1. Nem lehet megoldani, hogy a kerékpárútnak legyen elsõbbsége. Jelenleg pedig ez megoldott.
Pl. a Feketesas utcában sikerült. (Leszámítva a sokkal forgalmasabb Attila utcai keresztezõdést, ahol érthetõ.)
2. A forgalmasabb úton lévõ üzleteket kerékpárral megközelíteni nehézkes. ( Mivel ha ott van a mellette lévõ utcában a kerékpárút, akkor a forgalmas útról nagy valószínûséggel kitiltják a kerékpárost.)
Ahogyan az okos autós sem a távolságban legrövidebb utat választja úticélja eléréséhez, a bicajos is hamar rászokna arra, hogy a fõúttal párhuzamos mellékutcán
1. gyorsan,
2. biztonságosan,
3. a gyalogosok kerülgetése nélkül
egy utcasarknyira megközelítheti az úticélját. Ezekért az elõnyökért szerintem érdemes 100 m-t kerülni, s a forgalmas út járdáján gyalogolni 20 m-t.
Nekem a forgalmas utakkal párhuzamos elsõ mellékutcákra vezetett kerékpárút-rendszer több szempontból is elõnyösebbnek tûnik...
Viszont van legalább két hátránya is:
1. Nem lehet megoldani, hogy a kerékpárútnak legyen elsõbbsége. Jelenleg pedig ez megoldott.
2. A forgalmasabb úton lévõ üzleteket kerékpárral megközelíteni nehézkes. ( Mivel ha ott van a mellette lévõ utcában a kerékpárút, akkor a forgalmas útról nagy valószínûséggel kitiltják a kerékpárost.)
Azt tudja valaki, hogy miért épp a jelenlegi bicajút-rendszer terjedt el Szegeden?
Mármint a nagy forgalmú utak járdáira vagy mellé kijelölt/kiépített tervezési módra gondolok.
Nekem a forgalmas utakkal párhuzamos elsõ mellékutcákra vezetett kerékpárút-rendszer több szempontból is elõnyösebbnek tûnik...
2005-05-09 11:55 (Elzmny nlkli.)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
Másfél órára olyan lesz Budapest, amilyen autók nélkül lehetne, remélik a pénteki kerékpáros felvonulás szervezõi. A Magyarország legnagyobb bringás demonstrációjaként hirdetett esemény nyilvánvalóan eufórikus felhangoktól sem mentes örömünnepet jelent azoknak, akik ott voltak a tavaly szeptemberi megmozduláson. Tudható viszont az is, hogy a másik oldalról ugyanez hosszú forgalmi dugót és tehetetlen dühöt jelent, nem kevés értetlenséggel.
Az ugyanis átlátható, miért vannak tüntetéseik a melegeknek, a nõknek vagy a gazdáknak, még akkor is, ha történetesen valaki nem ért együtt velük. A biciklisek viszont mit akarnak? Léteznek utak és biciklis sávok, benne vannak a kreszben, szabadon közlekedhetnek.
A kerékpár a magyar fejekben a legóval és a homokozólapáttal van egy halmazban A biciklisszervezetek a téma kapcsán reflexszerûen a bicikliutat szokták emlegetni, hogy milyen kevés és rossz, esetleg a szmogot, pedig valójában nagyobb léptékû dologról van szó. Miközben Budapesten napi hatvannal nõ a gépkocsik száma, és a város vezetése minden követ megmozgat, hogy parkolóhelyek és forgalomszabályozás tekintetében tartsa az õrült tempót, hosszú távú tervek fel sem merülnek.
Az évrõl évre nagyobb számban felvonuló kerékpárosok valójában nem bicikliutakat követelnek - ilyesmit Budapest jellege miatt amúgy sem könnyû kialakítani -, hanem hogy a városvezetõk a nemzetközi példákból okulva lássák be, a felüljárók és parkolóházak mellett a kerékpáros közlekedés fejlesztése is megoldást jelenthet. Azaz szükség van infrastruktúrára (például tárolókra), propagandára (például az autósok felvilágosítására, miszerint az utakon nem tilos biciklizni) és programokra.
A gond csak az, hogy a kerékpár a magyar fejekben a legóval és a homokozólapáttal maradt egy halmazban. A kerékpárosok elszemtelenedtek, a játszóterek után már az utcán is hülyéskednek, lassításra, gyorsításra vagy kerülésre kényszerítik az autóst, és ráadásul még felvonulásokat is szerveznek. Nehogy már a nyúl rakja el a nagymamát.
