Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
A témakörbõl


Kevesebb, de kritikus tömeg
Kerékpárút... hálózat?
Critical Mass Szegeden
Critical Mass 2006 Szeged
Szegedi séta
Gurulj kerekeken Szegeden: görkorcsolya, gördeszka
Utolsó 7 beszólás


Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Magántanár
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Jelenlévõk
Bel�pettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkõzései
(ön)kormányzat
Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
N�h�ny tov�bbi t�mak�r
Közlekedés: Önerõs
Kultúra: Zene
Kultúra: Számítógép
Kultúra: Események
Kultúra: Filmek
Kultúra: Kultúra még
Jól-lét: Intim zóna
Jól-lét: Jól-lét még
Privát: Pick Szeged zárt fórum
Privát: Információ
F�RUM FRUM

Kezd�oldal | Sz�lk�vetett n�zet | S�g�
Keres�s:
Akt�v t�m�k az utols�
a legutols hozzszlsokat az rasztalra teheti - a legutols� hozz�sz�l�sokat az �r�asztalra teheti
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Közlekedés Önerõs Kerékpárút... hálózat?
|< Kezd� < El�z� 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 K�vetkez� > Utols� >|
Szerz� Hozz�sz�l�s
Varga

"De miért kell megvonni a lehetõséget azoktól, akik nem félnek a forgalomtól és bírják az ottani zöldhullám ritmusát?"

-> Már a hídon is halálfélelemben volt állítólag pár kerekezõ, nem? Jobb ez így mindenkinek. Ölég botor az a bringás, aki a viszonylag pormentes Feketesas u. helyett a felújított körúton a buszok és autók kavarta porban és koromban teker.

"- burkolatjavítás nem történt, fõleg a városháza mögött erõsen gödrös
- két helyen is alárendelt a keresztezõ forgalomnak"

-> Szerinted %-osan Szegeden a gépjármûutak, a gyalogos járdák vagy a kerékpárutak vannak jobb állapotban? Nem hiszem, hogy a prioritás pont a bicikliseket illeti meg, amikor a városban és környékén (Dorozsma, Szõreg) nem egy helyen sárban vagy rosszul lerakott járdalapokon gyalogolnak az emberek, halad a mentõautó... Szeretném ha nem lennék emiatt ledemagógozva - szeretném, ha inkább mindenkiben lenne önmérséklet.
Varga
2004-11-08 16:17 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-11-08 15:07)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
kozlekedo
Erõsíteni, gerjeszteni kell a jelentése, idegenül.
kozlekedo
2004-11-08 16:01 (El�zm�ny: envagyoken, 2004-11-08 14:54)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
Ezt egyébként észrevette már valaki a http://bicikliut.fw.hu/-n?


legutóbbi frissítés: 2004. szeptember 14.
(...)
Hírek:
2004. okt. 5: (...)


Valami jövõbelátó mûködött közre a frissítéskor? ;-))
2004-11-08 15:21 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
Ama bizonyos másik sztori ehhez a hozzászóláshoz kapcsolódik. Néhány nappal késõbb levelet kaptam egy délmagyaros újságírótól, amelyben a következõ rész szerepelt:

"Azaz ugyanott vagyunk, ahol eddig is: egy olyan városban, ahol a szavak és az
ünnepélyes kerékpárút-átadások szintjén marhára szeretik és támogatják a
kerékpárosokat, ugyanakkor indokolatlanul (igen, indokolatlanul, lásd alább)
kitiltják õket egy felújított útszakaszról, ezzel csökkentve a mozgásterüket.

Ez utóbbival kezdve: a felújítás elõtt a körúton két, a Feketesason pedig egy
irányba lehetett biciklizni. Most a körúton nem, a Feketesason pedig két irányban.
Volt három, maradt kettõ...

Távol álljon tõlem, hogy lebecsüljem a Feketesas utcai megoldást, sõt, forradalmian
merésznek tartom, mármint azt, hogy meg merték valósítani. De:

- mindkét vége befejezetlen
- burkolatjavítás nem történt, fõleg a városháza mögött erõsen gödrös
- két helyen is alárendelt a keresztezõ forgalomnak

Amíg ezek nem valósulnak meg, addig a tiltó táblákat lesz@rom, és másnak is ezt
javaslom, akinek arra egyenesebb/jobban tetszik menni.

