Programajánló
Október 2020
H K S C P S V
2829301 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Ebben a hónapban
A témakörből


Kevesebb, de kritikus tömeg
Kerékpárút... hálózat?
Critical Mass Szegeden
Critical Mass 2006 Szeged
Szegedi séta
Gurulj kerekeken Szegeden: görkorcsolya, gördeszka
Utolsó 7 beszólás


Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
Magántanár
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllőn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelőit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerős ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bőrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldől, az ország merre halad tovább
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi műsorán
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Jelenlévők
Belépettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
Iranyito
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkőzései
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
Néhány további témakör
Közlekedés: Motorizált
Közlekedés: Önerős
Kultúra: Zene
Kultúra: Számítógép
Kultúra: Események
Kultúra: Filmek
Kultúra: Kultúra még
Jól-lét: Intim zóna
Jól-lét: Orvoslás
Jól-lét: Jól-lét még
FÓRUM FÓRUM

Kezdőoldal | Szálkövetett nézet | Súgó
Keresés:
Aktív témák az utolsó
a legutolsó hozzászólásokat az íróasztalra teheti - a legutolsó hozzászólásokat az íróasztalra teheti
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
Közlekedés Önerős Kerékpárút... hálózat?
|< Kezdő < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >|
Szerző Hozzászólás
ist
1. Nem lehet megoldani, hogy a kerékpárútnak legyen elsőbbsége. Jelenleg pedig ez megoldott.

Pl. a Feketesas utcában sikerült. (Leszámítva a sokkal forgalmasabb Attila utcai kereszteződést, ahol érthető.)

2. A forgalmasabb úton lévő üzleteket kerékpárral megközelíteni nehézkes. ( Mivel ha ott van a mellette lévő utcában a kerékpárút, akkor a forgalmas útról nagy valószínűséggel kitiltják a kerékpárost.)

Ahogyan az okos autós sem a távolságban legrövidebb utat választja úticélja eléréséhez, a bicajos is hamar rászokna arra, hogy a főúttal párhuzamos mellékutcán
1. gyorsan,
2. biztonságosan,
3. a gyalogosok kerülgetése nélkül
egy utcasarknyira megközelítheti az úticélját. Ezekért az előnyökért szerintem érdemes 100 m-t kerülni, s a forgalmas út járdáján gyalogolni 20 m-t.
2005-05-11 10:07 (Előzmény: TZiky, 2005-05-09 18:54)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
TZiky

ist írta::
Nekem a forgalmas utakkal párhuzamos első mellékutcákra vezetett kerékpárút-rendszer több szempontból is előnyösebbnek tűnik...

Viszont van legalább két hátránya is:
  1. 1. Nem lehet megoldani, hogy a kerékpárútnak legyen elsőbbsége. Jelenleg pedig ez megoldott.
  2. 2. A forgalmasabb úton lévő üzleteket kerékpárral megközelíteni nehézkes. ( Mivel ha ott van a mellette lévő utcában a kerékpárút, akkor a forgalmas útról nagy valószínűséggel kitiltják a kerékpárost.)



Üdv:
TZiky:-))
2005-05-09 18:54 (Előzmény: ist, 2005-05-09 11:55)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
ist
Azt tudja valaki, hogy miért épp a jelenlegi bicajút-rendszer terjedt el Szegeden?
Mármint a nagy forgalmú utak járdáira vagy mellé kijelölt/kiépített tervezési módra gondolok.
Nekem a forgalmas utakkal párhuzamos első mellékutcákra vezetett kerékpárút-rendszer több szempontból is előnyösebbnek tűnik...
2005-05-09 11:55 (Előzmény nélküli.)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
ist
http://index.hu/velemeny/jegyzet/criticalmass/
A biciklis az utca négere
KULT
Földes András
2005. április 21., csütörtök