A fõváros tavaly ilyen okokból hétvégére szervezte át a világszerte hétköznap tartott autómentes napi demonstrációt, mivel az a közlekedés aránytalan akadályoztatásával járt volna. Ami egyébként igaz. A döntéssel így azt üzenték a vezetõk, hogy a bicikli nem igazi közlekedési eszköz. Szemet hunyunk, mert a kerékpárosok letartóztatása fejcsóváláshoz vezetne Brüsszelben, de azért mindennek van határa.
Néhány biciklis azonban nem fogadta el, hogy a bicikli másodrendû közlekedési eszköz, és így õk másodrendû közlekedõk. Civil alapon demonstrációt szerveztek az autómentes napra, amelynek sikere még a rendezõket is meglepte. A tervezett 500-1000 fõ helyett 4-5000-en vonultak végig a városon.
Ez így már nem csak a biciklizésrõl szól A demonstráció azonban nem leszorított, az útról ledudált biciklisekrõl, eléjük nyitott ajtókról, bicikliúton parkoló autókról szólt, hanem arról, hogy minimum ennyi fõvárosi lakó jogairól és igényérõl nem vesz tudomást a vezetés. A szervezõk állítják, hogy a 2004 szeptemberében felvonulók csak egy részét jelentik a fõvárosi kerékpáros közösségnek. Valójában akár kétszer ennyien is mozgósíthatóak, felvillantva így annak a lehetõségét, hogy a szavazatokban gondolkodó politikusok is rádöbbenjenek, nagy tömegek foghatóak meg a témában, még ha nyilvánvalóan hülye is, aki Audi A8-as helyett biciklin érzi jól magát.
A kerékpárosok mindazonáltal meg vannak gyõzõdve arról, hogy nem õk képviselik a provincialitást. És itt nem csak a holland, dán vagy német példákról van szó, hanem arról a tényrõl is, hogy a tavalyi és az idei felvonulás mögött sem áll semmilyen szervezet és támogató. A demonstrációt szimpatizánsok laza hálója szervezi.
Mint az köztudott, a demokratikus berendezkedés érettségét mutatja, hogy léteznek-e civil kezdeményezések, vagy az emberek otthon ülnek, kis porszemnek hívják magukat, és remélik, fenn majd elintézik a dolgokat. A budapesti kerékpárosok pénteken viszont ismét felvonulnak, és ez így már nem csak a biciklizésrõl szól.
Szerintem 10 másodpercrõl indul, és egy pillanat alatt vált 5-re, vagy ez csak érzéki csalódás?
Egyébként Pécsen elég sok helyen van ilyen számláló, igaz ott az autósoknak. Így önmagában semmit nem ér, hiszen ettõl még a Tisza Lajos felõl simán számíthatsz egy piroson áthaladó trolira vagy autóra, függetlenül a te számlálódtól. Az autósoknak kellene egy ilyen igazából, hiszen nekik kell váltani, meg lassítani, esetleg megállni, vagy indulni.
2005-04-25 09:06 (Elzmny: ifj. Nagy Gábor, 2005-04-23 20:00)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
Kösz a tájékoztatást. Látom ez a fórum lényegében odaköltözött. Itt alig van élet.
Itt egy fokkal mintha normálisabb lett volna ahnagnem annak idején. Vagy nem. Passz. Lehet, hogy regisztrálok oda.
envagyoken
2005-04-24 16:20 (Elzmny: ifj. Nagy Gábor, 2005-04-23 20:00)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
A Radnótinál a másodperc-számlálóról mi a véleménytek? Sztem elég jó, lehetne a Régi-hídnál is.
Nem rossz, de amíg 65-rõl indul, addig az elsõ felében inkább a piroson áthaladásra ösztönöz, magyarán k. hosszú a piros és rövid a zöld, de állítólag már készül az új program.
Én mondjuk már többszáz méterrõl szoktam látni a forgalomból, hogy mennyi van még a zöldig, lévén elég jól kiismertem már a lámpaprogramozásokat.
Láttátok, hogy a Dóm térnél elvették a bólyákat, és most mindkét végérõl be lehet hajtani? (Legalábbis az autók behajtottak.) Középen meg van a lekanyarodó biciklisáv... A Radnótinál a másodperc-számlálóról mi a véleménytek? Sztem elég jó, lehetne a Régi-hídnál is.
envagyoken
2005-04-23 15:10 (Elzmny nlkli.)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!