Sokan választják valószínûleg a Feketesas utcát a körút helyett. De miért kell
megvonni a lehetõséget azoktól, akik nem félnek a forgalomtól és bírják az ottani
zöldhullám ritmusát?

És fõképp miért indokolatlan? Azért, mert 3,75 m széles sávok esetén, 50 km/h
sebességû személygépkocsiforgalom esetén a sávon belüli elõzéshez elegendõ hely van.
Ezt nem én mondom, hanem a szakirodalom (Utak a kerékpározáshoz:
http://mek.oszk.hu/01200/01210/ )."

És ezt úgy szerette volna megjeleníteni, hogy "mondta Nagy Gábor, kerékpáros aktivista". Lehet, hogy már nincs sok jó hírem, de legalább azt a keveset szeretném valamennyire megõrizni, így természetesen nemet mondtam.

Ebbõl az egészbõl megint (persze biztos csak merõ rosszindulatból) azt a következtetést szûrtem le, hogy a délmagyar kifejezetten bulvárlap-stílusú szeretne lenni, botránytémákat keres és ismét csak a kerékpárosok ellen akarja fordítani a közhangulatot. Gondoljatok csak bele, ha ez az újságban megjelent volna! Azért néhány nagyságrenddel többen olvasták volna, mint itt, valamint az "utóéletét" sem látták volna az elsõ nekigorombulásból született kijelentésnek.

A visszautasítás mellett megkérdeztem, hogy egy másik nyilatkozatot írhatnék-e, amit megjelenítenének, a válasz pozitív volt, meg is írtam.

Néhány nappal késõbb megjelent egy cikk az adott újságírótól, a petíció témájában, persze az én nyilatkozatom nélkül. De még aznap újra írt, hogy ez most nem az eredetileg tervezett cikke, az így most késõbbre tolódott.

Azóta várom, hogy a megszerkesztés után elküldje jóváhagyásra az irományomat. Nem türelmetlenkedem, még csak egy hónap telt el... :-)
2004-11-08 15:07 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-10-05 21:22)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
Idõrõl idõre azt hiszem, hogy a délmagyar már nemigen tudja alulmúlni magát, de újra és újra sikerül!

Szemléljétek meg az elõzmény-hozzászólást, meg az az elõttit, azután pedig (akinek van) vegye elõ a november 4-i, csütörtöki lapszám 12 oldalát.

És el lehet csodálkozni... :-)

Május 16 és november 4 között eltelt 172 nap, azaz kevés híján fél év. A hivatkozott hozzászólásban a két hónappal ehhez képest igen optimista voltam.

Aztán még néhány érdekesség:

1.
A júliusi Feketesas utcás levelem esetében szeptember eleje felé megkérdezték, hogy vállalom-e teljes névvel is, mert most már csak úgy közölnek leveleket. Akkor azt mondtam, hogy úgy nem szükséges, erre pár nap múlva "elgézásítottak". A másfél hónappal korábbi levél kapcsán már nem vették a fáradtságot erre sem, nemhogy esetleg megkérdezzenek.

2.
Az ominózus cikket, amelyre reagáltam, és a hozzá kapcsolódóan indított fórumot azóta eltüntették a honlapjukról.

3.
Az én levelem, amit elküldtem nekik, kicsit bõvebb volt:

"Drótszamáron és ne ellene!


