Egyébként nem értem, azt sem, hogy a biciklist megálítja a rend zord õre, de az autóst, aki a bicikliúton parkol, miért nem büntetik meg hogy kizöldül?
És a gyalogosokat mért nem lehet ledózerolni a bicikliutakról?
És a szemetes konténereket miért notorikusan a bicikliútra bírják csak rá******ni?
Asszem kedves biciklistársak, sz@rnak ránk.
2005-07-16 21:53 (Elzmny nlkli.)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
A régi hídon nagyon jó a bicikliút, csak néha kisebb döccenéssel és nagyobb anyázássak jár a bicikliúton (emlékeim szerint szabálytalanul) flangáló gyalogosok keülgetése- elütés nélkül...
de a rókusi körúton már nem ennyire rózsás a helyzet, vékony gumival rendelkezõ biciklis pedig akkor menjen rá, ha mindenképpen felnit akar cserélni... Mert a kíváló minõségû bicikliút szétveri. De felhozhattam volna akár a József Attila, akár a Petõfi Sándor sugárút bicikliútjait is... Van ahol nem lehet rajta menni, mert még egy enduro motorral is nyak és lengéscsillapító törõ az útburkolat.
De a CORA-ba is csak egyszer mentem ki biciklivel... majd mielõtt kiértem, defekt miatt ahejett, hogy a bicikli vitt volna engem, nekem kellett vinni a biciklimet... Mert van sok-sok bicikliút szegeden, de sajnos csak egyik-másik jól járható, azt pedig ne is emlegessük, hogy a mélyen tisztelt gyalogosok rendszeresen nézik sétálóutcának a bicikliutat... Amikor meg merek nekik szólni, többnyire k.annyázásig fajul a "társalgás" , ugyanis én mint biciklis fogjam be, mert agyon leszek verve, meg a jó anyámat, meg mit képzelek én magamról, meg õ ott megy ahol akar. Mondtam akkor menj. és visszafordultam messzebbrõl, és olyan 30-as tempóval lassítás nélkül belegázoltam a mélyen tisztelt gyalogosba és a lelkivilágába. Majd sajnálkozni kezdtem, és rendõrt hívtam. A rendõr meg elhajtotta a gyalogot a fenébe, mert nem a járdán ment. én meg szembõl mentem neki, tehát láthatott...
Így járt. A barom. De mi lenne, ha az összes biciklis addig közlekedne padlógázzal a járdákon, amíg a gyalogosok el nem takarodnak az összes bicikliútról?
2005-07-16 21:48 (Elzmny nlkli.)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
szia gábor,
a napokban még a szegedi hídfõ déli járdájának lezárása elõtt, többször használtam a régi hidat így-úgy különbözõ napszakokban.
talán érdekelnek a tapasztalataim:
1. a reggeli órákban mindenki a helyén van gyalogos a déli járdán, bicajos odafelé mellette a kerékpárúton, visszafelé az északi járdán.
2. napközben pedig összekeveredik minden - egyedül az újszegedre menõ kerékpárutat használják szabályosan, azon nincs se gyalogos, se visszairányú bicikliforgalom.
nekem errõl a következõ jut eszembe:
1. akinek "munkaeszköze" a híd az rendesen is használja.
2. aki csak hébe-hóba jár arra, az meg jóval lassabban tanul mint gondolták ...
messzegedi at http://
2005-07-16 10:53 (Elzmny nlkli.)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
Egyszer végigmentem mindkét irányban, aztán a hozzászólás megírása elõtt kerültem arra, hogy a táblák és a szituk valósak legyenek.
A jóakaróim most felbujtónak fognak nevezni, de mindegy: valami kisforgalmú idõben (szombat este vagy vasárnap) nyugodtan próbáld ki.
Annyira azért nem birizgál ez a kihívás... Írásod alapján a lámpákon sokat nem állítottak, a régi rend szerint megvolt ahogy írtad, annyit meg t'án csak nem öregedtem...