Másfél órára olyan lesz Budapest, amilyen autók nélkül lehetne, remélik a pénteki kerékpáros felvonulás szervezői. A Magyarország legnagyobb bringás demonstrációjaként hirdetett esemény nyilvánvalóan eufórikus felhangoktól sem mentes örömünnepet jelent azoknak, akik ott voltak a tavaly szeptemberi megmozduláson. Tudható viszont az is, hogy a másik oldalról ugyanez hosszú forgalmi dugót és tehetetlen dühöt jelent, nem kevés értetlenséggel.
Az ugyanis átlátható, miért vannak tüntetéseik a melegeknek, a nőknek vagy a gazdáknak, még akkor is, ha történetesen valaki nem ért együtt velük. A biciklisek viszont mit akarnak? Léteznek utak és biciklis sávok, benne vannak a kreszben, szabadon közlekedhetnek.

A kerékpár a magyar fejekben a legóval és a homokozólapáttal van egy halmazban A biciklisszervezetek a téma kapcsán reflexszerűen a bicikliutat szokták emlegetni, hogy milyen kevés és rossz, esetleg a szmogot, pedig valójában nagyobb léptékű dologról van szó. Miközben Budapesten napi hatvannal nő a gépkocsik száma, és a város vezetése minden követ megmozgat, hogy parkolóhelyek és forgalomszabályozás tekintetében tartsa az őrült tempót, hosszú távú tervek fel sem merülnek.
Az évről évre nagyobb számban felvonuló kerékpárosok valójában nem bicikliutakat követelnek - ilyesmit Budapest jellege miatt amúgy sem könnyű kialakítani -, hanem hogy a városvezetők a nemzetközi példákból okulva lássák be, a felüljárók és parkolóházak mellett a kerékpáros közlekedés fejlesztése is megoldást jelenthet. Azaz szükség van infrastruktúrára (például tárolókra), propagandára (például az autósok felvilágosítására, miszerint az utakon nem tilos biciklizni) és programokra.

A gond csak az, hogy a kerékpár a magyar fejekben a legóval és a homokozólapáttal maradt egy halmazban. A kerékpárosok elszemtelenedtek, a játszóterek után már az utcán is hülyéskednek, lassításra, gyorsításra vagy kerülésre kényszerítik az autóst, és ráadásul még felvonulásokat is szerveznek. Nehogy már a nyúl rakja el a nagymamát.

A főváros tavaly ilyen okokból hétvégére szervezte át a világszerte hétköznap tartott autómentes napi demonstrációt, mivel az a közlekedés aránytalan akadályoztatásával járt volna. Ami egyébként igaz. A döntéssel így azt üzenték a vezetők, hogy a bicikli nem igazi közlekedési eszköz. Szemet hunyunk, mert a kerékpárosok letartóztatása fejcsóváláshoz vezetne Brüsszelben, de azért mindennek van határa.

Néhány biciklis azonban nem fogadta el, hogy a bicikli másodrendű közlekedési eszköz, és így ők másodrendű közlekedők. Civil alapon demonstrációt szerveztek az autómentes napra, amelynek sikere még a rendezőket is meglepte. A tervezett 500-1000 fő helyett 4-5000-en vonultak végig a városon.

Ez így már nem csak a biciklizésről szól A demonstráció azonban nem leszorított, az útról ledudált biciklisekről, eléjük nyitott ajtókról, bicikliúton parkoló autókról szólt, hanem arról, hogy minimum ennyi fővárosi lakó jogairól és igényéről nem vesz tudomást a vezetés. A szervezők állítják, hogy a 2004 szeptemberében felvonulók csak egy részét jelentik a fővárosi kerékpáros közösségnek. Valójában akár kétszer ennyien is mozgósíthatóak, felvillantva így annak a lehetőségét, hogy a szavazatokban gondolkodó politikusok is rádöbbenjenek, nagy tömegek foghatóak meg a témában, még ha nyilvánvalóan hülye is, aki Audi A8-as helyett biciklin érzi jól magát.
A kerékpárosok mindazonáltal meg vannak győződve arról, hogy nem ők képviselik a provincialitást. És itt nem csak a holland, dán vagy német példákról van szó, hanem arról a tényről is, hogy a tavalyi és az idei felvonulás mögött sem áll semmilyen szervezet és támogató. A demonstrációt szimpatizánsok laza hálója szervezi.

