Programajánló
Október 2020
H K S C P S V
2829301 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Ebben a hónapban
A témakörből


Kevesebb, de kritikus tömeg
Kerékpárút... hálózat?
Critical Mass Szegeden
Critical Mass 2006 Szeged
Szegedi séta
Gurulj kerekeken Szegeden: görkorcsolya, gördeszka
Utolsó 7 beszólás


Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
Magántanár
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllőn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelőit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerős ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldől, az ország merre halad tovább
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi műsorán
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Jelenlévők
Belépettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
Iranyito
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkőzései
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
Néhány további témakör
Közlekedés: Motorizált
Közlekedés: Önerős
Kultúra: Zene
Kultúra: Számítógép
Kultúra: Események
Kultúra: Újságok
Kultúra: Kultúra még
Jól-lét: Intim zóna
Jól-lét: Orvoslás
Privát: Információ
FÓRUM FÓRUM

Kezdőoldal | Szálkövetett nézet | Súgó
Keresés:
Aktív témák az utolsó
a legutolsó hozzászólásokat az íróasztalra teheti - a legutolsó hozzászólásokat az íróasztalra teheti
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
Közlekedés Önerős Kerékpárút... hálózat?
|< Kezdő < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >|
Szerző Hozzászólás
senkise0

kozlekedo írta:
egy saroknál, ahol gyalogosok szoktak átjárni felfestik a zebrát, attól az még nem válik veszélyessé..

Na ez tök igaz, de ha az a zebra uszkve 15 fokban menne át az úton, a szokásos 90 fok helyett, akkor talán mágis inkább jobb lenne nem felfesteni és nem arra menni....
Senki Se Nulla
2006-06-28 00:16 (Előzmény: kozlekedo, 2006-06-27 09:42)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
mikajani
off

Senkise0! Hadd kérdezzek valamit: nem tudna az a gyerek busszal - vagy biciklivel - eljutni az iskolába? Hiszen azért gondolom (és remélem) ő se 0!
2006-06-27 20:20 (Előzmény nélküli.)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
kozlekedo
A vita akkor rossz, amikor az első gondolat is rossz. Az állításod nem igaz. Én is járok arra, én is lassítok - természetesen, hiszen jöhet kerékpáros is, mint korábban - de ettől még ez nem veszélyes. Az lehet, hogy több kerékpáros jár már arra, mert kaptak egy biztonságosabb, jól látható megoldást, lehet, hogy a több kerékpáros zavar, de ez attól még nem veszélyes. Pl. egy saroknál, ahol gyalgosok szoktak átjárni felfestik a zebrát, attól az még nem válik veszélyessé..
kozlekedo
2006-06-27 09:42 (Előzmény: senkise0, 2006-05-25 21:07)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
senkise0

ifj. Nagy Gábor írta:
Senkise0 is másfél hete nem válaszol az előző hozzászólásomra, azóta is keresi (és nem találja? ) az újabb ellenérvet?

Gábor! Én csak feladtam. Nyilvánvalóan én sokkal többet járok autóval, Te meg gondolom jóval többet kerékpárral. Ugyan hogyan is tudnánk elférni ugyanazon az úton.... Volt idő, amikor mindehová gyalog mentem, és nagyon, de nagyon jó volt, mert egyrészt mégis mozogtam valamennyit, másrészt út közben volt időm gondolkozni, harmadrészt az volt a legolcsóbb, csak ugye ma már 5kmre lakom a hídlábától, és gyerekeim is vannak, akiket hozni vinni kell a suliba-ból. Ez bicajjal csak nyáron lenne esetleg megoldható, de akkor meg nincsen suli meg ovoda.... No és még így is több idő kellene hozzá....
Amúgy engem igazán a motorosok aggasztanak, amikor az út közepén csalinkáznak, és ennél jóval kisebb gondom van a bicajosokkal.
Senki Se Nulla
2006-06-27 01:59 (Előzmény: ifj. Nagy Gábor, 2006-06-06 22:37)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
ifj. Nagy Gábor
leve:
A kerékpárút Újszegednél életveszélyes... Egy nagy BUMMM és...
EZ KIKELL JAVÍTANI!


Két és fél év alatt hány nagy BUMMM-ról tudsz? Ha tényleg életveszélyes, akkor biztos sokról.

Senkise0 is másfél hete nem válaszol az előző hozzászólásomra, azóta is keresi (és nem találja? ) az újabb ellenérvet?
2006-06-06 22:37 (Előzmény: leve, 2006-06-05 08:57)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
Leve

A kerékpárút Újszegednél életveszélyes... Egy nagy BUMMM és...
EZ KIKELL JAVÍTANI!
Levente
2006-06-05 08:57 (Előzmény nélküli.)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
ifj. Nagy Gábor
senkise0:
ifj. Nagy Gábor írta:
Ha ez a megoldás rábírta a gépjárművel közlekedőket a figyelmesebb és lassabb haladásra, akkor szerintem sokkal biztonságosabb lett a kerékpárosoknak, mint előtte volt.