Rendkívül visszataszítónak tartom, hogy egy, a kerékpárt és kerékpározást
a jövõ fontos közlekedési eszközeként bemutató cikket a kerékpárosok
szapulására használjon fel valaki. Ez történt a május 15-i Délmagyarország
Szieszta mellékletében a 15. oldalon található "Drótszamáron" címû
cikkben. Az alábbiakban olvasható az eredeti cikk, mely a
http://rs1.szif.hu/KO/k_bizt/kkb21.htm internetcímen is megtalálható:

[itt következett a teljes cikk]

Dr. Perjési László Zoltán írásának második részével kapcsolatban
megjegyezném még, hogy téves az a tapasztalata, hogy a kerékpárosokat nem
büntetik, ugyanakkor tény, hogy sokkal gyakoribb rendõri ellenõrzésre
lenne szükség. Egy dolog azonban biztos: a gyalogosok még a
kerékpárosoknál is büntetlenebbül követhetnek el szabálysértést, elég ha
megnézzük, hogy hányan gyalogolnak közülük kerékpárutakon. A legfrissebb
példa erre a régi híd kerékpárosoknak átadott járdája. A megosztott
gyalogjárdákon a kerékpárosok mellett a gyalogosok is balesetveszélyt
okozóan közlekednek, amikor nem veszik figyelembe azt, hogy melyik oldalon
kellene haladniuk. Az ilyen utak számának csökkentése - külön kerékpáros
útpályák építésével - a közeljövõ egyik legfontosabb feladata.

Felhívnám még a szerzõ figyelmét arra, hogy - valószínûleg túlbuzgóságból
- tévesen használta az "illogikátlan" jelzõt, az ugyanis a kettõs tagadás
értelmében "logikusan"-t jelent.

(kérném, hogy a nevemet csak rövidített formában tüntessék fel)

Nagy Gábor
Szeged"

Nos, azt még meg is érteném, hogy lenyesték a sallangokat róla, de van itt egy érdekesség. Az írás nem tudom, hogy honnan származik, a neten nincs róla külön információ, de így akár még engem érhet a vád, hogy a saját nevemen küldöm be egy újsághoz másnak az írását!

Nos, a honlapjukról eltüntethették az ily módon kellemetlenné vált cikket és fórumot, de ezt a hozzászólásomat innen talán nem tudják. A lelkiismeretükkel pedig már nekik kell elszámolniuk. (Ezt azért írom, mert olvassák ezt a fórumot (mindjárt beírom, hogy miért gondolom így, de az már egy másik sztori).)
2004-11-08 15:05 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-05-16 00:35)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
envagyoken

A hozzászólásom TIROLéra akart válasz lenni, nem a kerékpárutak hiábavalóságát próbáltam bizonygatni
Egyébként mit jelent a "generálni kell"? (A "honorálni" elgépelése?)
Üdv.
envagyoken
2004-11-08 14:54 (El�zm�ny: kozlekedo, 2004-11-08 12:02)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
kozlekedo
Ha valami jó, azt generálni kell, ami rossz, azt meg korlátozni. Egyébként akkor veszek sílécet magamnak, ha lesz hegy Szeged mellett, pedig szeretek síelni.
kozlekedo
2004-11-08 12:02 (El�zm�ny: envagyoken, 2004-11-05 11:18)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
envagyoken

Szerintem az emberek nem akkor vesznek biciklit, ha van kerékpárút, hanem akkor, ha biciklizni akarnak. Biciklizni akarni meg nem kell kerékpárút...
envagyoken
2004-11-05 11:18 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Varga


A "Mert övék a hatalom..." c. könyvet már régen olvastam de szó volt benne egy csapat los angelesi fickóról a várostervezési bizottságban, akik a kezdet-kezdetén ragaszkodtak ahhoz, hogy csak földszintes épületeket lehessen emelni, ja nagy telekméret volt a minimum. Ezek a fickók nem kertváros-szerelmesek voltak, hanem gumiabroncsot és autókat forgalmaztak. :-)
Varga
2004-11-05 00:01 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Tirol
Tisztelettel értesítek mindenkit, hogy bicikli nagykereskedést nyitottam!

KERÉKPÁR UTAT AKARUNK!

KERÉKPÁR UTAT ARAKUNK!

KERÉKPÁR UTUT AKARUNK!

... hiába, kell a bevétel!
Tirol
2004-11-02 13:01 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
|< Kezd� < El�z� 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 K�vetkez� > Utols� >|
Közlekedés Önerõs Kerékpárút... hálózat?



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player