Ki tudja mikor adják át a pályát? Olyan jó lenne már karácsonykor úgy hazamenni Szegedre, hogy végig pályán megyünk! Légyszi válaszoljon valaki, aki tudja.
Köszi
Beus
2005-10-28 18:13 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
A személyautósokkal kifejezetten kesztyûs kézzel bánnak a GKM-ben. A négynapos matrica mindössze 50 forinttal lesz drágább, így a nem nyári szezonban 1120 helyett 1170 forintba kerül majd. Az éves vignetta 5,7 százalékkal 35 000 forintról 37 000 forintra drágul. A hetijegy ára 8,7 százalékkal, 2300-ról 2500 forintra emelkedik, a havié 7,7 százalékkal 3900-ról 4500 forintra.
A fuvarozók szempontjából legfontosabb, D4-es, 12 tonna tömeg feletti jármûvekre vonatkozó kategória heti, egy hónapos, és éves matricáinak ára átlagosan 4-5,5 százalékkal emelkedik. Ennek célja a magyar fuvarozók versenyképességének javítása, mondta Kóka János. Az egynapos, jellemzõen a nemzetközi tranzit teherforgaloban használt D4-es matrica ára 37,5 százalékkal emelkedik.
Ez utóbbi eddig 2eFt volt és a 12 tonna feletti jármûvekre vonatkozik.
A megbízó Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt., a kivitelezõ Bouygues és a Bauholding-Strabag vállalatcsoportok magyar cégei szerdán aláírták az M5-ös autópálya Szeged és a röszkei határállomás közötti, 14,7 kilométeres szakaszának kivitelezési szerzõdését - tájékoztatta az AKA Rt. az MTI-t.
A közlemény szerint az autópálya szakaszt 2006 március 31-ig kell elkészíteniük az építõknek. A 2004. szeptember 21-én módosított koncessziós szerzõdés és az azóta lefolytatott tárgyalások eredményeként a magyar állam 2006. március 31-tõl - a még hiányzó Kiskunfélegyháza-Szeged szakasz megépítése után - 2030-ig évente, inflációval indexált 6,82 milliárd forint, illetve 81,65 millió euró, továbbá fix 0,1 millió euró rendelkezésre állási díjat köteles fizetni az AKA Rt.-nek, az M5-ös teljes Budapest-Röszke szakaszára.
http://hvg.hu/itthon/20050330m5.aspx?s=hl
Az szerintem nem volna nagy baj, hogy sápolják az autósokat, mivel ez a legkörnyezetszennyezõbb közlekedési eszköz, ha adnának nekik más alternatívát is. Pl, ha fejlesztenék a vasúthálózatot, és nem csak intercityvel lehetne (ami nem is jár mindenhová) kényelmesen és viszonylag tûrhetõ sebességgel utazni. Ha vonattal bárhova el lehetne jutni emberi körülmények közt, mivel az lényegesen olcsóbb az autónál, azt választanák többen, és kevesebbet kéne az autópályák miatt sipákolni. Egyébként meg, autópályát építhetnének azután is, hogy az országutakat rendberakták.