni azokra a helyekre, ahol egyre több gyalogos fordul meg. És mindenki tudja, hogy minden közlekedési módosítás tiltakozáshoz vezet, bármilyen értéku is az. Foleg ha néhány év múlva visszamódosítjuk az egészet.
A Boldogasszony sgt-ról a körúti irányú balra kanyarodást szeretnénk megoldani, na meg a kerékpárosok átjuttatását az iskolákhoz. Kacérkodunk a gondolattal, hogy a színházihoz hasonló körforgalmat csináljunk. A KRESZ egyértelmuen szabályozza a közlekedést, hely van boven (4 sáv!). Jobb lesz a helyzet, mert kanyarodó tömegközlekedés sincs itt. Viszont lehet, hogy a gyalogosokat csak lámpa mellett lehet átengedni. (Fo a biztonság!) Ez csak átmeneti jellegu lehet, mert az egész teret rehabilitálni kellene (káosz az egész), az pedig nagyon drága és messze van még. Tisztelettel: Körtvélyesi Csaba
Városfejlesztési Osztály at http://
2001-03-07 17:20 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
messzegedi
nem tudom irta-e mar valaki, de nekem ugy tunik mukodik a kulso koruti zoldhullam. kar hogy a katyuk valtozatlanul ott leselkednek ... es azt eszrevettetek, hogy a kozvilagitas lampaoszlopait varosszerte ujrafestettek? persze sajnos nem mindet, az szkv(??) oszlopai rozsdasan diszelegnek tovabbra is ...
messzegedi at http://
2001-03-04 16:37 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
V42 515
Miko!Én írtam a CORA-buszról, azóta többször is megfigyeltem. De ami feltunt: van, amikor Tisza Volános busz csinálja a CORA járatot is, ezeknél még soha nem láttam olyat, hogy a körforgalommal szembe mentek volna, viszont - ha jól tudom - a CORA-nak van saját busza (ezen legalább is nincs Tisza Volán matrica), nos ilyet már többször is láttam körforgalomba balra bekanyarodni!
V42 515 at http://
2001-02-28 16:13 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
|< Kezd� < El�z� 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 K�vetkez� > Utols� >|
Közlekedés Motorizált Agyament közlekedés-átalakítás



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player