Ne hülyéskedj már! Akkor mostantól tegyünk mindhová jó veszélyes kereszteződéseket, mert akkor jobban fognak vigyázni egymásra a közelekedők?! Hiszen pár hozzászólással előbb még igencsak ez ellen voltál az iskolai átjáró esetében...


Talán túl tömören fogalmaztam.

Amikor nem volt ott a kerékpársáv, akkor hogy mentél le a hídról? Gondolom nem lépésben.

Most hogy mész? Azt mondod, lépésben bár ezt én így látatlanban is túlzásnak tartom.

Életveszélyes a dolog? Hiszen alkalmazásával csökkent a sebesség, az ütközés valószínűsége. Nem érzel itt ellentmondást? Vagy azt hiszed, hogy a felfestés előtt ott nem járt kerékpáros?

Megjegyzem, ha a hídfő előtti kb. 50 méteren figyeled, hogy nem előztél-e meg egy kerékpárost sem, akkor semmi okod nincs lépésben lemenni, sőt, ezzel idézel elő veszélyes helyzetet, mert így melléd érhet egy kerékpáros a holttérbe, akit elüthetsz.

A közlekedők közötti konfliktusokat azzal tudjuk elkerülni, ha a konfliktushelyzeteket jól láthatóvá tesszük, nem pedig azzal, ha eldugjuk.

Ha például az egyik oldali járdán lenne kétirányú kerékpárút, ami aztán keresztezve az utat jutna át a ligetbe, feltételezem, hogy nem lenne kifogásod a megoldás ellen.

Pedig az veszélyesebb lenne, mint ez. Az Utak a kerékpározáshoz ezt részletesen kifejti (a 85. oldaltól):

A konfliktuspartnerek számára rendelkezésre álló reakcióidõt az egymáshoz közeledés sebessége és a láthatósági viszonyok határozzák meg. A keresztezõdés megközelítése során nagyobb menetsebesség ellenére fonódás közben alacsonyabb egymáshoz közeledési sebesség adódhat, mint amikor a menetvonalak a kanyarodási pontban metszik egymást. Fonódás közben a konfliktusok csekély irányváltoztatással megoldhatók (kitéréssel). Ezzel szemben ha a kerékpárút vonalvezetése a konfliktuspontot meghatározza, a konfliktus megoldásához már csak egy fékezési manõver marad. A láthatóság természetesen vegyes forgalomban (kerékpár és autó) a legjobb. Kerékpárutak esetén a legnehezebb a megfelelõ láthatóság biztosítása. Az úttesttõl távol vezetett kerékpárutakon érkezõ kerékpárost mint konfliktuspartnert gyakran még szabad láthatóság esetén sem ismerik fel idõben a kanyarodó autóvezetõk .

Utóbbira mai referenciák: tíz percen belül kétszer is elémhajtottak a keresztutcákból, mert a főút mellett haladó kerékpárutat, mint olyat, figyelmen kívül hagyták. Ha az úttest szélén mentem volna, ez nem következik be, mert ott azért megállnak, ott már nem csak kerékpáros jöhet...
2006-05-26 21:04 (Előzmény: senkise0, 2006-05-26 17:19)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
senkise0

ifj. Nagy Gábor írta:
Ha ez a megoldás rábírta a gépjárművel közlekedőket a figyelmesebb és lassabb haladásra, akkor szerintem sokkal biztonságosabb lett a kerékpárosoknak, mint előtte volt.

Ne hülyéskedj már! Akkor mostantól tegyünk mindhová jó veszélyes kereszteződéseket, mert akkor jobban fognak vigyázni egymásra a közelekedők?! Hiszen pár hozzászólással előbb még igencsak ez ellen voltál az iskolai átjáró esetében...
Senki Se Nulla
2006-05-26 17:19 (Előzmény: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-25 21:13)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
mikajani
A remény hal meg utoljára (bár a biológusok szerint a sejtszintű enzimműködés). Egyébként az oldal bal felén kiírja, hogy ki van itt, ott láttam az ő nevét - persze, lehet, hogy más használja, de nem tartom valószínűnek.
2006-05-26 11:17 (Előzmény: ifj. Nagy Gábor, 2006-05-25 21:11)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
ifj. Nagy Gábor
senkise0 írta:
A hídon a biciklik útja az Újszegedi végen életveszélyes. Én ott csak lépésben merek autóval jobbra lemenni a hídról...


Ha ez a megoldás rábírta a gépjárművel közlekedőket a figyelmesebb és lassabb haladásra, akkor szerintem sokkal biztonságosabb lett a kerékpárosoknak, mint előtte volt.
2006-05-25 21:13 (Előzmény: senkise0, 2006-05-25 21:07)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
|< Kezdő < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >|
Közlekedés Önerős Kerékpárút... hálózat?



Webradio.hu - Szegedi, országos és sport hírek a nap 24 órájában!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player