Mint az köztudott, a demokratikus berendezkedés érettségét mutatja, hogy léteznek-e civil kezdeményezések, vagy az emberek otthon ülnek, kis porszemnek hívják magukat, és remélik, fenn majd elintézik a dolgokat. A budapesti kerékpárosok pénteken viszont ismét felvonulnak, és ez így már nem csak a biciklizésről szól.
2005-05-04 09:40 (Előzmény: Vandor, 2005-04-19 08:46)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
ifj. Nagy Gábor
Budapesti kerékpárutas adatok

2005-re a költségvetés tervezete 180 mFt-ot irányoz elő a kerékpáros közlekedés fejlesztésére.

Egyes forrásokban (Szegedi Tükör?) Szegedre vonatkozóan a fővárosinál is nagyobb összeg jelent meg!! Csak lássuk is az eredményét...
2005-04-25 23:11 (Előzmény nélküli.)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
ifj. Nagy Gábor
És szerinted aki kocsival/trolival számláló nélkül átmegy a piroson, az számlálóval nem fog?
2005-04-25 18:48 (Előzmény: Vandor, 2005-04-25 09:06)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
Vandor

Szerintem 10 másodpercről indul, és egy pillanat alatt vált 5-re, vagy ez csak érzéki csalódás?
Egyébként Pécsen elég sok helyen van ilyen számláló, igaz ott az autósoknak. Így önmagában semmit nem ér, hiszen ettől még a Tisza Lajos felől simán számíthatsz egy piroson áthaladó trolira vagy autóra, függetlenül a te számlálódtól. Az autósoknak kellene egy ilyen igazából, hiszen nekik kell váltani, meg lassítani, esetleg megállni, vagy indulni.
2005-04-25 09:06 (Előzmény: ifj. Nagy Gábor, 2005-04-23 20:00)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
envagyoken

Kösz a tájékoztatást. Látom ez a fórum lényegében odaköltözött. Itt alig van élet.
Itt egy fokkal mintha normálisabb lett volna ahnagnem annak idején. Vagy nem. Passz. Lehet, hogy regisztrálok oda.
envagyoken
2005-04-24 16:20 (Előzmény: ifj. Nagy Gábor, 2005-04-23 20:00)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
ifj. Nagy Gábor
envagyoken írta::
Láttátok, hogy a Dóm térnél elvették a bólyákat, és most mindkét végéről be lehet hajtani?


Itt megy is róla a vita.

envagyoken írta::
A Radnótinál a másodperc-számlálóról mi a véleménytek? Sztem elég jó, lehetne a Régi-hídnál is.


Nem rossz, de amíg 65-ről indul, addig az első felében inkább a piroson áthaladásra ösztönöz, magyarán k. hosszú a piros és rövid a zöld, de állítólag már készül az új program.

Én mondjuk már többszáz méterről szoktam látni a forgalomból, hogy mennyi van még a zöldig, lévén elég jól kiismertem már a lámpaprogramozásokat.
2005-04-23 20:00 (Előzmény: envagyoken, 2005-04-23 15:10)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
envagyoken

Láttátok, hogy a Dóm térnél elvették a bólyákat, és most mindkét végéről be lehet hajtani? (Legalábbis az autók behajtottak.) Középen meg van a lekanyarodó biciklisáv...
A Radnótinál a másodperc-számlálóról mi a véleménytek? Sztem elég jó, lehetne a Régi-hídnál is.
envagyoken
2005-04-23 15:10 (Előzmény nélküli.)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
|< Kezdő < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >|
Közlekedés Önerős Kerékpárút... hálózat?



Webradio.hu - Szegedi, országos és sport hírek a nap 24 órájában!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player