Tisztelt Körtvélyesi Úr!Lévén hogy pillanatnyilag Dorozsmán lakom, a Dorozsmai úttal kapcsolatban van pár kérdésem. Lehet-e számítani arra, hogy folytatódik az út átépítése?A templomi körforgalom terveit ismerem, ami ideálisnak látszik a megoldásra; a csomópont szinte "kéri" a körforgalmat, látva a sok tanácstalan autós arcát. A szukületben kialakított tereloszigetek nagyon jók, a malomnál a lámpára szintén szükség volt, és látszólag jól bevált. Befelé a négy forgalmi sáv is így jó; a parkoló autók miatt a külsok folyamatos haladásra nemigen használhatóak (nem is kell), viszont a buszok és a teherautók a szabad szakaszokon la tudnak húzódni, ami nagyon hasznos. Veszélyes viszont a vasútállomás közelében lévo kerékpárút keresztezodése. Egyszer 4 (!) percig tartott az átkelés bicóval... A vasúti átjáró a másik, gondolom nem kell bemutatni. Mikor éppen nem jön vonat, akkor tolatás van. Az ex-DÉLÉP melletti szakasz a legjobb, ha a vasút miatt nem kellene lassítani, itt akár a 70-et is meg lehetne engedni.A Budapesti út és az Izabella híd közti rész meg "kissé" zurzavarosnak hat, ezzel van-e valami tervük? Nem csak magára az útra gondolok, hanem a környezetére is.
Atza at http://
2001-07-05 12:07 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Tisztelt Messzeszegedi!Igazán röstellem magam, hogy félre értettem Önt. Elég régen szóltam hozzá utoljára a fórumhoz, így tényleg elfelejtettem a korábbi elképzeléseit, illetve azt, hogy Önhöz kötodik az Aradi vértanuk téri körforgalom ötlete. Elnézést érte. De amint látja lehet, hogy kis lépésekben megvalósul. A végleges kialakításhoz viszont feltétlen szükséges, hogy lássuk a Dugonics tér muködését. Továbbra is az a véleményem, hogy nem olyan egyszeru a kérdés a körforgalommal kapcsolatban. A város legforgalmasabb gyalgos tengelyeire terelnénk olyan forgalmat, ami soha nem érintette azokat (Dóm tér, Jókai u., Aradi tér kapcsolatai). Ez egy 7 ágú körforgalom lenne. Érdekes benne a Tisza L. krt és a Szent Háromság u. kapcsolata. Túl közel vannak egymáshoz. Ha mondjuk meg is oldjuk a forgalmi problémákat, akkor is van egy jelentos problémája a megoldásnak. Az pedig az, hogy az egész teret alárendeljük a forgalmai igényeknek, miközben ez a tér a gyalogos fotengely végpontja. Az Ön által javasolt megoldás is benne van a talomban, de ha tudunk, akkor olyan megoldást szeretnénk, amely lokalizálja a közlekedési problémákat, kis helyen, kis területen ad megoldást. Ha ez nem fog menni, akkor lehet, hogy valami hasonló lesz a vége a nótának, mint amit Ön javasolt. De akkor fel kell rugnunk a gyalogoszóna fejlesztési koncepciónkat. Az viszont azt fogja jelenteni, hogy a gyalogos tengely végét nem tudjuk egy szép elosztó térrel elvarni, csak egy táblát tudunk kirakni. Az pedig elég buta dolog lenne.Tisztelettel: Körtvélyesi Csaba
Városfejlesztési Osztály at http://
2001-07-02 09:06 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Tisztelt Kortvelyesi ur,Sajnalom hogy felreertett. Az intezkedest helyeslem. Nem sokallom, hanem keveslem a beavatkozast. Tudja, az idoszerutlen korben egyiranyu forgalomra gondoltam, de errol anno mar valtottunk par levelet.Igaz, az On szamara magam is a tizenketto = egytucat kategoria vagyok, igy nem is tudom miert szamitottam arra, hogy nagyjabol emlekszik arra mikrol levelezik a forum hasabjain a hozzaszolokkal.