Üdv:
TZiky:-))
2005-05-17 23:19 (Elzmny: ifj. Nagy Gábor, 2005-05-12 22:24)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
No, talán mégis újjáéled a fórum? Már-már olyan, mint a régi szép idõkben.
TZiky írta::
Odaérek a Nagy Jenõ utcához és ott megállok, merthogy "Állj, elsõbbségadás kötelezõ" tábla van. (...) A Károlyi utcánál szerencsém van, mert "csak" az "Elsõbbségadás kötelezõ" tábla vigyorog rám.
Érdekes ez a táblázás. A Nagy Jenõnél eredetileg csak "Elsõbbségadás kötelezõ" volt, aztán (talán egy-két baleset után, amik a híd felõl érkezõ forgalom újdonsága miatt következtek be?) lecserélték stopra. A Károlyinál meg már régóta stoptábla van, de a kerékpársávnak csak elsõbbségi. Azaz a két védett út mindenhol stoptáblával van védve, kivéve a kerékpársávot az egyiknél. De vajon miért, és miért pont ott?
TZiky írta::
A Kiskörút ehhez képest maximum 2 lámpával fogna meg. Terveztem: Kipróbálom a Kossuth L. lámpájától indulva átérnék-e a Kiskörúton egy zöldhullámon, de aztán láttam a "Kerékpárral behajtani tilos" táblát, így ez elmaradt. ( Szerintem menne. )
A jóakaróim most felbujtónak fognak nevezni, de mindegy: valami kisforgalmú idõben (szombat este vagy vasárnap) nyugodtan próbáld ki. Az Anna-kút felõl, ha a zöld elején indulok, a Méreynél még éppen át lehet érni, a Centrumnál ér egy piros. Onnan már az összes további lámpán át lehet érni a következõ zölddel. A Dugonics tér felõl, a Kígyú utcánál zöldre induláskor a Kossuth Lajos sugárúti lámpáig lehet elérni.
Ezt havonta egynél többször nemigen csinálom, annyit még hozzá, hogy 30-35-tel már nemigen akadályozom az autókat, mert annál õk sem mennek ott gyorsabban. Csúcsidõben pedig még annyival sem...
Az elsõ lépés: Kijelölik az elkerülõ kerékpárutakat ( rosszabb, mint volt mert a fõúton legalább a kerékpárosnak van elsõbbsége ).
A második lépés: Kitiltják a fõútról a kerékpárosokat - mondván, hogy a szomszédos utcában ott a kerékpárút.
A kiskörúton pontosan ez történt...
"Hogyan tüntessük el a kerékpárosokat a forgalmas utakról, hogy még több autós hajthasson rajta kevesebb zavartatással, és a kerékpárosok se érezzék, hogy most velük ki lesz #@#@# (tolva)?" feladat legmagasabb pontszámot elért megoldását "élvezhetjük". Pluszpontot érdemel annak elhintése, hogy mennyivel bizonságosabb most a kerékpárosoknak.
Üdv:
TZiky:-))
2005-05-11 22:50 (Elzmny: ifj. Nagy Gábor, 2005-05-11 11:56)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
1. Nem lehet megoldani, hogy a kerékpárútnak legyen elsõbbsége. Jelenleg pedig ez megoldott.
Pl. a Feketesas utcában sikerült. (Leszámítva a sokkal forgalmasabb Attila utcai keresztezõdést, ahol érthetõ.)
Ezt nagyon másként látom...
