egy saroknál, ahol gyalogosok szoktak átjárni felfestik a zebrát, attól az még nem válik veszélyessé..
Na ez tök igaz, de ha az a zebra uszkve 15 fokban menne át az úton, a szokásos 90 fok helyett, akkor talán mágis inkább jobb lenne nem felfesteni és nem arra menni....
A vita akkor rossz, amikor az elsõ gondolat is rossz. Az állításod nem igaz. Én is járok arra, én is lassítok - természetesen, hiszen jöhet kerékpáros is, mint korábban - de ettõl még ez nem veszélyes. Az lehet, hogy több kerékpáros jár már arra, mert kaptak egy biztonságosabb, jól látható megoldást, lehet, hogy a több kerékpáros zavar, de ez attól még nem veszélyes. Pl. egy saroknál, ahol gyalgosok szoktak átjárni felfestik a zebrát, attól az még nem válik veszélyessé..
Senkise0 is másfél hete nem válaszol az elõzõ hozzászólásomra, azóta is keresi (és nem találja? ) az újabb ellenérvet?
Gábor! Én csak feladtam. Nyilvánvalóan én sokkal többet járok autóval, Te meg gondolom jóval többet kerékpárral. Ugyan hogyan is tudnánk elférni ugyanazon az úton.... Volt idõ, amikor mindehová gyalog mentem, és nagyon, de nagyon jó volt, mert egyrészt mégis mozogtam valamennyit, másrészt út közben volt idõm gondolkozni, harmadrészt az volt a legolcsóbb, csak ugye ma már 5kmre lakom a hídlábától, és gyerekeim is vannak, akiket hozni vinni kell a suliba-ból. Ez bicajjal csak nyáron lenne esetleg megoldható, de akkor meg nincsen suli meg ovoda.... No és még így is több idõ kellene hozzá.... Amúgy engem igazán a motorosok aggasztanak, amikor az út közepén csalinkáznak, és ennél jóval kisebb gondom van a bicajosokkal.
Senki Se Nulla
2006-06-27 01:59 (Elzmny: ifj. Nagy Gábor, 2006-06-06 22:37)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
Ha ez a megoldás rábírta a gépjármûvel közlekedõket a figyelmesebb és lassabb haladásra, akkor szerintem sokkal biztonságosabb lett a kerékpárosoknak, mint elõtte volt.
Ne hülyéskedj már! Akkor mostantól tegyünk mindhová jó veszélyes keresztezõdéseket, mert akkor jobban fognak vigyázni egymásra a közelekedõk?! Hiszen pár hozzászólással elõbb még igencsak ez ellen voltál az iskolai átjáró esetében...
Talán túl tömören fogalmaztam.
Amikor nem volt ott a kerékpársáv, akkor hogy mentél le a hídról? Gondolom nem lépésben.
Most hogy mész? Azt mondod, lépésben bár ezt én így látatlanban is túlzásnak tartom.
Életveszélyes a dolog? Hiszen alkalmazásával csökkent a sebesség, az ütközés valószínûsége. Nem érzel itt ellentmondást? Vagy azt hiszed, hogy a felfestés elõtt ott nem járt kerékpáros?
Megjegyzem, ha a hídfõ elõtti kb. 50 méteren figyeled, hogy nem elõztél-e meg egy kerékpárost sem, akkor semmi okod nincs lépésben lemenni, sõt, ezzel idézel elõ veszélyes helyzetet, mert így melléd érhet egy kerékpáros a holttérbe, akit elüthetsz.
A közlekedõk közötti konfliktusokat azzal tudjuk elkerülni, ha a konfliktushelyzeteket jól láthatóvá tesszük, nem pedig azzal, ha eldugjuk.
Ha például az egyik oldali járdán lenne kétirányú kerékpárút, ami aztán keresztezve az utat jutna át a ligetbe, feltételezem, hogy nem lenne kifogásod a megoldás ellen.
Pedig az veszélyesebb lenne, mint ez. Az Utak a kerékpározáshoz ezt részletesen kifejti (a 85. oldaltól):
A konfliktuspartnerek számára rendelkezésre álló reakcióidõt az egymáshoz közeledés sebessége és a láthatósági viszonyok határozzák meg. A keresztezõdés megközelítése során nagyobb menetsebesség ellenére fonódás közben alacsonyabb egymáshoz közeledési sebesség adódhat, mint amikor a menetvonalak a kanyarodási pontban metszik egymást. Fonódás közben a konfliktusok csekély irányváltoztatással megoldhatók (kitéréssel). Ezzel szemben ha a kerékpárút vonalvezetése a konfliktuspontot meghatározza, a konfliktus megoldásához már csak egy fékezési manõver marad. A láthatóság természetesen vegyes forgalomban (kerékpár és autó) a legjobb. Kerékpárutak esetén a legnehezebb a megfelelõ láthatóság biztosítása. Az úttesttõl távol vezetett kerékpárutakon érkezõ kerékpárost mint konfliktuspartnert gyakran még szabad láthatóság esetén sem ismerik fel idõben a kanyarodó autóvezetõk .
Utóbbira mai referenciák: tíz percen belül kétszer is elémhajtottak a keresztutcákból, mert a fõút mellett haladó kerékpárutat, mint olyat, figyelmen kívül hagyták. Ha az úttest szélén mentem volna, ez nem következik be, mert ott azért megállnak, ott már nem csak kerékpáros jöhet...
Ha ez a megoldás rábírta a gépjármûvel közlekedõket a figyelmesebb és lassabb haladásra, akkor szerintem sokkal biztonságosabb lett a kerékpárosoknak, mint elõtte volt.
Ne hülyéskedj már! Akkor mostantól tegyünk mindhová jó veszélyes keresztezõdéseket, mert akkor jobban fognak vigyázni egymásra a közelekedõk?! Hiszen pár hozzászólással elõbb még igencsak ez ellen voltál az iskolai átjáró esetében...
Senki Se Nulla
2006-05-26 17:19 (Elzmny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-25 21:13)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
A remény hal meg utoljára (bár a biológusok szerint a sejtszintû enzimmûködés). Egyébként az oldal bal felén kiírja, hogy ki van itt, ott láttam az õ nevét - persze, lehet, hogy más használja, de nem tartom valószínûnek.
2006-05-26 11:17 (Elzmny: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-25 21:11)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
A hídon a biciklik útja az Újszegedi végen életveszélyes. Én ott csak lépésben merek autóval jobbra lemenni a hídról...
Ha ez a megoldás rábírta a gépjármûvel közlekedõket a figyelmesebb és lassabb haladásra, akkor szerintem sokkal biztonságosabb lett a kerékpárosoknak, mint elõtte volt.