Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
A témakörbõl


MDM RÁDIÓ
RE
Jogosítvánnyal,de tudatlanul...
Agyament közlekedés-átalakítás
Amit az autópálya építésrõl tudni kell
A "tõke" sebességet mérne
Becsey: M43 leghamarabb 2011-re
Utolsó 7 beszólás


Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Magántanár
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Jelenlévõk
Bel�pettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkõzései
(ön)kormányzat
Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
N�h�ny tov�bbi t�mak�r
Közlekedés: Közlekedés még
Kultúra: Zene
Kultúra: Számítógép
Kultúra: Újságok
Kultúra: Kultúra még
Jól-lét: Intim zóna
Jól-lét: Orvoslás
Jól-lét: Jól-lét még
Privát: Pick Szeged zárt fórum
Privát: Információ
F�RUM FRUM

Kezd�oldal | Sz�lk�vetett n�zet | S�g�
Keres�s:
Akt�v t�m�k az utols�
a legutols hozzszlsokat az rasztalra teheti - a legutols� hozz�sz�l�sokat az �r�asztalra teheti
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Közlekedés Motorizált Agyament közlekedés-átalakítás
|< Kezd� < El�z� 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 K�vetkez� > Utols� >|
Szerz� Hozz�sz�l�s
kozlekedo
Amerikában, ha a polgár bizonyíthatóan az út hibája miatt esett el, simán beperli a várost. Ha néhányszor valaki példát statuálna és nem félne a hosszadalmas eljárástól, akkor egy idõ után biztos, hogy fontosabbnak éreznék a burkolatok állapotát. Persze a pénz nagy úr! Fõleg kártérítés formájában.
kozlekedo
2004-06-02 10:14 (El�zm�ny: Agáta, 2004-05-28 12:20)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
messzegedi
a tolatas oka eleg nyilvanvalo. a korforgalom frissen epitett kozepet keritessel vedtek az utepitok attol, hogy idejekoran rahajtsanak a nehez jarmuvek. vagyis teljesen rendben van.

a felmerulo kerdesek inkabb ezek:

miert nem terjedt el a volan figyelme addig, hogy a kritikus idoszakban - amig ez a helyzet fennall - olyan buszokat allitson erre a vonalra amik elfernek.

vagy ha nincs ilyen busz, akkor ideiglenesen miert nem tereltek el masfele a buszforgalmat.

persze adodik egy harmadik es szinten kezenfekvo lehetoseg: hogy a fentiek egyike sem megoldhato. akkor pedig marad a nehezkes manoverezes, es esetenkent 1-1 tolatas. meg szerencse, hogy van hatramenet a buszokon.

))

a fenti helyen jo otletnek tartom a korforgalmat, szerintem sokat fog segiteni a megelozo allapothoz kepest.
messzegedi at http://
2004-05-28 16:50 (El�zm�ny: kozlekedo, 2004-05-28 11:34)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Agáta
Még egy adalék a járdákkal kapcsolatban. Sokan azt tartják a magyarokról a világban, hogy szomorú emberek, állandóan lehorgasztott fejjel járnak. Egy túrót szomorúak, csak nem akarnak hasra esni a járdákon levõ tankcsapdákban, ezért járnak lehorgasztott fejjel. Millió helyen hatalmas repedásek, vagy púpok vannak. Makkosházán pedig sok helyen nincs járda, csak út, ill. a járda a ház másik oldalán van, de jártam már úgy esõben, hogy a járdán nem tudtam tovább menni, mert meg van süllyedve és bokáig kellett volna a vízben gázolnom, ami márciusban nemigen nyerõ, pláne a reumás lábamnak.
Agáta at http://
2004-05-28 12:20 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
kozlekedo
Úgy olvastam a DM-ben, hogy a VOLÁN nyilatkozata megerõsített az elõbbi feltételezésekben, vagyis nem a csomópont hibája a tolatás.
kozlekedo
2004-05-28 11:34 (El�zm�ny: kozlekedo, 2004-05-24 09:32)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
kozlekedo
Hála Istennek, hogy nem a buszvezetõk tervezik a csomópontokat és nem a mérnökök vezetik a buszokat, vagy a hat gyerekes anyukák vezetik a le a szüléseket, hiszen már szûltek, ezért "értenek" hozzá. Bocs, hogy morbid voltam, de úgy néz ki, hogy a taxisok és buszvezetõk mások szakmáját jobban tudnák végezni. Biztos, hogy vannak hibák, mind ahogy a buszosok és a taxisok is vétenek, de ez a magabiztosság, egy olyan szakma tekintetében, amelyhez 5 év egyetem és több év tapasztalat kell, és ezer írott és íratlan szabály betartása, egy kicsit elgondolkodtat. Legalább fenntartással fogadjuk a használók tapasztalatát, amely lehet persze nagyon hasznos is.De én már annyiszor hallottam, hogy minden el lett rontva, utána meg 30 évig mûködött békésen, míg át nem építették újra. Amit leírtam vonatkozik az orvosokra, a hivatalnokokra és minden szakmára. Egy kicsit bizzunk abban, hogy az adott szakember (taxis, buszvezetõ, mérnök stb.)jobban ért a szakmájához, mint mi.
Egyéb megoldások a tolatás okaira:
Lehet, hogy nem mérte fel jól az új helyzetet a buszvezetõ.
Lehet, hogy az ideiglenes, építés közbeni forgalmirend szûkebb, mint a végleges.
kozlekedo
2004-05-24 09:32 (El�zm�ny: degesz2, 2004-05-23 20:46)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Vandor

