No akkor mielõtt mindenki felvezetné a hülyeségeit, összefoglalom, hogy mi a bajom a kérdéskörben:
1.
Alapelv(nek kéne lenni), hogy a rám vonatkozó közlekedési jelzéseket azon az úton helyezzék el, ahol én haladok. Ez nem teljesül a "táblahátulja-nézegetéses esetben", azaz ha az én utamon nincs tábla, akkor két eset lehetséges: vagy a keresztutcán sincs (egyenrangú) vagy van (védett úton haladok).
A megoldás az lenne, hogy kötelezõ legyen kihelyezni az "Egyenrangú utak keresztezõdése" táblát az összes ilyen csomópontba. Ennek persze a táblagyárosok mellett a színesfémgyûjtõk örülnének csak igazán. :-)
2.
Ha csak a KRESZ-t nézzük (és miért néznénk mást), a 30-as zónában minden keresztezõdésben nézegetni kell a keresztutcát (1-es pont). Noha egy másik rendelet (amit valószínûleg sokan nem ismernek, a közvéleménykutatásom erre vonatkozólag folyamatban van) kimondja, hogy ott minden keresztezõdés egyenrangú.
A megoldás az lenne, hogy a "Zóna kezdete" táblára rápingálnák az "Egyenrangú utak keresztezõdése" táblát is a bekarikázott 30-as mellé.
Korábban a KRESZ-ben (ami igazából egy rendelet) az sem volt benne, hogy a sebességkorlátozást milyen mértékegységben kell érteni. Mivel Magyarország csatlakozott valamikor valamilyen Svájcban kötött egyezményhez, ezért az SI rendszer a hivatalos. Abban pedig a sebességet m/sec-ben kell érteni. A 30-as táblánál tehát 30 m/sec-al, azaz több mint 100 Km/h-val is mehettél volna. :-)))
De ha már KRESZ, van egy kédésem nekem is. Én a KRESZ-t és sok más jogszabályt (szab.sért-i tv és rendelet, stb.) végigböngészve sem találtam arról semmit, hogy a szem.g.kocsin elöl és hátul is lennie kell rendszámtáblának! Az USA-ban és Kanadában pl. elég, ha a kocsi hátulján van rendszám, elõre vagy tesznek vagy nem. Elvileg - úgy néz ki - hogy a jog szerint itthon is ez az ábra. Vagy tudtok valamit amit én nem? Ha nem kell elõre, én leszedem! Kisebb légellenállás, rendszám nélküli traffipaxos képek, maffiás hatás, stb. :-)
Derzett
2004-02-13 13:35 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Na és mi van akkor, ha nincs is jobboldali keresztezõdés, hanem mondjuk csak bal? Esetleg közép? Akkor kinek van elsõbbsége? Különösen délután fél három elõtt öt perccel. Ráadásul van egy kis köd is és még nem világítanak a lámpák. Az útburkolati jeleknek meg csak a 63%-a látszik, de az is rosszul van fölfestve. És a KRESZ-be nem is egészen úgy van beleírva mintha bele lenne, csak úgy láccik. De az sem biztos! Kinek van elsõbbsége? Tudja valaki? Ja, arról majdnem megfeledkeztem, hogy az illetõ jármû 500 kg-nál kisebb össztömegû pótkocsit vontat. Ami viszont tényleg. Így viszont lehet, hogy nem ér? :-)
Patikus
2004-02-13 09:10 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
(...) (1) Az útkeresztezõdésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseibõl más nem következik - a jármûvel elsõbbséget kell adni a) a jobbról érkezõ minden jármû (...) részére. (...) (2) A másik jármû érkezési irányától függetlenül elsõbbséget kell adni az útkeresztezõdésben (...)az olyan útról érkezõ jármûvel, amelyen az útkeresztezõdés elõtt "Elsõbbségadás kötelezõ" vagy "Állj! Elsõbbségadás kötelezõ" jelzõtábla van, a keresztezõ - illetõleg a kiegészítõ táblán vastag vonallal jelzett - útról érkezõ jármû részére
Ha tehát macisajt, minden iránynak elsõbbsége van, ha sehol sincs macisajt, akkor csak a jobbnak.
Már megint a jobb...
Zsíros B. Ödön
2004-02-13 00:52 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!