messzegedi at http://
2001-06-29 17:26 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Tisztelt Messzeszegedi!Köszönöm a dícséretet. Ugye tudja, hogy olyat nem lehet csinálni, ami mindenkinek jó? A tér forgalmát a Dugonics tér átalakításával együtt kell kezelni. Számomra és még sok ember (szülok) számára "csak a gyalogosok védelmére jó" indoklás ,tökéletesen elég a beavatkozáshoz. Ha jól ismeri a területet, akkor jól tudja, hogy mennyi kis iskolás jön-megy keresztül a téren. Azért a 5-6 autósért, amelyik átment a téren , tényleg érdemes veszélyeztetni a gyalogosok biztonságát? Egy kis torlódást nem ér meg az, hogy az elemi iskolások épen jussanak az iskolába?Mindez hány másodperc késedelmet fog jelenteni az autósoknak? Tisztelettel: Körtvélyesi Csaba
Városfejlesztési Osztály at http://
2001-06-29 11:00 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
kicsit elhalt ez a topic ... talan mert itt is csak mondjuk a magunket ... aztan az illetekesek (varosfejlesztesi osztaly) meg folytatjak a maguk modjan ... amolyan banyalo modra ... ld. cim.egyik kedvenc vesszoparipam az aradi vertanuk tere megint aktualis lett. szombattol a kozepen nem lehet keresztben athajtani. ennek vitathatatlan, nem elhanyagolhato, de csupan egyetlen haszna a gyalogosok vedelme. hatranya viszont hogy az egymassal szembefordított meg tobb auto biztos novelni fogja a mar eddig sem kicsi dugokat. tovabb szukitve a mar eddig is elegtelen forgalom- ateresztokepesseget ...egyszoval "bravo" kortvelyesi ur.
messzegedi at http://
2001-06-22 22:47 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Motoros rendorok:Tavaj lattam amint a Stefania cukraszdaval szemben a parkban randaliroztak negyen vagy oten! Kiporgettek a kereket, farolgattak. Aztan ketten kivaltak kozuluk, kijottek a bicikli utra majd a trafoig vegig gyorsitottak, ott kifaroltak es vissza a parkba a tobbiekhez... (Hogyis van ez? Segedmotorral kerekparuton max. 20 km/h???) Ha en mentem volna olda bicajjal szorakozni, biztos maffiozonak neznek es leszednek a biciklirol!
b@ndy at http://
2001-05-16 10:47 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Addig is, amíg az autósokat megnevelitek, én szeretnék életben maradni. Bár több száz évet élni, azért én sem akarok. Egyébként például Koszegen, vagy más arrafelé levo településen aligha kellene féltenem az életemet, amikor szabályosan közlekedek. Ott ugyanis ha valaki megszegi a KRESZ-t, az 95%, hogy nem helybeli, hanem ha magyar, akkor valahonnan az alföldi területekrol, vagy az ország más keleti részérol érkezett túrista...
sir G. at http://www.cab.u-szeged.hu/~h633374/sir.html
2001-05-15 16:11 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Nem csak a gyalogosokra gondolok. Bár eléggé meglepodnék, ha kismotorosok, vagy a bringások is szabályosan közlekednének, ha a _kismotoros rendorök_ se mtarják be a szabájokat. Ok is ugyanúgy elhúznak a sor mellett jobbról, ablról, ok is tojnak a piros lámpára. záróvonalra, s sorolhatnám még...Egy megtörtént eset: Bevágtak egy ismeros elé (ott ültem mellette), hogy túl gyorsan jött. Csak az a furcsa, hogy 10-15 m távon hogy gyorsulna fel 50 fölé, ha akkor indult el a zöldnél, s kanyarodott. (Ez egy kcsit nehéz, még ha 2l-es motorú a kocsi akkor is Oké, elhiszem, hogy radarszeme van a "szerv"-nek... De ezt miért úgy hozzák a tudomásunkra, hogy záróvonalon, minenen át kivetodnek a kocsi elé úgy, hogy vészfékezéssel is csak éppen meg lehet állni? Sorolhatnám még az eseteket... Úgy látszik hogy a rendormotor megléte elegendo ok a szabálytalankodásra... Így én is szertnék egyet ) Egyébként... Hiába rendormotor, rendorautó... ha nem villognak, nem szirénáznak, ugyanolyan közúti jármu mint az enyém, vagy bárkié. Ekkor viszont ugyanugy el lehet szállítani oket, ha tilosban parkolnak, ugyanugy fel kellene jelenteni, ha a tilos jelzésen mennek át... vagy nem?
Pistok at http://
2001-05-14 08:34 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!