A városrészenkénti magyarázatok a város honlapján (www.szegedvaros.hu) is fenn vannak, érdemes ebben a bontásban is átnézni a vonalakat, mert talán áttekinthetõbb, és mindenki könnyebben megtalálja a neki fontosat. Üdv, NS
Nagy Sándor at http://www.extra.hu/szdszszeged
2004-07-03 08:10 (Elzmny nlkli.)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
Igaza van, nem volt szerencsés "indokolatlannak" nevezni a 76-os belvárosi kitérõjét, hiszen sokan utaztak oda is - ugyanakkor a t ö b b s é g számára az új nyomvonal kedvezõbb lesz. Közforgalmú közlekedésnél pedig az a jobb minõség, ami a "köz" nagyobb részének jó. Minden közvetlen igény kiszolgálása lehetetlen. Indulóhely a Bartók Béla tér Jósika u. és Török u. közötti oldala, amely lényegében belvárosi kapcsolat is. A Dugonics térhez valóban át kell majd szállni pl. villamosra a Vám téren, vagy 35-ösre a Kálvária sugárútnál. Elismerem, hogy ez néhány perc veszteséget jelenthet - de a többségnek ez néhány perc nyereség. A 76-ost egyébként iskolaidõben sûrítjük (a 76A helyett). A 74-es utasainak töbsége a Belvárosba utazik, nyomvonala sem rövidülne, azért nem változott a vonalvezetése.
Tisztelt bzoli41!
Sajnos a villamosok tényleg szégyellnivalóak (61-tõl 78-ig gyártották "õket", egyidõsek a pesti ipari csuklósokkal, de mûszakilag legfeljebb a 40-es évek színvonala). Remélhetõleg 1-2 éven belül eltûnnek Szegedrõl is - ahogy néhány éves korukban eltüntették ezeket Budapestrõl, többek között Szegedre. A Tisza Lajos krt. átépítését követõen a menetidõ terveink szerint kb. 2 perccel rövidül.
A szándékunk az volt, hogy ha megtanuljuk az új hálózat használatát, akkor gyorsabban, egyenletesebb járatkövetéssel, rövidebb útvonalakon érhessünk célt - ami ráadásul olcsóbb és környezetkímélõbb is. Nagyon figyeltünk az összehangolásokra is. Bízom benne, hogy igazunk lesz. A változás kényelmetlenségei miatt szíves türelmüket kérem.
Vincze Tibor
V_T
2004-06-30 22:11 (Elzmny nlkli.)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
Láttál már dugóban rekedt villamost? Vagy olyat, amelyik nem ért át a zöldön? Napközben pedig a busz is megáll majd mindegyik megállóban. Én mióta összevonták a bérletet, s amikor nem biciklivel mentem, akkor a villamos kitûnõ volt számomra. A babakocsis kérdésben mindenképp igazad lehet.
Lehet, hogy évek múlva az alcsonypadlós utánfutók sokban fogják segíteni az öregek és a kisgyerekesek problémáit.
A jelenlegi villamosközlekedés mûszaki és egyéb színvonalát szapuló véleményekkel egyet értek.
De!!
De nem a jelenlegi állapotot, hanem a várható jövõt kellene nézni. Ha valaki elmegy nyugatra, akkor leesik az álla, hogy milyen UFO-k suhannak villamosként a sineken. Erre mondják, azt, hogy soha nem jutunk el odáig. Nem hiszem. Emlékezzetek, hogy két-három éve a 3-as villamos és az egész villamospark halálra volt ítélve (a VOLÁN által). Mi van most? A Dugonics tér átépült, kezdõdik a Tisza L. krt. Új villamosok érkeztek. És már senki nem beszél a villamoshálózat felszámolásáról. Tehát a folymatok jó irányba indultak el. Csak érjük meg a végét!
Sajnos ide tartozik. Én úgy tudom, hogy évekkel ezelõtt elkezdték a módosítást, de hogy meddig jutottak, nem tudom. Ha valaki azt hiszi, hogy ez csak villáskulcs kérdése, az téved. Hatósági hozzájárulás kell hozzá, mert közforgalom által használt jármû, vagy valami ilyen. Panaszkodtak az SZKT-sok, hogy milyen írtózatos lassan mennek a dolgok.
A sûrûség pedig tényleg nem mindegy! Mert most sztem kb. 10-es és a 11-es az ideális - kiegészítve a 20-sal és a 21Y-nal. A többiben ez a 30-60 perc... Ráadásul inkább többé, mint kevésbé kellene tartani a menetidõt is. (Pl. a 35-ösnek és a 11-esnek egyszerre kellene indulniuk, de a Csilag térre (1sõ megálló) nem egyszer több perces különbséggel érnek oda. Az átszállásnál az a néhány perc fontos lesz (lehet). UFF
envagyoken
2004-06-28 22:04 (Elzmny nlkli.)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
"Nos a Bengali csuklos villamosokon ugy vettem eszre,mindenutt ott van a kozepso kapaszkodo a lepcsokon,igy nem lehet feljutni babakocsival.Ez miert van igy?"
Ez költõi kérdés? Az építésekor ez volt az utolsó szempont valószínûleg...
Egyébként lassan megkezdõdik a bengáli-irtás, az elõzõhöz pedig az még hozzátartozik, hogy a kiskörúti felújítás (is) csökkenti majd a villamos menetidejét.