A Feketesas utcán a Dugó tér felõl: A Kölcsey utcától a Kígyó utcáig csak a parkoló autókra kell figyelnem, hátha valamelyik nem vesz észre. Bátran nekivágok a kijelölt kerékpársávnak, alig néhány autó parkol rajta. Odaérek a Nagy Jenõ utcához és ott megállok, merthogy "Állj, elsõbbségadás kötelezõ" tábla van. A kerékpársávon továbbhajtva a ráparkoló autókat a kijelölt kerékpársávról lehajtva forgalommal szemben kikerülöm, majd visszahajtok a kerékpársávba. ( Vagy leszállok, felmegyek a járdára, kikerülöm, vissza a kerékpársávba. ) A Károlyi utcánál szerencsém van, mert "csak" az "Elsõbbségadás kötelezõ" tábla vigyorog rám. A Kossuth L. sgt. "Elsõbbségadás kötelezõ" táblájánál elmerenghetek a hogyan tovább-on, ha a kerékpározást akadályozó tárgyakat ( pl: építési terület, szemetes, parkoló autó ) sikeresen kikerültem a két saroknyi távolságon.
A másik irány érdekesebb: Valahogy rákeveredek a Kossuth L-rõl. A parkoló autók a Károlyi utcáig - a nagyívû balkanyar a Kossuthról a villamossíneken át már - sima rutinfeladat. Aztán ott az "Állj, elsõbbségadás kötelezõ" tábla. Megint parkoló autók - hát persze, hogy most kezd kitolatni, hát siet csórókám -, aztán megint egy "Állj, elsõbbségadás kötelezõ" tábla. A Kígyó utcánál a forgalommal szembemenõ kerékpárút viszontagságai hasonlóak, mint az ellenkezõ irány másik végén, megtoldva a Kölcsey utcával, hogy "Vajon észrevesz-e idõben és megadja-e az elsõbbséget a Kiskörútról lekanyarodott autós?"
A Kiskörút ehhez képest maximum 2 lámpával fogna meg. Terveztem: Kipróbálom a Kossuth L. lámpájától indulva átérnék-e a Kiskörúton egy zöldhullámon, de aztán láttam a "Kerékpárral behajtani tilos" táblát, így ez elmaradt. ( Szerintem menne. )
2. A forgalmasabb úton lévõ üzleteket kerékpárral megközelíteni nehézkes. ( Mivel ha ott van a mellette lévõ utcában a kerékpárút, akkor a forgalmas útról nagy valószínûséggel kitiltják a kerékpárost.)
Ahogyan az okos autós sem a távolságban legrövidebb utat választja úticélja eléréséhez, a bicajos is hamar rászokna arra, hogy a fõúttal párhuzamos mellékutcán
1. gyorsan,
Brüsszeli krt. vs. Lengyel u. A Lengyel utcát egyenrangú utak keresztezik, tehát jobbkézszabály, azaz minden sarkon lassítás. Vagy: Hétvezér utcától a Kálvária sugárútig vs. Vadász - Török - Jósika u. A körúton lámpák, a mellékúton "Elsõbbségadás kötelezõ", "Állj, elsõbbségadás kötelezõ" táblák. És a lámpából van kevesebb! Az nem gyorsít, ha minden sarkon lassítok, ahol kell ott meg is állok...
2. biztonságosan,
Persze, ha a szembejövõ sávban parkoló autót éppen nem az ottjártamkor kerülik ki 4 keréken, engem levegõnek nézve.
3. a gyalogosok kerülgetése nélkül
Kerülgethetek helyette változó távolsággal "elszórt" parkoló autókat.
egy utcasarknyira megközelítheti az úticélját. Ezekért az elõnyökért szerintem érdemes 100 m-t kerülni, s a forgalmas út járdáján gyalogolni 20 m-t.
A témát igen részletesen tárgyaltuk a következõ hozzászólástól kezdve:
pasinszki 2003-12-08 09:35
(Ez pillanatnyilag 50-es megjelenítést alkalmazva a 13. lapon található.)
Kicsivel késõbb akadtam rá TZiky kolléga váteszi írására:
Az elsõ lépés: Kijelölik az elkerülõ kerékpárutakat ( rosszabb, mint volt mert a fõúton legalább a kerékpárosnak van elsõbbsége ).
A második lépés: Kitiltják a fõútról a kerékpárosokat - mondván, hogy a szomszédos utcában ott a kerékpárút.