Az a baj, hogy nemcsak a gyalogjárdákról nem szállítják el, hanem a kerékpárutakról sem. Jó példa erre a Dugonics téri szakasz a könyvtár mellett. Ott pedig nem létezik más kerülõút, ha egyszer azon parkolnak.
Egyébként Szegeden szvsz csak a parkolócédulákat nézik, a forgalom zavarását nem.
2004-05-24 09:20 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
degesz2
A Bécsi krt Szentháromság u találkozásánál körforgalmi csomópontot építenek, még szombaton is. De valami nem stimmelhet, mert már kétszer szaladt bele a buszvezetõ úgy a még csak készülõ körforgalomba, hogy meg kellett állnia és tolatni.... Kérdésemre egyikük kijelentette: szakemberek tervezték, nem buszvezetõk. Egyébként Agátának igaza van, a legtöbb lámpa tényleg futóra van tervezve. Erre kiváló példa, Szeged egyik legforgalmasabb átmenõje, a Mars-tér. Jelzem, ha én lennék a közlekedési rendõrök egyike, csak odaállnék és írnám a rendszámokat,amelyek piroson rohannak át. Bõséggel megkeresném az osztály havi fizetését...
degesz2
2004-05-23 20:46 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
"Szerintem rosszul tudod, ezért vigyázzál a csomópontokban, mert meglepetés érhet."

Korábban biztos így volt, valóban változhatott (majd megérdeklõdöm), de a csomópontokban ezzel kapcsolatban csak kellemes meglepetés érhet, hiszen csak az történhet, hogy a nyílnál számítok gyalogosra és nem jön.

A Fõ fasor torkolatában régebben a Várjon gomb megnyomásától függetlenül zöldre váltott mindkét zebrán a lámpa és a kis- és nagyív is keresztezte a gyalogosforgalmat. Már évekkel ezelõtt megváltoztatták, és a nagyívnél ez már nincs így, ha azon a zebrán megnyomják a gombot, akkor feleolyan hosszú lesz a(z egyébként) telezöld a jármûveknek (azaz qrvarövid).
2004-05-20 14:08 (El�zm�ny: kozlekedo, 2004-05-20 11:21)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
kozlekedo
Szerintem rosszul tudod, ezért vigyázzál a csomópontokban, mert meglepetés érhet.
Agáta észrevételével kapcsolatban:
Hát persze, hiszen a forgalomszervezés az autósokról szól, akiknek a forgalmát csak zavarja a gyalogos, ezért tünjön el gyorsan az útról, ne sétálgasson rajta.
Sajnos a tervezõk 1,0 m/s gyalogos sebességet vesznek alapul, pedig a reális a 0,6 m/s lenne - ha jól tudom.
A szemlélethez egy adalék: Egyszer megkérdeztem egy fõközterület- felügyelõt, hogy a 4 m-es járdából 2,5 métert elfoglaló, szabálytalanul parkoló autót miért nem szállíttatja el? Azt mondta: "Mert csak akkor lehet elszállítani, ha zavarja a forgalmat." Mármint az autós forgalmat. Kérdeztem, hogy a gyalogos az nem forgalom? Ha meg van az 1,5 m, akkor minden rendben van, volt a válasz. Nem magyaráztam el neki, hogy a járda nem azért lett 4 méteres a belvárosban, mert a tervezõ nem tudott jobbat kitalálni és a maradék helyet járdának tervezte.
Tehát a gyalogos nem is forgalom, hanem zavaró tényezõ. Így már érthetõ a közvélemény jelentõs értetlenkedése a gyalogos utcák miatt, a forgalomcsendesítések miatt, a zsákutcák miatt, mert ezek mind az autósok elsõbbségét kérdõjelezik meg. Helyesen!
kozlekedo
2004-05-20 11:21 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-05-19 22:24)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
Én ezt úgy tudom, hogy a nyíl nem zárja ki a gyalogost, a telezõd meg az egyéb jármûvet sem.
2004-05-19 22:24 (El�zm�ny: kozlekedo, 2004-05-19 11:14)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
|< Kezd� < El�z� 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 K�vetkez� > Utols� >|
Közlekedés Motorizált Agyament közlekedés-átalakítás



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player